[B] Szarpanie silnika
Witam
Mam identyczny problem z szarpaniem silnika. Otóż problem wystąpił po wymianie zaworu EGR. Przy starym EGR gdy paliła się kontrolka było ok z pracą silnika. Wymieniłem na nowy i po kikudziesięciu kilometrach występują te szarpania. W ASO nic nie wykazało na kompie, wgrali mi nowe oprogramowanie o którym już wczesniej było pisane ale problem nie ustąpił.
Zauważyłem że szarpania częściej występują przy tych obrotach 1800-2200 i na nierównej nawierzchni niż przy jeździe po równej trasie.
Nie wiem czy ma to znaczenie ale nowy EGR jest też tej firmy jak orginalny tylko końcówkę ma do dołu /w orginalnym jest do góry/
Zastanawiam się czy znaczenie miała jazda na uszkodzonym EGR ok 600km i może coś się zapchało. Ostatnio jeździłem na Verwie i przy wysokich obrotach silnika ok 3500 ale bez efektu.
Czy oprócz już zaleceń i wskazówek wczesniej poruszanych jest jeszcze jakaś skuteczna metoda
Mam identyczny problem z szarpaniem silnika. Otóż problem wystąpił po wymianie zaworu EGR. Przy starym EGR gdy paliła się kontrolka było ok z pracą silnika. Wymieniłem na nowy i po kikudziesięciu kilometrach występują te szarpania. W ASO nic nie wykazało na kompie, wgrali mi nowe oprogramowanie o którym już wczesniej było pisane ale problem nie ustąpił.
Zauważyłem że szarpania częściej występują przy tych obrotach 1800-2200 i na nierównej nawierzchni niż przy jeździe po równej trasie.
Nie wiem czy ma to znaczenie ale nowy EGR jest też tej firmy jak orginalny tylko końcówkę ma do dołu /w orginalnym jest do góry/
Zastanawiam się czy znaczenie miała jazda na uszkodzonym EGR ok 600km i może coś się zapchało. Ostatnio jeździłem na Verwie i przy wysokich obrotach silnika ok 3500 ale bez efektu.
Czy oprócz już zaleceń i wskazówek wczesniej poruszanych jest jeszcze jakaś skuteczna metoda
Witam
ja nic jak do tej pory nie robiłem z tym szarpaniem
w ASO nic nie zareagowali bo stwierdzili że wszystko jest OK
teraz mam wrażenie jakby te szarpania były żadsze -a może przystosowałem sie
mam pytanko ten ERG jak jest uszkodzony to po czym można poznać bo nie chciałbym sie dać naciągnąć mechaniorom
pozdrawiam
i szerokości
ja nic jak do tej pory nie robiłem z tym szarpaniem
w ASO nic nie zareagowali bo stwierdzili że wszystko jest OK
teraz mam wrażenie jakby te szarpania były żadsze -a może przystosowałem sie
mam pytanko ten ERG jak jest uszkodzony to po czym można poznać bo nie chciałbym sie dać naciągnąć mechaniorom
pozdrawiam
i szerokości
czy te szarpanie nie ma przypadkiem zwiazku z zacieraniem klap wirowych http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=246 ?
Witam szanownych właścicieli ZB.
Miałem problem polegający na tym, że w momencie kiedy potrzebowałem mocy i obroty były w okolicy 1800/2000 następowało zjawisko jakby turbina się nie mogła załączyć lub problem z lewym powietrzem i chwilowe szarpanie do momentu przejścia powyżej wskazanych obrotów. Wtedy łapała moc i szła jak burza. W kilku serwisach i niewiedza. Pewnego dnia odkręciłem osłonę silnika i tak sobie zacząłem oglądać. I ... stojąc przodem do silnika po jego prawej stronie jeso taki wypust, do którego dochodzi rurka gumowa w poziomie do prawego boku silnika - była pęknięta, ale od spodu, więc odciołem kawałek (2cm) i delikatnie naciągając nałożyłem na ten karbowany wypust. Oczywiście nie wierzyłem, że to pomoże, a tu podczas jazdy EUREKA - trafiony zatopiony. Na razie jeżdżę i jest ok. Nie wiem czy takie samo uszkodzenie - u mnie to występował tylko podczas jazdy, podczas postoju i gazowania dławienie nie występowało.
Może coś wykorzystacie.
Miałem problem polegający na tym, że w momencie kiedy potrzebowałem mocy i obroty były w okolicy 1800/2000 następowało zjawisko jakby turbina się nie mogła załączyć lub problem z lewym powietrzem i chwilowe szarpanie do momentu przejścia powyżej wskazanych obrotów. Wtedy łapała moc i szła jak burza. W kilku serwisach i niewiedza. Pewnego dnia odkręciłem osłonę silnika i tak sobie zacząłem oglądać. I ... stojąc przodem do silnika po jego prawej stronie jeso taki wypust, do którego dochodzi rurka gumowa w poziomie do prawego boku silnika - była pęknięta, ale od spodu, więc odciołem kawałek (2cm) i delikatnie naciągając nałożyłem na ten karbowany wypust. Oczywiście nie wierzyłem, że to pomoże, a tu podczas jazdy EUREKA - trafiony zatopiony. Na razie jeżdżę i jest ok. Nie wiem czy takie samo uszkodzenie - u mnie to występował tylko podczas jazdy, podczas postoju i gazowania dławienie nie występowało.
Może coś wykorzystacie.
ZAFIRKA B 1.9 CDTI '06 - 6,8L /100km
W Zafirze nic mi tak nie szarpie, ale wlasnie 206 diesel'u tez mi tak przy takich obrotach od czasu do czasu szapralo i jezdzilem tak z 80 tys km tylko lalem lepsza rope, bo wtedy zdarzalo sie to rzadziej. Jednak pozniej coraz czesciej sie zdazalo i to tez przy 1100, 1300 obrotach (lekki kangur). Po wymianach filtrow zaslepilem egr (zafirach nie mozna zaslepiac) i zaczal jezdzic normalnie.
Dlatego pierwsze co, to przeczyscic egr, ale czytalem, ze trzeba wyczyscic inne rzeczy, ktore sie przy nim zatykaja (przepustnica).
Dlatego pierwsze co, to przeczyscic egr, ale czytalem, ze trzeba wyczyscic inne rzeczy, ktore sie przy nim zatykaja (przepustnica).
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Czy aby na pewno? Mi zawsze powtarzano, że jazda autem z dwumasą na niskich obrotach jest szkodliwe dla dwumasy ( nawyk ze starego diesla, kiedy to jeżdziło się na 1,5 krpm)Maciek pisze:Koło zamachowe dwumasowe.
http://www.motofakty.pl/artykul/dwumaso ... chowe.html
Niestety w każdym nowszym dieslu występuje.
Na jego szybsze zużycie ma wpływ zła eksploatacja auta - min. kręcenie do wysokich obrotów, szczególnie na niskich biegach. Wtedy przenosi ono bardzo duży moment obrotowy i szybko się kończy...
Zerknij tutaj
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
To oczywiste, że zbyt niskie obroty też są niedobre dla dwumasy, ale to chyba jasne i nikt przy 1,5k obrotów nie zmienia biegów.franki pisze: Czy aby na pewno? Mi zawsze powtarzano, że jazda autem z dwumasą na niskich obrotach jest szkodliwe dla dwumasy ( nawyk ze starego diesla, kiedy to jeżdziło się na 1,5 krpm)
Zerknij tutaj
Niektórzy częściej właśnie kręcą diesla wysoko do 4 czy 4,5 obrotów na niskich biegach...
Witam!
W moim autku Astra 1.9 CDTI 10KM Występuje ten sam problem jednak... EGR wymieniony na nowy w serwisie Opla, rozrząd, oleje, wszystkie filtry nowe, paliwo z BP i nie ma bata szarpie jak szarpało. Sprzęgło lekko pulsuje przy wciskaniu, ale pulsuje już tak ze 50000km a szarpanie występuje od 20000km. Ostatnio doszedł nowy objaw, a mianowicie jak autko "pogonie" na trasie to po zatrzymaniu silnik ma około 1000-1100 obrotów na minutę, spalanie dochodzi nawet do 25l/100km i wydaje odgłos jakby buczenie... ten stan mija po kwadransie lub chwili spokojnej jazdy... mam wrażenie, że po ostygnięciu turbiny. Od razu ucinam dyskusje że to wypalanie DPF'a - ja go nie mam! Żadne kontrolki (auto z kluczem, blok silnika) nie świecą. Według serwisu wszystko wygląda OK.
Co do kolegi Burzyk - uszkodzenie EGR'a jest sygnalizowane kontrolką autka z kluczykiem i jak Ci się zapali to komputer odłącza turbinę (auto traci moc), można jechać ale bez szaleństw. W tej sytuacji należy EGR wymienić, jednak muszę Cię ostrzec, że długa jazda z niesprawnym EGR'em może doprowadzić do zapchania DPF'a (filtra cząstek stałych). A koszt nowego w serwisie to ok. 7000zł!!! Wymiana EGR'a W Oplu to około 800zł. Gdzieś na forum czytałem że można go wymontować, wyczyścić i znów jest na jakiś czas spokój.
EGR zazwyczaj wytrzymuje 100000-130000km. Jak dobijasz do tego przebiegu to wymień jak nie masz tyle to szkoda kasy i roboty. A tak na marginesie to zastanawia mnie jak Twój mechanik sprawdził zawór? (Na chłopski rozum to jak się zacina to komputer to sygnalizuje autkiem z kluczykiem!)
Pozdrawiam
DJ
W moim autku Astra 1.9 CDTI 10KM Występuje ten sam problem jednak... EGR wymieniony na nowy w serwisie Opla, rozrząd, oleje, wszystkie filtry nowe, paliwo z BP i nie ma bata szarpie jak szarpało. Sprzęgło lekko pulsuje przy wciskaniu, ale pulsuje już tak ze 50000km a szarpanie występuje od 20000km. Ostatnio doszedł nowy objaw, a mianowicie jak autko "pogonie" na trasie to po zatrzymaniu silnik ma około 1000-1100 obrotów na minutę, spalanie dochodzi nawet do 25l/100km i wydaje odgłos jakby buczenie... ten stan mija po kwadransie lub chwili spokojnej jazdy... mam wrażenie, że po ostygnięciu turbiny. Od razu ucinam dyskusje że to wypalanie DPF'a - ja go nie mam! Żadne kontrolki (auto z kluczem, blok silnika) nie świecą. Według serwisu wszystko wygląda OK.
Co do kolegi Burzyk - uszkodzenie EGR'a jest sygnalizowane kontrolką autka z kluczykiem i jak Ci się zapali to komputer odłącza turbinę (auto traci moc), można jechać ale bez szaleństw. W tej sytuacji należy EGR wymienić, jednak muszę Cię ostrzec, że długa jazda z niesprawnym EGR'em może doprowadzić do zapchania DPF'a (filtra cząstek stałych). A koszt nowego w serwisie to ok. 7000zł!!! Wymiana EGR'a W Oplu to około 800zł. Gdzieś na forum czytałem że można go wymontować, wyczyścić i znów jest na jakiś czas spokój.
EGR zazwyczaj wytrzymuje 100000-130000km. Jak dobijasz do tego przebiegu to wymień jak nie masz tyle to szkoda kasy i roboty. A tak na marginesie to zastanawia mnie jak Twój mechanik sprawdził zawór? (Na chłopski rozum to jak się zacina to komputer to sygnalizuje autkiem z kluczykiem!)
Pozdrawiam
DJ
Dzięki za odpowiedź. Lampka zapalała się wcześniej 2 razy.. po wykasowaniu błedu filtra dpf i wyczyszczeniu wtyskiwaczy wszystko było jakiś czas dobrze.. teraz raz się zapaliła na ułamek sekundy i sama zgasła.. w czasie jazdy próbnej z laptopem program pokazuję że wtryski są okay i turbina też.. napełnienie filtra DPF 20% a szarpanie nadal się pojawia... może nie przy płynnym nabieraniu prędkości tylko jak go trzymam na obrotach 2000-2200, dodam żę przebieg auta to 130tys.
Nadmieniam, że mogę kupić prawie nowy EGR za nieduże pieniądze. Czy trzeba też wymienić uszczelki( jakie i ile sztuk) i gdzie je mogę dostać?
Nadmieniam, że mogę kupić prawie nowy EGR za nieduże pieniądze. Czy trzeba też wymienić uszczelki( jakie i ile sztuk) i gdzie je mogę dostać?