Brak pełnej mocy silnika 1.8 16v 125km

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: Luko »

Po dłuższym kręceniu normalne jest, że auto puści "bąka".
Z którego roku masz auto i jaki przebieg? Nie chcę Cię martwić, ale u mnie podobne objawy wskazywały na padającą pompę :roll:
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

rajli
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2014, 19:51
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 100 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#17 Post autor: rajli »

2002 r. Gdy temperatura jest powyżej zera, pali od razu, a chmura i tak się niesie okolicą. Znasz koszt wymiany pompy?

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: Luko »

Ja za pompę, czyszczenie układu paliwowego i wymianę trawersów pod wtryskami zapłaciłem w listopadzie ub. roku 3,5tys zł w Rzemieniu k. Mielca, jak coś to tel na PW mogę podać.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

rajli
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2014, 19:51
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 100 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#19 Post autor: rajli »

O kurka wodna, toż koszt 1/3 auta :mrgreen: Dzięki za propozycję, ale do Mielca mam ze 300 km. :)
Co się może zepsuć, przez długie kręcenie silnikiem, przy rozruchu, oprócz rozładowania akumulatora oczywiście?

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: Luko »

Oczywiście pompa, która się zatrze... ja z Krk do Mielca też mam prawie 150km a i tak auto tam musiało trafić na lawecie...
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

rajli
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2014, 19:51
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 100 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#21 Post autor: rajli »

To w Krakowie nie ma takich fachowców :shock: ?

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: Luko »

Ten, który próbował nie dał rady, za późno dowiedziałem się o innym, wolałem wybrać sprawdzonego już przez innych z forum.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#23 Post autor: regan18 »

Witam.
Kolego miałem podobny problem jak Ty. Winowajcą okazała się zapowietrzająca się pompa. Mechanicy sprawdzali wszystko po kolei. Oddałem auto do pompiarza i po 2 dniach i utracie 500zł wszystko wróciło do normy. Najlepszy sposób na sprawdzenie to zatankuj do pełna i jak odpali bez problemu to zapowietrza się pompa. Gdy wskazówka bedzie poniżej połowy baku to wtedy był problem.
Pozdrawiam

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#24 Post autor: Janus »

rajli pisze:(...)
Co się może zepsuć, przez długie kręcenie silnikiem, przy rozruchu, oprócz rozładowania akumulatora oczywiście?
Tego auta nie powinno się zarzynać dłuższym kręceniem niż 10-15sek. Jeśli nie zapala - do mechanika
Janusz

wolverinexxx

#25 Post autor: wolverinexxx »

Witam mam zafire z silnikiem 1.8 16v 125km z 2001 roku. Autko jest z lpg, nic nie szarpie itp płynnie jedzie tylko problem w tym ze na 100% nie ma tych 125km ani nawet 115 bo setkę robi w 15 sekund a powinna w te 11.5 i v-max wynosi 170km/h czyli troszkę za słabo jak na ten silnik, kompresja mierzona wynosi od 13 do 15barów walki nie powycierane oleju dużo nie pali wiec jednostka napędowa jest w dobrej kondycji, cos jest z osprzętem nie tak skoro brakuje mu tej mocy, I teraz pytanie za sto punktów co moze wpływać na to ze autko jest zamulone? Swieci sie kontrolka silnika ale po sprawdzeniu jest to błąd sondy lambda tej za katem. Watpię zeby ona w tak mocny sposób ograniczała ten silnik, autko mam od 3 lat na początku jak przyjechało z Niemiec dużo lepiej jechało ale z tego co pamietam i tak robiło 12,7s do 100km/H czyli tez nieco za dużo jak na zdrowiutki silnik. Za wszelkie sugestie bede wdzięczny
Ostatnio zmieniony 17 gru 2015, 20:12 przez wolverinexxx, łącznie zmieniany 2 razy.

Przemo1977

#26 Post autor: Przemo1977 »

Witam zrób logi dynamiczne tzn podczas jazdy ,bo jak widzę albo słyszę tych naszych mechaniorów to ręce opadają Wsiadaj w wóz jedz i niech patrzą w ekran kompa A na postoju to można se temp najwyżej zmierzyć

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#27 Post autor: janekW67 »

Błąd drugiej sondy może wskazywać na umierający katalizator.
Oczywiście!

wolverinexxx

#28 Post autor: wolverinexxx »

no tak ale czy to wpływa na moc??? jeśli katalizator jest zapchany to i owszem ale ten nie jest, i jeżeli bym go rozkruszył i wydłubał to i tak bład sondy będzie łapał ponieważ spaliny nie będą oczyszczone i sonda nadal błąd będzie łapała, a druga sprawa nie mam tu nikogo żeby mi zrobił logi dynamiczne
Ostatnio zmieniony 19 gru 2015, 11:56 przez wolverinexxx, łącznie zmieniany 1 raz.

drygal26

#29 Post autor: drygal26 »

A sprawdzałeś filtr powietrza?? :)

m1strzunio

#30 Post autor: m1strzunio »

Ha mam to samo kolego co Ty, (niedawno kupiłem Zafirę A 1.8 125 koni, również z LPG) Od początku coś tak średnio to jechało bo autostrada i przyśpieszenie identyczne dane jak u Ciebie, również wczoraj mi wyskoczył check engine z błędem na drugiej sondzie więc coś zacząłem już podejrzewać że nie gra jak powinno.

Mam też wrażenie, że samochodem ciężko się rusza, pedał "łapie" gaz dopiero tak od połowy. Wcześniej nic się nie dzieje. Ja obstawiam na przepływomierz ale jeszcze się nie dorobiłem kabelka więc z zakupem przepływki się wstrzymam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”