Nie ma czegoś takiego jak pasujący w 100% sterownik. W Z18XE problemem jest elektroniczna przepustnica. W X18XE1 przy przepustnicy na linkę jest łatwiej. Generalnie ten silnik pojedzie na każdym sterowniku starszego Opla. Najlepiej prostego 8V, bez EGR-a, czujnika stuku (chociaż z czujnikiem stuku bezpieczniej) oraz z jedną sondą lambda i zapłonem DIS, bez czujnika wałka rozrządu (sterowanie zapłonem w oparciu o położenie wału).cerberian pisze: Jeśli to możliwe i masz taką wiedzę, to bardzo proszę o podanie modeli i pasujących do nich starszych sterowników, oraz czynności jakie należy podjąć, żeby się zgrały i pasowały.
Pozdrawiam Jan.
Z najprostszych sterowników spełniających te wymagania - to X16SZR z Astry G (jednopunkt 75KM), ma czujnik stuku, DIS-a, brak przepływomierza, jest EGR. Sterownik zapewni obsługę modułu wentylatorów oraz wskazań temperatury.
Z innych (jeszcze prostszych) to C14SE czy C16SE z Astry F, Corsy (brak czujnika stuku i EGR-a).
Jest jeszcze X20SE z Omegi B. Jest na DIS-ie, ma przepływkę, EGR-a, brak czujnika wałka ale jest czujnik stuku.
W wersji optymistycznej przy dobrym doborze wydajności wtryskiwaczy auto powinno się zaadoptować i jeździć przyzwoicie. Z LPG jest łatwiej, bo można wyregulować instalację pod silnik. W ostateczności - kupno najprostszego sterownika silnika + DET3. Strojenie z sondą szerokopasmową map paliwa, drobna korekta map zapłonu, i cieszymy się autem o takich samych (lub lepszych) osiągach z bezstresowym komputerem silnika