Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1216 Post autor: KAMUI »

Ooo nie, ja nie zapominam, codziennie zaglądam czy są postępy prac nad moim pomysłem/sugestią :idea:

marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1217 Post autor: marcinsu »

Z mojej strony niestety nie wiem kiedy potwierdzę działanie wyjść z modułu. Nie wchodząc w szczegóły - czekam na jedną część.
Ale szczerze nie spodziewałem się że zrobisz tak szybko mając tyle na głowie :) Jak tylko będę miał to dam znać.

lukas125
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2018, 21:42
Imię: Łukasz
Auto: opel zafira b 1,9 DTL
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#1218 Post autor: lukas125 »

witam byłbym zainteresowany modułem komfortu do mojej zoski

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1219 Post autor: KAMUI »

Pisz do Łukasza na priva, z tego co wiem to ma teraz urlop, więc uszanujmy to.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1220 Post autor: Ostap »

Ja to czekam na tą akcję z tym sprzęgłem ;)

Wiem jak zrobić doświetlanie w zafirze ;)

Z modułu można wyprowadzić dwa wyjścia np. L i P do nich podłączyć przekaźniki 5v i dalej to już prosto bo z UEC wychodzą dwa kable które u mnie już są na wierzchu ;) zrobić dwie akcje i doświetlanie halo będzie ;) w wolnej chwili zrobię to ;)

Łukasz potrzebuję w UEC sterowanie pompką spryskiwaczy xenonów i dodatkowo w REC potrzebuję ryglowanie ;)

Da się?
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

lukas125
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2018, 21:42
Imię: Łukasz
Auto: opel zafira b 1,9 DTL
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#1221 Post autor: lukas125 »

Witam ja w sprawie modułu komfortu, byłbym bardzo chętny na zakup :f1:
Na forum nie piszemy dużymi literami - §2 pkt4 :lis:
Poprawiłem - Rybka
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 21:18 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1222 Post autor: KAMUI »

Odpisałem Ci pod Twoim pierwszym postem.
Nie pisz z Capslockiem.
Kontaktuj się z LWPM ( Łukasz)

djpawelus
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 24 paź 2017, 22:21
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#1223 Post autor: djpawelus »

czy mozna uzywac legalnie halogenow jako swiatla do jazdy dziennej? swieca pelna moca czy 30%? ten modul to obsluguje?

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1224 Post autor: Ostap »

Świecą 100% i na 100% nie można ich legalnie używać jako dziennych.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

djpawelus
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 24 paź 2017, 22:21
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#1225 Post autor: djpawelus »

wystarczy ze wymienie w nich zarowke na led jako dzienne i juz ?

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1226 Post autor: Ostap »

To nadal będzie jako przeciwmgielne a nie do jazdy dziennej ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1227 Post autor: Ostap »

Ostap pisze: 20 lip 2018, 10:41 Ja to czekam na tą akcję z tym sprzęgłem ;)


Łukasz potrzebuję w UEC sterowanie pompką spryskiwaczy xenonów i dodatkowo w REC potrzebuję ryglowanie ;)

Da się?
Ponawiam prośbę. Łukasz wróciłeś już z wakacji?

Dodatkowo ;)


Czy moduł będzie działał z radiem android?

Dodano po 49 minutach 10 sekundach:
https://bugs.lwpm.eu/task/118?order=progress&sort=desc

Dobrze rozumiem?

Rozumiem, że aby na wyjściu UART_TX pojawiło się +5v ustawiam akcję na 0000 00 00 01 020202

Będzie to wtedy trzymać 5v do momentu wyłączenia akcji?

uln2003 mogę wykorzystać w ten sposób?
Wyjście z UART_TX pod IN1 i dalej OUT1 pod jeden pin przekaźnika a GND w uln wziąć z modułu GND i drugi pin przekaźnika z uln COM?

Przekaźnik może pobierać więcej niż 100ma dlatego zamiast tranzystorów lepiej zastosować uln?

Czy może przekaźnik moduł uciągnie?
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1228 Post autor: LWPM »

moduł działa z radiem z Androidem... sterowanie wtedy masz na kierownicy (guziki + rolka) - trzeba sobie poprzestawiać w konfiguracji oczywiście co nie co :)
Ostap pisze:Rozumiem, że aby na wyjściu UART_TX pojawiło się +5v ustawiam akcję na 0000 00 00 01 020202
żeby mieć 5V na wyjściu UART_TX to robisz

Kod: Zaznacz cały

0000 00 00 01 020103
mam nadzieję, że wiesz dlaczego tak a nie inaczej :)
+5V będzie tam tak długo, dopóki tego nie wyłączysz, np tak:

Kod: Zaznacz cały

0000 00 00 01 020100
pamiętaj, że ta funkcja nie była w ogóle testowana, tak więc ostrożnie.
poza tym jeśli masz obudowę z USB - pinów UART_TX i UART_RX nie masz dostępnych.

można 100mA wyciągnąć z 1 pina - ale nie radzę tego robić. Moduł ma też inne ograniczenia prądowe - w tym stabilizator, który zacznie się mocno grzać
przy dużym obciążeniu.

ULN2003 wydaje się być dobrym pomysłem, ale radzę popytać jakiegoś elektronika - ja nim nie jestem :)
te 5V z modułu można traktować tylko raczej jako sygnał, który może czymś sterować, ale raczej niczego zasilać nie powinien.

można użyć np CD40109 jeśli chcesz mieć wyjście 12V - wydajność prądowa z tego ciągle niewielka, więc ten ULN2003 do tego też by się przydał.
ew. jakiś tranzystor mocy i możesz bezpośrednio jakąś żarówką sterować (pojedynczym halogenem?) - nawet kilkadziesiąt A można tak wysterować.

ciągle mam w głowie prosty modulik podłączany do CANa do sterowania wyjściami... w nim także byłby PWM, czyli płynne włączania/gaszenie świateł i inne ciekawe rzeczy ze światełkami i nie tylko... to rozwiąże parę problemów, bo nie będzie musiało być podłączone bezpośrednio do modułu, a w jakimkolwiek miejscu auta do CANa
Ostatnio zmieniony 10 sie 2018, 08:32 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1229 Post autor: Ostap »

Moja wersja jest bez usb, uarty dostępne ;) usb sam sobie dorobiłem w środku ;) także wyjścia są ;)


0x00 - wartość na wyjściu 0
0x01 - wartość na wyjściu 1
0x00 - open-drain
0x02 - push-pull

Czy tu nie ma błędu? Są dwie takie same wartości.

0x00 - wartość na wyjściu 0 - chwilowe 0
0x01 - wartość na wyjściu 1 - chwilowe 1
0x00 - open-drain - ciągłe 0
0x02 - push-pull - ciągłe 1

Dobrze rozumiem?

Ktoś się tym bawił?

Mając wersję 3 w module mogę się tym bawić?

Co ze sterowaniem ryglowaniem w REC? Da się?
Masz może sterowanie pompką spryskiwaczy xenonów w UEC?
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1230 Post autor: LWPM »

0x00 - wyjście 0
0x01 - wyście Hi-Z (floating)
0x02 - w zasadzie dokładnie to samo co 0x00
0x03 - wyjście 1 (+5v)

sterownie ryglowanie i spryskiwacze - nie mam tego u siebie w aucie - nie mam pojęcia czy się da - sprawdź OP-COMem co się da zrobić :)
pewnie można trochę więcej niż OP-COMem... ale musiałbym mieć dostęp do auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”