[c] Baniek Zafira Tourer Cosmo 1.4t 2015
Wlasnie sprawdzilem w katalogu:
najmocniejsza benzyna:
1.6 Turbo Ecotec (200 KM) Start/Stop
2 litry nie maja w zadnej konfiguracji i takiego tez nie bylo w Tourerze w 2015 jak swojego zamawialem
Najmocniejszy diesel:
2.0 CDTI Ecotec (170 KM)
w 2015 roku byl jeszzcze diesel 2.0 CDTI ECOTEC (195 KM) ale go juz wycofali.
najmocniejsza benzyna:
1.6 Turbo Ecotec (200 KM) Start/Stop
2 litry nie maja w zadnej konfiguracji i takiego tez nie bylo w Tourerze w 2015 jak swojego zamawialem
Najmocniejszy diesel:
2.0 CDTI Ecotec (170 KM)
w 2015 roku byl jeszzcze diesel 2.0 CDTI ECOTEC (195 KM) ale go juz wycofali.
Niestety system trzyma auto stojące pod górkę na hamulcu około 3 sekund i nawet dodanie gazu nie zwalnia hamulca. Gdy stoję na skrzyżowaniu na światłach pod górkę to nie mogę płynnie ruszyć wraz z poprzedzającym mnie pojazdem, a stojący za mną muszą te 3 sekundy poczekać. Oczywiście jest rozwiązanie - zaciągam ręczny i puszczam hamulec nożny wcześniej - ale to nie tak chyba powinno być.mbaranek pisze:a mi sie wydaje ze system ruszania pod gore nie jest taki zly
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
a mnie się wydaje, że właśnie tak - w końcu po to na kursie a potem na egzaminie człowiek uczy się ruszania pod górkę właśnie z ręcznego, dzięki czemu ruszanie jest płynneDD pisze:Niestety system trzyma auto stojące pod górkę na hamulcu około 3 sekund i nawet dodanie gazu nie zwalnia hamulca. Gdy stoję na skrzyżowaniu na światłach pod górkę to nie mogę płynnie ruszyć wraz z poprzedzającym mnie pojazdem, a stojący za mną muszą te 3 sekundy poczekać. Oczywiście jest rozwiązanie - zaciągam ręczny i puszczam hamulec nożny wcześniej - ale to nie tak chyba powinno być.mbaranek pisze:a mi sie wydaje ze system ruszania pod gore nie jest taki zly
Pisząc "ale to nie tak chyba powinno być" miałem na myśli, że nie tak ten system winien funkcjonować. Jak mam używać ręcznego to po co ten system? Żeby miało się co psuć?norris_85 pisze:a mnie się wydaje, że właśnie tak - w końcu po to na kursie a potem na egzaminie człowiek uczy się ruszania pod górkę właśnie z ręcznego, dzięki czemu ruszanie jest płynneDD pisze:Niestety system trzyma auto stojące pod górkę na hamulcu około 3 sekund i nawet dodanie gazu nie zwalnia hamulca. Gdy stoję na skrzyżowaniu na światłach pod górkę to nie mogę płynnie ruszyć wraz z poprzedzającym mnie pojazdem, a stojący za mną muszą te 3 sekundy poczekać. Oczywiście jest rozwiązanie - zaciągam ręczny i puszczam hamulec nożny wcześniej - ale to nie tak chyba powinno być.mbaranek pisze:a mi sie wydaje ze system ruszania pod gore nie jest taki zly
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Najlepszy system ruszania jest w automacie z przekładnią hydrokinetyczną. Puszczamy nogę z hamulca i auto rusza delikatnie, dodajemy gazu i już jedziemy.
W cytrynie miałem przekładnie mechaniczną sterowaną i tam system ruszania ze wzniesienia także był płynny. Tam było fajnie po po zatrzymaniu auta pod górkę zaciągał się automatycznie ręczny i dopiero dodanie gazu go zwalniało. Taka przekładnia gorzej sprawdzała się w korkach.
W cytrynie miałem przekładnie mechaniczną sterowaną i tam system ruszania ze wzniesienia także był płynny. Tam było fajnie po po zatrzymaniu auta pod górkę zaciągał się automatycznie ręczny i dopiero dodanie gazu go zwalniało. Taka przekładnia gorzej sprawdzała się w korkach.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308