Świeci kontrolka "check engine" wraz z TC
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira A
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Przepływka odpięta, oczywiście kontrolki dalej świecą, ale to nic testowałem dalej. po 25 km tras przez miasta i po 20 km tras autostrad. Samochód fajnie na benzynce się prowadził, spalanie chwilowe na komputerze fajnie wyglądało (5,8 l/100). Silnik pracował równo, nawet jakby mocy miał więcej, ale to dość subiektywne odczucie. Po przejechaniu ok 100 km na benzynie podłączyłem ponownie przepływomierz, kontrolka TC zgasła, silnik dalej pracuje bez zarzutu, przełączyłem znowu na gaz , dalej jest ok, nawet CE samo zgasło bez resetowania op-comem.
No i teraz pytanie: ciszyć się i nie drążyć tematu ew. reklamacji przepływomierza?
Czekać aż kontrolki znów się zaświecą?
Czy jest możliwe, że po zmianie przepływomierza, czujniki troszkę powariowały i nie mogły się dopasować do "prawidłowych" sygnałów od przepływki?
Co myślicie?
No i teraz pytanie: ciszyć się i nie drążyć tematu ew. reklamacji przepływomierza?
Czekać aż kontrolki znów się zaświecą?
Czy jest możliwe, że po zmianie przepływomierza, czujniki troszkę powariowały i nie mogły się dopasować do "prawidłowych" sygnałów od przepływki?
Co myślicie?
-
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira A
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Długo się nie nacieszyłem "czystą" deską rozdzielczą. Po kilku dniach wyskoczyły następujące błędy:
P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski
(02) - Nie występuje
P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje
P1555 - Czujnik pol. przepustnicy (TPS), sygnal obc. nie odpowiada obciazeniu silnika
(00) - Obecny
P0110 - Obieg prądowy temperatury powietrza dolotowego - za mocne wejście
(01) - Nie występuje
P0571 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego systemu hamulcowego
(08) - Nie występuje
Przestałem jeździć na gazie diody pogasły i silnik znów jest ok. Co robić ? Jak rozmawiać z gazownikiem bo to chyba wina instalacji gazowej. Sam nie wiem.
P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski
(02) - Nie występuje
P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje
P1555 - Czujnik pol. przepustnicy (TPS), sygnal obc. nie odpowiada obciazeniu silnika
(00) - Obecny
P0110 - Obieg prądowy temperatury powietrza dolotowego - za mocne wejście
(01) - Nie występuje
P0571 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego systemu hamulcowego
(08) - Nie występuje
Przestałem jeździć na gazie diody pogasły i silnik znów jest ok. Co robić ? Jak rozmawiać z gazownikiem bo to chyba wina instalacji gazowej. Sam nie wiem.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 wrz 2018, 18:23
- Imię: Maciej
- Auto: Zafira A 1.8 Benzyna
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dzień dobry Panowie i oczywiście Panie,
proszę o pomoc bo juz nie wiem co mam robić,
tydzień temu zapaliła mi się kontrolka check engine i TC na raz i silnik w mojej Zafirze 1.8 benzyna dławi się przy niskich obrotach.
Po wizycie u mechanika wyskoczyło 6 błędów , które sukcesywnie kasowałem wymianą przepływomierza(nowy orginał), przpustnicy(nowy oryginał), wszystkie świece ,aleje , piasta tył lewy (oryginał) , . W tej chwili na silniku nie ma już żadnego błędu natomiast kontrolka kontroli trakcji ciągle się pali i silnik nie ma mocy na niskich biegach i obrotach.
Dodam że zamówiłem juz oryginalną cewkę na wymianę bo wyczytałem że ma to jakiś wpływ na kontrolę trakcji i to że silnik muli.
Bardzo proszę o poradę i pomoc bo zainwestowałem już kupę pieniędzy a efektu nie ma.
Na chwilę obecną zostałem z błędem odnośnie cewki zapłonowej. Moje pytanie czy ta cewka ma wpływ na to że zapala się czujnik kontroli trakcji.
Samochód zdjagnozowany w każdy możliwy sposób. Porządniej się nie da
proszę o pomoc bo juz nie wiem co mam robić,
tydzień temu zapaliła mi się kontrolka check engine i TC na raz i silnik w mojej Zafirze 1.8 benzyna dławi się przy niskich obrotach.
Po wizycie u mechanika wyskoczyło 6 błędów , które sukcesywnie kasowałem wymianą przepływomierza(nowy orginał), przpustnicy(nowy oryginał), wszystkie świece ,aleje , piasta tył lewy (oryginał) , . W tej chwili na silniku nie ma już żadnego błędu natomiast kontrolka kontroli trakcji ciągle się pali i silnik nie ma mocy na niskich biegach i obrotach.
Dodam że zamówiłem juz oryginalną cewkę na wymianę bo wyczytałem że ma to jakiś wpływ na kontrolę trakcji i to że silnik muli.
Bardzo proszę o poradę i pomoc bo zainwestowałem już kupę pieniędzy a efektu nie ma.
Na chwilę obecną zostałem z błędem odnośnie cewki zapłonowej. Moje pytanie czy ta cewka ma wpływ na to że zapala się czujnik kontroli trakcji.
Samochód zdjagnozowany w każdy możliwy sposób. Porządniej się nie da
- muraww
- Przeglądacz
- Posty: 63
- Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Płock
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Tak z ciekawości gdzie ten przekaźnik się znajduje ??vojtek2008 pisze: ↑19 lut 2017, 16:49 Winnym okazał się przekaźnik sterujący zasilaniem ECU.
Po wymianie przekaźnika auto odżyło.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 paź 2018, 08:45
- Imię: Zbyszek
- Auto: Opel zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18
Witam, mam pytanko odnośnie mojej Zafirki.
Już ktoś pytał, ale nie mogę znaleźć. Po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów załącza mi się trakcja . Z czym to może być związane ?
Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
poprawiłem - Sebu$
Już ktoś pytał, ale nie mogę znaleźć. Po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów załącza mi się trakcja . Z czym to może być związane ?
Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
poprawiłem - Sebu$
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, 09:13 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Komputer co mówi?.
A czy masz LPG zabudowane??????.To więcej napisze.
Np z ładowaniem akumulatora lub jego stanem.
viewtopic.php?f=29&t=5975
A czy masz LPG zabudowane??????.To więcej napisze.
Np z ładowaniem akumulatora lub jego stanem.
viewtopic.php?f=29&t=5975
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, 17:30 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
- muraww
- Przeglądacz
- Posty: 63
- Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Płock
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ktoś coś ????????muraww pisze: ↑07 paź 2018, 19:08Tak z ciekawości gdzie ten przekaźnik się znajduje ??vojtek2008 pisze: ↑19 lut 2017, 16:49 Winnym okazał się przekaźnik sterujący zasilaniem ECU.
Po wymianie przekaźnika auto odżyło.