Powiem inaczej. Da się, ale mechaniczny, tylko nie wiem czy można to nazwać tempomatem.firek pisze:maanelo, NIE, nie da się.
Tempomat w Zafirze A - czy można zamontować
Moderator: Sebu$
Jest tak jak piszesz. Zrobiłem mostek na tej wtyczce i tempomat działa. Pozostaje dobrać jakiś czujnik i podłączyć. Generalnie tempomat chodzi bez tego czujnika. Ale jak przewidzieli to założę.
Mam op-coma kupionego u pokrywka. U mnie to zakładka : silnik / 18XE / programowanie / warianty programu ECU.
Zaskoczyło dopioero za trzecim razem. Teraz po wyswietleniu parametrów ECU w zakładce tempomat widnieje "występuje".
Mam op-coma kupionego u pokrywka. U mnie to zakładka : silnik / 18XE / programowanie / warianty programu ECU.
Zaskoczyło dopioero za trzecim razem. Teraz po wyswietleniu parametrów ECU w zakładce tempomat widnieje "występuje".
Witajcie.
Pragnę dołączyć się do tego wątku. Zakupiłem do swojej Zochy Comfort manetkę tempomatu oraz kompa (wyświetlacz mam mid). Zamontowałem podłączyłem pod wtyczki (zmostkowałem wtyczkę od czujnika sprzęgła i niestety nic nie działa ani tempomat ani komp. Pojechałem do tutejszego magika , który ma Tech2, podłączył i nic. Stwierdził, że nie może odpalić tempomatu ani kompa. Ja zauważyłem, że miał problemy z obsługą tego urządzenia. Stwierdził także, że język ma w opcji tylko angielski (ja mam orginalnie duński), ale tego języka też nie mógł zmienić. Nie wiem co o tym wszystkim sądzić poradźcie coś.
Pozdrawiam Rysiu
Pragnę dołączyć się do tego wątku. Zakupiłem do swojej Zochy Comfort manetkę tempomatu oraz kompa (wyświetlacz mam mid). Zamontowałem podłączyłem pod wtyczki (zmostkowałem wtyczkę od czujnika sprzęgła i niestety nic nie działa ani tempomat ani komp. Pojechałem do tutejszego magika , który ma Tech2, podłączył i nic. Stwierdził, że nie może odpalić tempomatu ani kompa. Ja zauważyłem, że miał problemy z obsługą tego urządzenia. Stwierdził także, że język ma w opcji tylko angielski (ja mam orginalnie duński), ale tego języka też nie mógł zmienić. Nie wiem co o tym wszystkim sądzić poradźcie coś.
Pozdrawiam Rysiu
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jak wymieniałeś TID'a na MID'a to jaką wtyczkę miałeś z tyłu; 26pin czy 32pin, czy po wymianie masz na wyświetlaczu komunikaty informacyjne i serwisowe czy tylko takie jak były na TID? Pytam bo przy takiej wymianie trzeba przeorganizować wtyczki ponieważ sygnały które były na TID nie są tożsame z MID'em (są na innych pinach).
Odnośnie tempomatu - czy wtyczkę do manetki miałeś już gotową w kolumnie kierownicy, czy doprowadzałeś przewody do niej samodzielnie. Jeśli była gotowa to nie należało nic kombinować z pinami przy sprzęgle, nie wiem jak to jest w automacie, ale to co piszę odnosi się do manuala.
Odnośnie tempomatu - czy wtyczkę do manetki miałeś już gotową w kolumnie kierownicy, czy doprowadzałeś przewody do niej samodzielnie. Jeśli była gotowa to nie należało nic kombinować z pinami przy sprzęgle, nie wiem jak to jest w automacie, ale to co piszę odnosi się do manuala.
to może tak jak u mnie - niby diesel elegance i wystarczy zmienić manetkę i sprawdzić czujnik sprzęgła ale nie działało
przed chwilą odpaliłem wreszcie opcoma i w ECU musiałem odpalić tempomat
jak będę jechał z pracy sprawdzę czy działa ale mam nadzieję że tak..
p.s.jeszcze tylko zostanie zmiana języka ale nie bardzo wiem gdzie tego szukać
przed chwilą odpaliłem wreszcie opcoma i w ECU musiałem odpalić tempomat
jak będę jechał z pracy sprawdzę czy działa ale mam nadzieję że tak..
p.s.jeszcze tylko zostanie zmiana języka ale nie bardzo wiem gdzie tego szukać
Na moje musisz go aktywować w ECU silnika jak sugeruje chinek.
Skoro nie miałeś manetki do jego obsługi to na jakiej podstawie miałby być włączony w sterowniku silnika. Co do obecności czujnika sprzęgła, spotkałem się z opinią, że w dieslu ten czujnik musi być bo jest potrzebny do dawania sygnału pompie wtryskowej. Nie mam diesla, więc nie wiem czy tak jest w rzeczywistości.
U mnie było tak. Po podłączeniu wszystkich wtyczek tempomat nie działał. Po aktywowaniu go op-comem i zwarciu czujnika działał przez kilka minut do momentu, aż nie zmieniłem biegu jadąc na tempomacie.
Brak zmiany pozycji czujnika podczas zmiany biegu (a więc i wciśnięcia sprzęgła) był odbierany jako awaria tegoż czujnika. Tempomat był odłączany, a sterownik łapał błąd (za wysoki sygnał czujnika sprzęgła) i konieczne było podpięcie kompa w celu jego skasowania.
Skoro nie miałeś manetki do jego obsługi to na jakiej podstawie miałby być włączony w sterowniku silnika. Co do obecności czujnika sprzęgła, spotkałem się z opinią, że w dieslu ten czujnik musi być bo jest potrzebny do dawania sygnału pompie wtryskowej. Nie mam diesla, więc nie wiem czy tak jest w rzeczywistości.
U mnie było tak. Po podłączeniu wszystkich wtyczek tempomat nie działał. Po aktywowaniu go op-comem i zwarciu czujnika działał przez kilka minut do momentu, aż nie zmieniłem biegu jadąc na tempomacie.
Brak zmiany pozycji czujnika podczas zmiany biegu (a więc i wciśnięcia sprzęgła) był odbierany jako awaria tegoż czujnika. Tempomat był odłączany, a sterownik łapał błąd (za wysoki sygnał czujnika sprzęgła) i konieczne było podpięcie kompa w celu jego skasowania.
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
marwisn pisze:U mnie było tak. Po podłączeniu wszystkich wtyczek tempomat nie działał. Po aktywowaniu go op-comem i zwarciu czujnika działał przez kilka minut do momentu, aż nie zmieniłem biegu jadąc na tempomacie.
Jeśli czujnik pedału sprzęgła był zwarty to skąd komp. miał sygnał, że zmieniałeś bieg ??
Podejrzewam, ze sterownik silnika monitoruje prace silnika pod obciążeniem. W momencie zmiany biegu silnik jest rozłączony od skrzyni i ma lżej. Komputer dobiera wtedy inne parametry dawki paliwa. Każda taka sytuacja powoduje wyłączenie tempomatu. Komputer czeka na potwierdzenie tego faktu z czujnika sprzęgła. Nie dostając do zakłada ze czujnik jest uszkodzony.
Prawdopodobnie po aktywacji tempomatu dochodzi jakiś dodatkowy algorytm wymagający sygnału z czujnika w określonym momencie.
To tylko moje rozmyślania. Sterownik łapał błąd tylko w momencie zmiany biegu podczas jazdy na tempomacie. Nie używając tempomatu, nie łapałem błędów.
Prawdopodobnie po aktywacji tempomatu dochodzi jakiś dodatkowy algorytm wymagający sygnału z czujnika w określonym momencie.
To tylko moje rozmyślania. Sterownik łapał błąd tylko w momencie zmiany biegu podczas jazdy na tempomacie. Nie używając tempomatu, nie łapałem błędów.