Lekkie dodanie gazu Z18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
lobuz28x
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 26 sty 2014, 20:33
Lokalizacja: Dębno
Model:

#16 Post autor: lobuz28x »

Cześć

U mnie jest taka sama sytuacja nie można płynnie balansować gazem czyli od razu wskakuje na wyższe obroty ok. 1400 chyba ten typ tak ma .

mariuszek522
Posty: 2
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:24
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Z18xer
Gender:

#17 Post autor: mariuszek522 »

Wiam
Jestem nowy i chciałbym trochę odgrzać kotleta
Nie mam Zafiry ale za to Vectre C z tym samym silnikiem Z18XER
Mam identyczny problem mianowicie z lekkim dodaniem gazu
Opisze tak ja to widze :
Rozgrzewam auto
Obroty jakieś 850 powiedzmy
Gdy wciskam delikatnie pedał gazu nic się nie dzieje a gdy nacisne troszke mocniej wskakuja obroty na jakies 1500 obrotow
Gdy wlacze wsteczny bieg to obroty mozna plynnie regulowac czyli po wcisnieciu lekko gazu wchodza na 1000 po mocniejszym wcisnieciu wchodza na 1100 I tak dalej..
Zauważyłem ze jak auto samo zaczyna się toczyć powiedzmy z górki nawet bardzo powoli nawet na biegu jałowym sam sobie podnosi obroty powiedzmy do 950 a jak sie zatrzyma to samoczynnie opadaja
Problem z płynna regulacja obrotów jest denerwujący przy ruszaniu bo nacisniecie pedału nic nie daje i utrudnia płynność ruszania a jak znowu się za mocno przygazuje to wygląda to jakbym co dopiero uczył się jeżdzić
Nie mam pomysłów jak to rozwiązać
Miał ktoś podobny przypadek i go rozwiązał ?
Bo widzę że problemu kolegi nikt nie potwierdził
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#18 Post autor: Mariusz »

Nie słyszałem o takiej przypadłości. :mysli: Wydaje mi się że to ma coś wspólnego z przepustnicą. Tak jakby nie reagowała na pedał gazu w pewnym zakresie, a może problem tkwi w samym pedale gazu? Pracuje on tak jakby potencjometr i może tu należy szukać przyczyny. Podpinałeś się pod Opcoma? Jakieś błędy?

mariuszek522
Posty: 2
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:24
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Z18xer
Gender:

#19 Post autor: mariuszek522 »

mariusz131 pisze: 22 maja 2019, 21:26 Nie słyszałem o takiej przypadłości. :mysli: Wydaje mi się że to ma coś wspólnego z przepustnicą. Tak jakby nie reagowała na pedał gazu w pewnym zakresie, a może problem tkwi w samym pedale gazu? Pracuje on tak jakby potencjometr i może tu należy szukać przyczyny. Podpinałeś się pod Opcoma? Jakieś błędy?
Jak sam widzisz z poprzednich wpisów nie tylko ja mam taki problem
Na innym forum jeszcze inny uzytkownik z tym samym silnikiem tez ma taka przypadlosc
Jakby był potencjometr zepsuty to na wstecznym też by nie mozna bylo plynnie regulowac.Powtarzam ze po włączeniu biegu wstecznego mozna pllynie regulowac- z wcisnietym sprzeglem
Mam Op-coma i nic zadnych bledow
Ostatnio zmieniony 24 maja 2019, 10:11 przez mariuszek522, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#20 Post autor: Tazz »

Sprawdzilbym wiązke od czujnika wstecznego biegu i od pedały gazu do przepustnicy. Może jakieś przebicie jest :mysli:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#21 Post autor: Morfi_pl »

Mam dla was złą wiadomość.
na zimnym silniku postarajcie się utrzymać pedałem gazu obroty na 1000,
na w pełni rozgrzanym silniku zróbcie to samo - pedałem gazu obroty na 1000.
Jeśli w którymś przypadku obrotów nie da się utrzymać, falują lub lekko poszarpuje silnik to SPRAWDZIĆ LUZY ZAWOROWE i w razie konieczności oddać głowicę do szlifierza (oddanie głowicy do szlifierza wyjdzie w podobnych pieniądzach co regulacja w postaci wymiany popychaczy zaworowych a będzie zrobiona dokładniej i zostaną sprawdzone gniazda zaworowe).

To koniec złej wiadomości, dobra jest taka że po tym zabiegu jeśli jest przeprowadzony rzetelnie auto będzie jeździło pięknie.

PS. oczywiście wszystko to pod warunkiem że nie ma innych usterek, brak kodów błędów na kompie itp

DamianKrK
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2021, 17:20
Imię: Damian
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira B 1.8 Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#22 Post autor: DamianKrK »

Odświeżę temat. Szukając problemu zamulenia silnika też trafiliśmy na ten dziwny skok pedału gazu ale u mnie jest dużo większy...patrząc w op-com na pozycje pedału gazu 0.89-1.14 wskazanie V się zmienia a obroty stoją dopiero od 1.15 idą w górę . Udało się rozwiązać ta przypadłość czy poprostu trzeba z tym żyć 😢

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”