Czekaj, czekaj... czy to znaczy, że mój Zefir, jak wcisnę ECO odłącza sprężarkę i powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa??cbm80 pisze:Moze w OPC sprezarka byla napedzana caly czas, bez zadnego sprzegla, tak jak to jest w praktycznie wszystkich nowych samochodach (i dlatego w nowych nie ma roznic w spalaniu).
Spalanie 2.2 DTI
Moderator: Sebu$
Próbowałem dziś włączać i wyłączać ECO, ale nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany w zużyciu. Może faktycznie jest tak jak mówisz, że sprężarka się włącza dopiero powyżej jakiejś temperatury.
Zauważyłem natomiast, że zwiększa się o około 0,1L/h zużycie przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby (u mnie razem z lusterkami).
Zauważyłem natomiast, że zwiększa się o około 0,1L/h zużycie przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby (u mnie razem z lusterkami).
W weekend jechalem ponad 100km trasa katowicka, bylo pusto moglem wiec utrzymywac dosc dlugo stabilne predkosci. Testowalem kilka razy rozne predkosci na odcinkach 10-15km.
I tak oto wygladaja moje wyniki (zima, zimowe opony, tryb ECO, wylaczone ogrzewanie szyby i foteli):
- 120km/h, przez jakies 10-15km, wg kompa srednia predkosc 115km/h, spalanie srednie na tym odcinku w granicach 7-7.2l/100
- 110km/h przez 10km, wg kompa srednia predkosc 109km/h, spalanie srednie 6.5-6.8l/100
- 100km/h przez jakies 5km, srednia predkosc 99-100km/h. spalanie w okolicach 6.2l/100
Proponowalbym wiec robic takie testy, tzn. z testowanego odcinka podawac tez dystans i srednia predkosc wg kompa. Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze Zafira przy stabilnych 130km/h potrafi palic faktycznie <7l/100.
Oczywiscie im dluzszy odcinek tym lepiej, bo sa gorki, zjazdy w dol, itp. i to sie wtedy w miare niweluje.
I tak oto wygladaja moje wyniki (zima, zimowe opony, tryb ECO, wylaczone ogrzewanie szyby i foteli):
- 120km/h, przez jakies 10-15km, wg kompa srednia predkosc 115km/h, spalanie srednie na tym odcinku w granicach 7-7.2l/100
- 110km/h przez 10km, wg kompa srednia predkosc 109km/h, spalanie srednie 6.5-6.8l/100
- 100km/h przez jakies 5km, srednia predkosc 99-100km/h. spalanie w okolicach 6.2l/100
Proponowalbym wiec robic takie testy, tzn. z testowanego odcinka podawac tez dystans i srednia predkosc wg kompa. Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze Zafira przy stabilnych 130km/h potrafi palic faktycznie <7l/100.
Oczywiscie im dluzszy odcinek tym lepiej, bo sa gorki, zjazdy w dol, itp. i to sie wtedy w miare niweluje.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Ja któregoś wieczora zajmowałem się odwożeniem gości z imprezy (odrabiałem), padał dość mocno śnieg, jężdziłem na krótkich odcinkach 5-8 km z włączonym ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek, rano zdziwienie, przy -12 Zosia nie odpaliła.sylmar pisze:Zauważyłem natomiast, że zwiększa się o około 0,1L/h zużycie przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby (u mnie razem z lusterkami).
Jeśli chodzi o spelanie to na trasie 5 bieg do 100km, zarówno ogrzewanie szyby, światła drogowe, przeciwmgielne podnoszą spalanie o 0,1-0,2l według kompa.
U mnie przy takiej prędkości nie ma szans zejść poniżej 7,5l/100km.cbm80 pisze:Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze Zafira przy stabilnych 130km/h potrafi palic faktycznie <7l/100.
Kiedyś śpieszyłem się na spota do Tarnowa, na odcinku Rzeszów-Tarnów prędkość do 150 km max komputer pokazał mi 8,6l/100km
dziś przejechałem 120km, z czego 17 to drogi pozamiejskie, prawie 90km to autostrady, a pozostały odcinek to Wrocław. pierwsze 17km jechałem z prędkością około 80-90km, autostrada - 130km/h z włączonym tempomatem, Wrocław - jako, że późno wieczorem jechaliśmy, to bardzo ładnie udało się przejechać te kilkanaście km mniej więcej 60km/h z kilkoma zatrzymaniami na światłach. Taki dystans zamknął się 8l/100km.
Przyłączam się do tej opinii.timi68 pisze:U mnie przy takiej prędkości nie ma szans zejść poniżej 7,5l/100km.
Witam! co prawda mam mniejszy silnik ale spalanie duuuużo większe... miasto przy spokojnej jeździe wynosiło 9,5-10 a zimą nawet 12 ON/100. co może być przyczyną? sterowanie silnikiem?timi68 pisze:Diś pojeździłem troche po mieście ( 26km ) i starałem sie zrobić dobry wynik, mimo to średnia wyszła mi 8,2l/100km.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Po takiej odległości każde wciśnięcie pedału będzie oznaczało zmianę średniego spalania.zolo pisze:ok. 20km. i czy spalanie stało w miejscu czy się zmieniało? bo u mnie bardzo skacze.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Na trasie na II OZ ZKP - 781km, w 4 osoby z bagażem przy prędkościach 90-130km/h i średniej trasy 68km/h, średnie spalanie 6,7l to chyba rekord.
- gucio1704
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 24 paź 2011, 00:11
- Imię: Gustaw
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
witam
co do spalania to pierwszy pomiar wg. kompa robiłem zaraz po zakupie na trasie z Holandii do Krakowa. Jadąc tą trasę ok. 1300km ze średnią prędkością 130-140 byłem w szoku średnia 5,2. Dokąd było ciepło bujając się po Krakowie mieściłem się w granicach 7-7.4
teraz jak temperatura spadła w okolice zera komp w mieście pokazuje 8.
co do spalania to pierwszy pomiar wg. kompa robiłem zaraz po zakupie na trasie z Holandii do Krakowa. Jadąc tą trasę ok. 1300km ze średnią prędkością 130-140 byłem w szoku średnia 5,2. Dokąd było ciepło bujając się po Krakowie mieściłem się w granicach 7-7.4
teraz jak temperatura spadła w okolice zera komp w mieście pokazuje 8.
Ludzie zawsze myślą na odwrót .........