Problem z wolnymi obrotami.
Moderator: Sebu$
Witam jak w temacie
Gdy jest zimno auto gasnie, na benzynie jest troche lepiej za to na gazie dramat niezaleznie od temp silnika
Z góry dziękuje za wskazówki
Gdy jest zimno auto gasnie, na benzynie jest troche lepiej za to na gazie dramat niezaleznie od temp silnika
Z góry dziękuje za wskazówki
Witam, może ktoś borykał się z tym samym problemem co ja...
Mam ZA 1.8 16V 2003r 92kw, silnik Z18XE , zagazowana. Po odpaleniu na benzynie, na zimnym, obroty podchodzą do 1500 po czym po ok.5sek spadają, auto zaczyna się dławić, szarpać silnikiem "kicha w układ ssący" aż gaśnie. Po ponownym uruchomieniu - dzieje się to samo i jak szarpie i obroty spadają, wtedy psikam lekko plakiem w kolektor ssący - i jak ręką odjął - działa poprawnie. Również kiedy się rozgrzeje jak i na gazie działa poprawnie.
Co ją może boleć? Nie mam pojęcia..(Wtryskiwacze sprawdzane-myte i czyszczone, świece nowe, rozrząd sprawdzony ustawienie poprawne, czujnik położenia wałka rozrządu jest nowy, sterownik wymieniony, sonda lambda nowa oryginalna, przed wymianą sterownika na kompie pokazywał "skład mieszanki uboga/bogata", po wymianie sterownika nie pokazuje żadnych błędów a auto dalej nie chodzi poprawnie...)
Miał ktoś coś podobnego?? POMOCY!!!
Mam ZA 1.8 16V 2003r 92kw, silnik Z18XE , zagazowana. Po odpaleniu na benzynie, na zimnym, obroty podchodzą do 1500 po czym po ok.5sek spadają, auto zaczyna się dławić, szarpać silnikiem "kicha w układ ssący" aż gaśnie. Po ponownym uruchomieniu - dzieje się to samo i jak szarpie i obroty spadają, wtedy psikam lekko plakiem w kolektor ssący - i jak ręką odjął - działa poprawnie. Również kiedy się rozgrzeje jak i na gazie działa poprawnie.
Co ją może boleć? Nie mam pojęcia..(Wtryskiwacze sprawdzane-myte i czyszczone, świece nowe, rozrząd sprawdzony ustawienie poprawne, czujnik położenia wałka rozrządu jest nowy, sterownik wymieniony, sonda lambda nowa oryginalna, przed wymianą sterownika na kompie pokazywał "skład mieszanki uboga/bogata", po wymianie sterownika nie pokazuje żadnych błędów a auto dalej nie chodzi poprawnie...)
Miał ktoś coś podobnego?? POMOCY!!!
Witam
Miałem błąd : wypadanie zapłonu na 2 cylindrze
Co zrobiłem:
-wyczyszczona przepustnica
-nowa cewka
-nowe świece
-sprawdzone sprężanie
-sprawdzone przewody od wtrysków
-sprawdzone wtryski
po tym błąd dalej był wiec pozostał sterownik silnika .
Zregenerowałem i błędu nie ma ale wydaje się jak by były za niskie obroty na postoju
Czasami jak jadę np na 4 biegu i puszczam gaz to trochę czuć szarpnięcia , nie jest to duże ale wg mnie powinno płynie to chodzić
Nagrałem film na postoju
[media]https://youtu.be/B_V5vHc2uVQ[/media]
Miałem błąd : wypadanie zapłonu na 2 cylindrze
Co zrobiłem:
-wyczyszczona przepustnica
-nowa cewka
-nowe świece
-sprawdzone sprężanie
-sprawdzone przewody od wtrysków
-sprawdzone wtryski
po tym błąd dalej był wiec pozostał sterownik silnika .
Zregenerowałem i błędu nie ma ale wydaje się jak by były za niskie obroty na postoju
Czasami jak jadę np na 4 biegu i puszczam gaz to trochę czuć szarpnięcia , nie jest to duże ale wg mnie powinno płynie to chodzić
Nagrałem film na postoju
[media]https://youtu.be/B_V5vHc2uVQ[/media]
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2020, 18:51 przez nowson, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Silniczek krokowy lub – coraz częściej – elektronicznie sterowana przepustnica. W przypadku silniczka, zwanego także regulatorem obrotów biegu jałowego, czasem wystarczy wyczyszczenie styków.
Pamiętać trzeba o jej adaptacji
Jeśli przyczyną wzrostów i spadków obrotów nie są usterki mechaniczne, wina może leżeć w samej elektronice. Czujniki położenia wału korbowego, przepustnicy, sondy lambda – jest ich wiele
Nie ma ścisłej reguły ile powinny wynosić obroty biegu jałowego, ale w obecnie produkowanych silnikach jest to przedział od 650 do 850 obr./min
Do wymiany jeszcze bym zaliczył kable WN polecam BERU
Pamiętać trzeba o jej adaptacji
Jeśli przyczyną wzrostów i spadków obrotów nie są usterki mechaniczne, wina może leżeć w samej elektronice. Czujniki położenia wału korbowego, przepustnicy, sondy lambda – jest ich wiele
Nie ma ścisłej reguły ile powinny wynosić obroty biegu jałowego, ale w obecnie produkowanych silnikach jest to przedział od 650 do 850 obr./min
Do wymiany jeszcze bym zaliczył kable WN polecam BERU
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2020, 19:10 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
jakie kable masz na myśli ?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
WYSOKIEGO NAPIĘCIA te do świec
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Tylko że w zafirze nie ma kabli do świec, jest cewka zespolona
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
To jeden element wykluczony
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2020, 21:27 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
Nie jestem też pewny czy w tym silniku jest silniczek krokowy ....
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A jaki silnik? Bo nawet w profilu nie masz uzupełnionego
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
sorry... Z18XE 1.8
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2020, 22:20 przez nowson, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
No to przepustnica zostaje jako podejrzana i jej elektronika
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX