Blokujące się zaciski hamulcowe tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Atari
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2015, 07:41
Imię: Patryk
Lokalizacja: Zonhoven
Auto: Zafira C 2,0 cdti Cosmo Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#16 Post autor: Atari »

Klocki wymienione wszystko przesmarowane i wyczyszczone. Zadnej filozofii z tym nie ma mimo ze podjechalem do polskiego mechanika dla pewnosci ze ten el reczny to nie problem 10min i po robocie. Cisza bez skrzeczenia przy cofaniu bezcenna :)

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#17 Post autor: radek12 »

dawkus pisze: 12 cze 2016, 19:02 Cześc, mieliście już ten problem?

Ponoć częsta usterka no i mnie też dopadła. Na razie sobie popiskują i się jeszcze felga nie grzeje. Ale trzeba to zrobić.

Robił ktoś? Dużo roboty?
Pomijam kwestie zabrudzenia bo to w każdym aucie występuje, nie tylko w Zafirze. Konkretnie jak w temacie co do blokowania to u mnie powodem były "napęczniałe" gumki na prowadnicach zacisków hamulcowych a konkretnie powodem było to że najpierw spryskałem je WD40 dla wyczyszczenia ze starego smaru (WD40 poza czyszczeniem ma skutek uboczny-rozpuszcza gumę) a potem na dokładkę posmarowałem je niewłaściwym smarem(smarem miedzianym),który też reaguje z gumą i ją rozpuszcza i w dodatku przez niego po paru miesiącach zrobił się "beton". Guma "wylata" ze swojego miejsca i blokuje swobodne przesuwanie się prowadnicy. Właściwy smar,który nie rozpuszcza gumy i nie twardnieje to ATE Bremszylinder Paste. Niestety samych gumek nie da się kupić i musiałem kupić cały zestaw wraz z prowadnicami.
Gumka jest tylko na górnej prowadnicy, na dolnej jej nie ma.
prowadnica.jpg
smar.JPG
Ostatnio zmieniony 22 cze 2018, 00:53 przez radek12, łącznie zmieniany 3 razy.

piciak
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 06 lis 2016, 18:52
Imię: Patryk
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A14net
Gender:

#18 Post autor: piciak »

:witam:
Jak w temacie.
Prawdopodobnie po ostrym hamowaniu zatrzymało się koło. Klocek się ściera w oczach.

Tylne lewe koło z elektronicznym ręcznym ....

Pytanie czy to bardziej w stylu standard czyli tloczek / prowadnice czy elektronika ....

Chyba bez zajrzenia nie dowiem się.
Jak zdiagnozować czy ręczny elektroniczny działa?
Ostatnio zmieniony 27 sie 2018, 00:34 przez Sebu$, łącznie zmieniany 3 razy.

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#19 Post autor: olo018 »

Z mojego doświadczenia piszczą a można nazwać to buczeniem klocki które ocierają o rant na tarczy,zeszlifować rant i po sprawie,ja tak miałem z jednej strony nie zeszlifowałem i buczało na wstecznym !,dziś zeszlifowałem rant na tej stronie i cisza!!.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”