osobiście mi się nie trafiło ale znajomy maiła podobnie jak mu turbina padała udał mu się wtedy z Chorwacji wrócić zanim dokonała żywota.PIWA pisze:Witam mam problem po nagrzaniu silnika auto słabnie,30minut postoju i jest ok na kolejne 15 kilometrów i słabnie robi się mułowaty przyspiesza ale powoli.Może ktoś ma jakiś pomysł? albo miał taki przypadek.Dzięki pozdrawiam.
[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle
Dzięki za zainteresowanie ale to silnik 1.8 benzyna Zafira B 2008r bez turbo,komputer nie wyświetla błędów auto ma 140.tyś przebiegu rozrząd wymieniony przy 128tyś.nowa cewka i świece nowy czujnik fraz rozrządu,nowy czujnik położenia wałka,Myślałem że Filtr paliwa lub Egr ale ten silnik tego nie ma chyba na 90%pozdrawiam dzięki
Ja też mam problem z 1.8 125 km w zafirze A. Normalnie samochód odpala, i sobie jedzie, aż w pewnym momencie, przy przyspieszaniu, pedał w podłodze, i nic się nie dzieje, samochód zwalnia, odpuszczam gaz, znowu naciskam i jest ok - przerwa w dostawie mocy ok 2sekund. Dodatkowo, przy wyłaczeniu silnika po przez przekręcenie stacyjki i wyciągniecie kluczyka, silnik nie gaśnie - musze go zdusić;/ - tak się zdarzyło dwa razy - ktoś moze mi pomóc?
Witam problem rozwiązany komputer wskazał czujnik wałka wymieniłem i jestPIWA pisze:Witam mam problem po nagrzaniu silnika auto słabnie,30minut postoju i jest ok na kolejne 15 kilometrów i słabnie robi się mułowaty przyspiesza ale powoli.Może ktoś ma jakiś pomysł? albo miał taki przypadek.Dzięki pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Trochę to wygląda jak zacinająca się turbina lub inne związane z nią problemy. Nie ubywało Ci ostatnio oleju ?xadaspl pisze:Witam, mam problem z Oplem Zafira B 1.9 150km. Mianowicie: co może być powodem spadku mocy podczas jazdy? Obroty spadaja do 2000. Po zatrzymaniu się i wyłączeniu zapłonu i ponowym włączeniu wraca do normy a po chwili jazdy dzieje się to samo. Wymieniłem i wyczyściłem EGR i wymieniłem przepływomierz - bez skutku.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, 13:04 przez organista15, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego, temat ten przeczytałem cały, ja już kiedyś tak miałem, to było jakieś cztery lata do tyłu ok 70 tys., i wtedy pomogła wymiana filtra paliwa, chociaż był założony nowy, wtedy okazało się, że ten co był założony był za gęsty, jaka to była firma to nie pamiętam.
Teraz też wymieniłem na nowy, myślałem że pomogło, przejechałem z 500 km i znowu mnie raz dopadło i stracił moc. Jak się wyłączy i zapali ponownie to wszystko chodzi jak ta lala, żadnych błędów.
Nawet się z tego śmiałem, bo zawsze tracił moc jak rano jechałem do roboty to Zosia nie chciała jechać jak ja . Chociaż ostatnio straciła w drodze do domu.
Teraz też wymieniłem na nowy, myślałem że pomogło, przejechałem z 500 km i znowu mnie raz dopadło i stracił moc. Jak się wyłączy i zapali ponownie to wszystko chodzi jak ta lala, żadnych błędów.
Nawet się z tego śmiałem, bo zawsze tracił moc jak rano jechałem do roboty to Zosia nie chciała jechać jak ja . Chociaż ostatnio straciła w drodze do domu.
- spectroB
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Świecie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Do sprawdzenia elektrozawór sterowania turbosprężarką.PiećkaM pisze:Witam, mam Zafirę 1.9 cdti 100 KM, 2006 r. u mnie problem polega na tym, że gaz w podłodze i max 3100 obrotów, a prędkość max 110km/h. Po wyłączeniu i uruchomieniu wszystko hula ok. Żadnych błędów, kontrolek, nic. DPF wycięty. W poniedziałek jadę sprawdzić EGR. Dam znać o wynikach.
Witam. Zaślepiłem EGR i bez zmian. Brak mocy max 3100 obrotów/min 110 km/h. Kolega mówił mi dziś, że w pompie wtryskowej zawory się zapychają i niby można je czyścić jakimś sposobem impulsowym. Nie wiem ile w tym prawdy i czy to wydatne ale zanim wezmę się za pompę muszę podpiąć się pod kompa i zweryfikować podczas jazdy.