Problemy związane z użytkowaniem xenonów

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
fipil
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2014, 23:04
Imię: Filip
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira C 1.4T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A__

#121 Post autor: fipil »

W0l3k pisze: Bardziej mi chodziło o to że trzeba się namęczyć przy wydzieraniu lewo prawo lewo prawo i ciągnąć :)
Daj fotke Swoich i zobaczymy co z tego wyjdzie.
moje są takie jak na tych zdjęciach
adasko pisze:http://w316.wrzuta.pl/obraz/5WkqxStlG36/xen tą kwadratowa klapke uchylasz.
pozycyjna to jest ta górna :D
przy zdjętym kloszu wygląda to nieźle
u mnie niestety tak nie jest

niestety nie mogę dodać zdjęcia jak to wygląda u mnie

W0l3k
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 29 paź 2014, 21:01
Lokalizacja: Przeworsk
Model:

#122 Post autor: W0l3k »

fipil pisze:
W0l3k pisze: Bardziej mi chodziło o to że trzeba się namęczyć przy wydzieraniu lewo prawo lewo prawo i ciągnąć :)
Daj fotke Swoich i zobaczymy co z tego wyjdzie.
moje są takie jak na tych zdjęciach
adasko pisze:http://w316.wrzuta.pl/obraz/5WkqxStlG36/xen tą kwadratowa klapke uchylasz.
pozycyjna to jest ta górna :D
przy zdjętym kloszu wygląda to nieźle
u mnie niestety tak nie jest

niestety nie mogę dodać zdjęcia jak to wygląda u mnie
https://www.dropbox.com/s/3rls3ylk0urh44a/xen.JPG?dl=0

Supcio pozycyjna zaznaczona na żółto wyjmuje się tak samo jak u mnie (obrocik o 90 stopni) i niestety na siłę trzeba to kręcić (w moim przypadku puściła za 10 podejściem ale już myślałem ze coś urwałem)

Ruszaj nią jak byś wiosłem machał i kręć musi wyjść. Jeśli nie puści śrubokręt w łape i podważaj jeśli dalej niepuści czeka Cie wymontowanie lampy.

fipil
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2014, 23:04
Imię: Filip
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira C 1.4T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A__

#123 Post autor: fipil »

W0l3k pisze:
https://www.dropbox.com/s/3rls3ylk0urh44a/xen.JPG?dl=0

Supcio pozycyjna zaznaczona na żółto wyjmuje się tak samo jak u mnie (obrocik o 90 stopni) i niestety na siłę trzeba to kręcić (w moim przypadku puściła za 10 podejściem ale już myślałem ze coś urwałem)

Ruszaj nią jak byś wiosłem machał i kręć musi wyjść. Jeśli nie puści śrubokręt w łape i podważaj jeśli dalej niepuści czeka Cie wymontowanie lampy.
dzięki
będę próbował, żonę jeszcze poproszę, moje ręce trochę za duże :D

fipil
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2014, 23:04
Imię: Filip
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira C 1.4T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A__

#124 Post autor: fipil »

udało się, mam nadzieję że te żarówki będą dłuuuugo świeciły :D

koraz

#125 Post autor: koraz »

Jeżdżę Zafirą już jakiś czas i nie zauważyłem jeszcze żeby reflektory mi się poziomowały. Mam ksenony oryginalne. Światła mijania są ustawione dobrze (lewy diagnosta ręcznie trochę opuścił bo był za wysoko), ale co dziwnego, długie świecą mi w dół i trochę w lewo jakby... Nie mam żadnego błędu na kompie, nic. Czy ktoś może się wypowiedzieć jak sprawdzić czy to poziomowanie działa? Jak sprawdzić, gdzie są czujniki. Słyszałem chyba, że Tech'em można kalibrację wykonać. Ktoś może z warszawy mógł by mi coś pomóc?

Skasowany użytkownik 16629

#126 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

W starszych autach czujnik położenia ksenonów jest na tylnym zawieszeniu i nie reaguje od razu na każdej dziurze. Jeżeli jeździsz na co dzień sam czy z żoną to nie będą wcale się regulować, podobnie jak w przypadku normalnej ręcznej/elektrycznej regulacji - ustawiasz niżej jak obciążysz. Zrób test - poproś 3 rosłych kolegów o pomoc, stań autem pod ścianą, odpal i włącz światła, otwórz bagażnik i siądźcie w czwórkę na krawędzi bagażnika, tył auta opadnie bardzo nisko i przyglądaj się światłom, po chwili powinny samoczynnie się opuścić niżej - tak będzie jeżeli wszystko działa poprawnie, wtedy niczym się nie przejmuj, jeżeli światła nie drgną to się przejmuj - powody mogą być co najmniej dwa 1. spalone/zapieczone silniczki czy regulacja świateł 2. uszkodzony czujnik świateł na zawieszeniu

koraz

#127 Post autor: koraz »

kacza1982 pisze:W starszych autach czujnik położenia ksenonów jest na tylnym zawieszeniu i nie reaguje od razu na każdej dziurze. Jeżeli jeździsz na co dzień sam czy z żoną to nie będą wcale się regulować, podobnie jak w przypadku normalnej ręcznej/elektrycznej regulacji - ustawiasz niżej jak obciążysz. Zrób test - poproś 3 rosłych kolegów o pomoc, stań autem pod ścianą, odpal i włącz światła, otwórz bagażnik i siądźcie w czwórkę na krawędzi bagażnika, tył auta opadnie bardzo nisko i przyglądaj się światłom, po chwili powinny samoczynnie się opuścić niżej - tak będzie jeżeli wszystko działa poprawnie, wtedy niczym się nie przejmuj, jeżeli światła nie drgną to się przejmuj - powody mogą być co najmniej dwa 1. spalone/zapieczone silniczki czy regulacja świateł 2. uszkodzony czujnik świateł nAa zawieszeniu


Czy one nie powinny przy odpalaniu się ruszyć? W dół w górę... Przy przekręceniu kluczyka normalnie zapala się kontrolka poziomowania ale nic się nie dzieje, ani drgną.

Painball

#128 Post autor: Painball »

Nie. Tak robi w nowszych autkach;)

Skasowany użytkownik 16629

#129 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Nie wiem czy Zafira A tak też robi, niech się wypowiedzą osoby, które posiadają takowe. Wiem, że napewno tak się dzieje w VW Passat 2005 rok po lifcie i VW Bora chyba 2004, obcowałem z tymi autami (nie moje) i wiem, że tak się dzieje. Spróbuj jednak załadować tył auta pokaźnym bagażem tak jak poleciłem

koraz

#130 Post autor: koraz »

kacza1982 pisze:Nie wiem czy Zafira A tak też robi, niech się wypowiedzą osoby, które posiadają takowe. Wiem, że napewno tak się dzieje w VW Passat 2005 rok po lifcie i VW Bora chyba 2004, obcowałem z tymi autami (nie moje) i wiem, że tak się dzieje. Spróbuj jednak załadować tył auta pokaźnym bagażem tak jak poleciłem
Zrobię tak dzisiaj i dam znać jutro.

koraz

#131 Post autor: koraz »

Zrobiłem test. włożyłem do bagażnika 150kg. Tył się opuścił i widać było jak strumień światła podniósł się o jakieś 4-5cm. Poczekałem z minutę i nic się nie stało. Nawet się nie ruszyły.

Skasowany użytkownik 16629

#132 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Ewentualnie możesz spróbować dorzucić drugie 100kg (około oczywiście) siadając dodatkowo na krawędzi bagażnika, ale niestety podejrzewam, że to niewiele zmieni niestety, spróbuj. Niestety opcje są najprawdopodobniej dwie: 1. spalone oba silniki regulacji świateł (pewnie po analizie schematów elektrycznych można będzie dojść, co zewrzeć, aby je przestawić "ręcznie") 2. walnięty czujnik na wachaczu (chyba tam jest w Zosi zamontowany, jak większość producentów), ewentualnie ten czujnik jest źle zamocowany i nie reaguje na ruchy tylnego zawieszenia. Warto poszukać w googlach jak to wygląda, gdzie jest i jak działa

Prawdopodobnie podpięcie po Techa może dać jakiś namiar i być może jak w Vectrze C pozwoli ustawiać ręcznie światła z poziomu Tech - wtedy sprawdzisz czy działają silniczki do regulacji... zwykły byle jaki komputer do Opla łączy się tylko z komputerem silnika, nie pokazuje błędów abs, wyposażenia wnętrza itp.

koraz

#133 Post autor: koraz »

Ktoś wie gdzie w okolicach Pruszkowa, Grodziska Maz., lub z tej strony Warszawy mógł bym znaleźć warsztat, albo kogoś kto ma Tech'a i umiał by to sprawdzić?

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#134 Post autor: gRZENIU »

Napewno Opel Kwietniak w Ożarowie Maz. ma bo kumplowi regulował xenony w vektrze ...
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2015, 09:55 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Strzelba
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 22 lut 2016, 20:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#135 Post autor: Strzelba »

Jeśli jest - przepraszam, nie doczytałem

Chodzi o lampę xenonową. Czy można do niej wsadzić zwykłą żarówkę, czy tylko żarnik wchodzi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”