Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Zdzich

#136 Post autor: Zdzich »

Dziadek13 pisze:Filterek.
Dziadek13 dziękuję :piwo:
A więc to wina elektrozaworu , bo wszystkie gumowe kolanka i przewody mam nowe , a mechanik powiedział mi że to jest zaworek który wypuszcza nadmiar a nie daje wciągać powietrza .

Awatar użytkownika
nowa122
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2010, 11:54
Lokalizacja: łańcut
Model:

#137 Post autor: nowa122 »

witam mam pytanie jakie są objawy padającej turbiny bo mam wyciek oleju między turbem a rurą która jest łączona razem opaską do ic
nowa122

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#138 Post autor: Harry200 »

Zależy jak duży jest ten wyciek,nieduży to jest z większości turbin które już maja pewien przebieg..

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#139 Post autor: twardypt91 »

Jeżeli turbinka nawali lub BC stwierdzi, że jest kaputt to co się stanie: to samo co w przypadku awarii EGR tj. tryb awaryjny -> mniejsza moc?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#140 Post autor: Harry200 »

Na początek jeżeli silnik nie wejdzie jeszcze w tryb awaryjny to przeważnie zwiększone dymienie,oczywiście spadek mocy,często charakterystyczny hałas na obrotach..wycieki oleju..

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#141 Post autor: twardypt91 »

Grunt, żeby dało się dotoczyć do warsztatu. Tak przy okazji jeszcze odnośnie rozgrzewania turbiny gdy silnik zimny: póki nie jest nagrzana to powinienem pilnować, by nie przekraczać np 3k obr/min?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#142 Post autor: Harry200 »

Zgadza sie tak jak i chłodzenie po intensywnej jeździe..

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#143 Post autor: twardypt91 »

Koszt nowej turbiny to jakieś 1000 zł będzie? Duża rozbieżność cen jak tak patrzę po sklepach :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#144 Post autor: Dziadek13 »

nowa122 pisze:witam mam pytanie jakie są objawy padającej turbiny bo mam wyciek oleju między turbem a rurą która jest łączona razem opaską do ic
A może by tak sprawdzić czy ten olej jak to nazywasz to nie przypadkiem z przedmuchu pokrywy zaworów jest wymień oring bo po prostu jest nie szczelny.
Obrazek

manio88

#145 Post autor: manio88 »

witam mam taki problem wymienilem pompe poskladalem caly przod w zafirze 2.0 DTI i niedziala mi turbo bylem na komputerez i niewywala zadnego bledu jak dam gaz na max to wartosc oczekiwana jest 200 a osiagnieta 92-94, co moze byc nietak moze podcisniena zle podlaczylem?i dlatego niedziala? ma ktos moze schemat ?znalazlem taki link tu na forum ale niedziala

adasko

#146 Post autor: adasko »

Sprawdź dobrze wężyki podciśnienia, jeżeli założyłeś te co były to najlepiej zmień na nowe i upewnij się, że są dobrze podłączone.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#147 Post autor: Harry200 »

Czy siłownik przy turbinie Ci działa,czy na wyłaczonym silniku możesz nim poruszać,jak siłownik zachowuje sie po odpaleniu silnika.. :?:

don Kamilos

#148 Post autor: don Kamilos »

Witam, chciałem nieskromnie zapytać czy wirnik turbiny pchnięty palcem powinien stawiać opór czy ma się zupełnie swobodnie obracać?
Sprawa dotyczy silnika Y20DTH, auto nie ciągnie z niskich obrotów potem nagle jest duuże uderzenie mocy ale tylko na chwile i tylko na pierwszym i drugim biegu jest wyczuwalne. 3,4,5 to już muł jakoś jedzie ale nie szybciej niż 140 150 po równym. Ostatnio zaczęła też szarpać powyżej 2500 obrotów - jak ominąłem elektrozawór od cięgna to nie szarpie...

Generalnie chciałem zapytać po prostu czy turbo do wymiany czy jest jeszcze jakiś ratunek?

Błędów nie pokazuje.

Skasowany użytkownik 6483

#149 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wiesz, ja kidys tak sprawdzałem turbo w Astrze, można było swobodnie poruszać łopatki turba palcem ale oczywiście nie ma mozliwości jej rozkręcić bo posiada pewną bezwładność a poza tym , pozostaja jeszcze łopatki części "gorącej" czyli tam gdzie ją poruszają wylatujące spaliny. Jesli Ci się łopatki turbo nie haczą ale też i nie mają zbytnich luzów to masz turbo ok., :piwo:

don Kamilos

#150 Post autor: don Kamilos »

No właśnie spodziewałem się jakiegoś luzu a tu nic:/ Turbo "coś tam pompuje" bo rura do IC puchnie. Mam wrażenie że te przycięcia powoduje fakt, iż na wyższych obrotach zaworek upuszcza spaliny żeby turbawki nie przeładować i wtedy przy spadku ciśnienia po stronie gorącej wirnik zamiast zwolnić zatrzymuje się przez ten duży opór, ciśnienie łapane przez map sensor spada natychmiast, zaworek ponownie puszcza spaliny na łopaty i efektem jest kilka szarpnięć... osiwiałem już przy tym aucie:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”