[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#121 Post autor: BajBus »

wojtek_z pisze:o powiększeniu zbiornika na Pb,nie wspomnę
oki pisze:Zbiornik PB zostawiłbym taki jaki jest oryginalnie na zasadzie rezerwy oraz potrzeby uruchamiania silnika.
:P
znajoma w pracy ma zośkę CNG i bardzo sobie chwali, kupiona w niemcowni i nie od turasa, po taryfie ani nie sklejana z 3, więc nie zawsze musi tak być jak mówicie,
co do eksploatacji to nie miała jeszcze z nią problemów (śmiga nią już 3 lata)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#122 Post autor: firek »

Woytas napisał:
Skazany zostajesz na ASO w sprawach napraw tych jednostek ( CNG nie zastąpisz lpg, to jest inst fabryczna i silnik jest konkretnie pod to zbudowany-zupełnie inaczej niż przy dokładanych cng/lpg)],

Ja pociesze że w razie poważniejszej awarii(np: uszkodzony wtryskiwacz gazu) to nasze ASO rozkłada rączki... i wtedy trzeba się udawać do naszych zachodnich sąsiadów na serwis, a przy zbiorniku PB 15 litrów, to nie lada wyzwanie
Oczywiście sprzedający nie mówią, że eksploatacja poza tańszym paliwem wiąże się również z kosztami tj: przeglądy butli co trzy lata- koszt chyba 100 od butli-a jak wiadomo jest ich 4 :| Z reguły te autka nie posiadają tez ważnych w Polsce atestów tych butli więc już na start koszt wydania takich druczków przez UDT no i oczywiści cały czas trzeba pamiętać o ograniczonym zasięgu - wciąż nie wiele stacji

Sorki Miehor - ubiegłeś mnie, zgłaszam samokrytykę :oops:

//scalone// - proszę edytować posty a nie pisać jeden pod drugim :zolta:


oki, A co do zastąpienia instalacji, pytałem dziś w warsztacie w którym montowałem swoją instalkę i pytałem chłopaków czy wogóle jest taka fizyczna mozliwość?? Padła odpowiedz że akurat oni wymieniali w kilku fiatach (podobno ta sama firma dostarcza instalacje do Opla) z fabrycznej instalacji CNG (padły wtryski) na inną, ale też CNG, mówią że było niezbędnych kilka kombinacji ale wszystko jest oki. Po zastanowieniu stwierdzili, ze nie powinno być większych kłopotów aby zrobić z CNG LPG, ale koszty byłyby na pewno większe niż zwykły montaż i na pewno trwałoby to dłużej. Oczywiście nie wyobrażają sobie, aby zostawić ten oryginalny zbiornik paliwa, bo co raz w tygodniu trzeba by tankować, jednak co odpalenie jedziesz troszkę na benzynie...
Ostatnio zmieniony 22 cze 2010, 19:02 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

czeslaw555

#123 Post autor: czeslaw555 »

byłem po zośkę z CNG rok prod 2005 kupiliśmy ją w salonie Opla ,chyba miała 95tys km ,bardzo zadbana ,auto poleasingowe .Jak potrzeba info co i jak z CNG mogę skontaktować z tym znajomym ,fakt że użytkuje to auto od paru miesięcy więc może za dużo uwag nie będzie ,ale przerabiał legalizację butli itp.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#124 Post autor: Lorry »

BajBus pisze:kupiona w niemcowni i nie od turasa, po taryfie ani nie sklejana z 3, więc nie zawsze musi tak być jak mówicie,
nie twierdze że tak ma być, ale przy cenie 15tyś za 2005r to raczej tak jest na 90%.

Bo taka jak tu
czeslaw555 pisze:miała 95tys km ,bardzo zadbana
to bardziej obstawiam z 20-22 minimum ;)

czeslaw555

#125 Post autor: czeslaw555 »

ostateczna cena była 5800€ ale mieliśmy problem bo brief był jeszcze w banku i musieliśmy jechać jeszcze raz po auto ,ale opłacało się bo serwis w ramach rekompensaty dał nowy kpl opon z 2010r z nowymi aulu fegami i gwarancją + pełen serwis z wymianą wszytkich płynów ,olejów ,filtrów (sprawdzone ) i nowym bad.tech. U nas w kraju nie do pomyślenia żeby tak obsłużyć klienta

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#126 Post autor: Lorry »

wojtek_z pisze:chyba że,merytorycznie.
Wojtuś my tu zawsze merytorycznie rozmawiamy :D

czeslaw555

#127 Post autor: czeslaw555 »

no i qrcze wprowadziłem w błąd za co przepraszam .Za auto daliśmy nie 5800 tylko 8500 € .Sorki

Adam Rogowski

#128 Post autor: Adam Rogowski »

ares ares pisze:
firek pisze:Powiem tylko tyle że jeśli ktoś poleca coś takiego jak Magic-jet to chodzi mu tylko o zarobienie kaski na wymianie wspomnianych wtryskiwacz zaraz po tym jak sie rozkalibrują i okaże się że akurat na nie producent daje np. 20tys km gwarancji, a my przejechalismy 22.
Jeśli chodzi reduktor to Zetka jak najbardziej w pożo, ale jeśli chodzi wtryski to do tej składanki to wolałbym już REGI, na pewno przeżyją ze trzy listwy Magica, a koszt ich zakupu wcale nie większy. ;)

//usunięty został nick w związku z kontrowersyjnym moim wpisem//
POPIERAM kolegę listwa magic-jet to koszmar co 30 000 km. wymiana 350 zł i stwierdzenie że to normalne przez gazowników -śmieszne
w zafirze mam brc sq24 rocznie robię30 000-40 000 km i mam spokój poza tym że założyli mi tylko 48l zbiornik przez co trzeba co chwilę tankować
pozdrawiam

A powiedz mi na jakich filterkach FL ludzie jezdza,,wszystko na standardzie bo szkoda pare groszy dolozyc FL02,,zreszta w Lublinie jak zapytaszw hurtowni to robia oczy bo niewiedza co to jest,,odnosnie wtryskiwaczy Magic-Jet ja uwazam ze sa BDB,,pod warunkiem odpowiedniego filtra oraz wymiany na czas,,,po co wymieniac cala listwe skoro mozna zregenerowac za nieduze pieniadze

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#129 Post autor: sesorek »

hmmm chyba jeździ na gazie bo przynajmniej go w zbiorniku ubywa :) wolne obroty trzyma
kilka razy zapaliło sie check i to przy hamowaniu silnikiem ze 110 km/h potem gasło raz chyba nie zgasło i zjechałem do domu po odpaleniu check sie nie swieci, wczoraj tez po raz
pierwszy zatankowałem do niego LPG przejechałem z 70 km i nawet nie błysnęło obroty równe wiec chyba jest ok, Mam zamiar kupic kabelek i zakombinować VAG_a i dokładnie odczytać błędy
Ostatnio zmieniony 29 cze 2010, 12:03 przez sesorek, łącznie zmieniany 1 raz.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#130 Post autor: firek »

Mi to wygląda na coś (jakiś przekaznik) dołozonego przez poprzedniego właściciela, a nie przez montażystów LPG. Prawdopodobnie moze to byc odcięcie pompy paliwa :|

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#131 Post autor: sesorek »

hmmm pompy paliwa? tylko jak sie przyjrzysz to kabelek od tego "przekaźnika" idzie do reduktora...
w przyszłym tyg może podjadę do gaziarza to mi powie ale chciałbym wiedzieć wcześniej zanim zacznie mi wciskać jakieś kity....

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#132 Post autor: firek »

sesorek, Zuważyłem...chodzi o odcięcie pompy paliwa jak auto pracuje na gazie, a więc przekaźnik musi byc zasilany wtedy jak auto jest na gazie. :lol:

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#133 Post autor: dzarko »

Aha. OK. Thx!
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#134 Post autor: dzarko »

Ja jeszcze decyzji nie podjąłem, na razie chcę się dowiedzieć, z czym to się je. Jak już będziesz jeździł, to daj znać.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

J.A.C.E.K

#135 Post autor: J.A.C.E.K »

chłopy... jeszcze jedna rzecz. Jak się przymierzacie do dojazdówek do gazu, to kupoujcie 16, a nie 15. Ja kupiłem na allegro 15, ale koleś od razu mówił, żebym sobie przymierzył, bo wg niego będzie spora różnica w wysokości. I faktycznie, po przyłożeniu niższa jest o wysokość profilu zwykłej opony. Dał mi 16 z identycznym rozstawem srub, dzięki czemu zniwelowaliśmy połowę tej wysokości.
To na wypadek, gdyby ktoś planował.
ja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”