Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dziadek13 dziękuję
A więc to wina elektrozaworu , bo wszystkie gumowe kolanka i przewody mam nowe , a mechanik powiedział mi że to jest zaworek który wypuszcza nadmiar a nie daje wciągać powietrza .
Na początek jeżeli silnik nie wejdzie jeszcze w tryb awaryjny to przeważnie zwiększone dymienie,oczywiście spadek mocy,często charakterystyczny hałas na obrotach..wycieki oleju..
Grunt, żeby dało się dotoczyć do warsztatu. Tak przy okazji jeszcze odnośnie rozgrzewania turbiny gdy silnik zimny: póki nie jest nagrzana to powinienem pilnować, by nie przekraczać np 3k obr/min?
witam mam taki problem wymienilem pompe poskladalem caly przod w zafirze 2.0 DTI i niedziala mi turbo bylem na komputerez i niewywala zadnego bledu jak dam gaz na max to wartosc oczekiwana jest 200 a osiagnieta 92-94, co moze byc nietak moze podcisniena zle podlaczylem?i dlatego niedziala? ma ktos moze schemat ?znalazlem taki link tu na forum ale niedziala
Witam, chciałem nieskromnie zapytać czy wirnik turbiny pchnięty palcem powinien stawiać opór czy ma się zupełnie swobodnie obracać?
Sprawa dotyczy silnika Y20DTH, auto nie ciągnie z niskich obrotów potem nagle jest duuże uderzenie mocy ale tylko na chwile i tylko na pierwszym i drugim biegu jest wyczuwalne. 3,4,5 to już muł jakoś jedzie ale nie szybciej niż 140 150 po równym. Ostatnio zaczęła też szarpać powyżej 2500 obrotów - jak ominąłem elektrozawór od cięgna to nie szarpie...
Generalnie chciałem zapytać po prostu czy turbo do wymiany czy jest jeszcze jakiś ratunek?
Wiesz, ja kidys tak sprawdzałem turbo w Astrze, można było swobodnie poruszać łopatki turba palcem ale oczywiście nie ma mozliwości jej rozkręcić bo posiada pewną bezwładność a poza tym , pozostaja jeszcze łopatki części "gorącej" czyli tam gdzie ją poruszają wylatujące spaliny. Jesli Ci się łopatki turbo nie haczą ale też i nie mają zbytnich luzów to masz turbo ok.,
No właśnie spodziewałem się jakiegoś luzu a tu nic:/ Turbo "coś tam pompuje" bo rura do IC puchnie. Mam wrażenie że te przycięcia powoduje fakt, iż na wyższych obrotach zaworek upuszcza spaliny żeby turbawki nie przeładować i wtedy przy spadku ciśnienia po stronie gorącej wirnik zamiast zwolnić zatrzymuje się przez ten duży opór, ciśnienie łapane przez map sensor spada natychmiast, zaworek ponownie puszcza spaliny na łopaty i efektem jest kilka szarpnięć... osiwiałem już przy tym aucie:D