[B] Cisnienie doładowania turbo i błąd 124358 (Z20LER)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#16 Post autor: ciawron »

Dzisiaj zapalił się silnik. Odpalam OPCOMA a tam błąd pierwszej sondy. Rozłączyłem kostkę, przedmuchałem sprężonym powietrzem i na to kontakt do potencjometrów. Błędu nie ma. Ale nadal wartość nie jest stabilna jak na drugiej sondzie. Ponadto jak dodam gazu, to w czasie jak spada z obrotów wartość pokazuje się jako "0". Tak ba być? Wypowie się ktoś?

Dodano po 4 godzinach 17 minutach 29 sekundach:
Wreszcie wystąpił błąd:
P0130-08 Obwód czujnika O2 - poza wymaganym zakresem (rząd 1, czujnik 1)

Po wyczyszczeniu połączeń wyskakuje ponownie, auto na biegu jałowym i niskich obrotach chwilami przydusza, jakby delikatnej czkawki dostawał.

A tak sondę widzi OPCOM:
https://www.youtube.com/watch?v=d0NhPU_obvk

Dodano po 19 minutach 43 sekundach:
Dodam jeszcze, że dzień wcześniej myłem przepływomierz, bo był zaolejony. Może to mieć wpływ? Gdzie szukać przyczyny?

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#17 Post autor: ciawron »

Ok, nikt nie raczy pomóc - za kasę ofert jest sporo :) Myślałem, ze forum jest od podpowiedzi.

Sondę wymieniłem i działa. Problem błędu 124358 pozostał. Pewnie tez sam ogarnę. Napewno opisze dla kolejnych w mojej sytuacji.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#18 Post autor: ciawron »

Instalacja Prins. Winne były dwie oprawki bezpiecznika, jedna mocno przegrzana. Po wymianie błąd 124358 zaworu bocznikującego nie występuje. Pojeździmy dalej - zobaczymy. Wiem, że dziwne, ale podobno podczas drgań silnika prąd się raz pojawiał, a raz nie i wszystko mogło wariować.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 04 mar 2019, 09:10 przez ciawron, łącznie zmieniany 1 raz.

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#19 Post autor: ciawron »

Mam wymienione turbo na regenerowane w zestawie z nowym kolektorem. Błąd P1243-58 nadal występuje. Wężyki sprawdzone, oba elektrozawory też. Nie wiem jak sprawdzić puszkę podciśnień. Zastanawiam się nad zastosowaniem BYPASS'a, jak na załączonym schemacie. Powinien wykluczyć uszkodzenie tylnego elektrozaworu i wspomnianej puszki - tak na chłopski rozum. Ma to sens? Macie jakieś inne pomysły?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2019, 10:35 przez ciawron, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#20 Post autor: paweldm »

Autko wyrzuca mi błąd P1234-58 zawór bocznikowy turbosprężarki zakres/działanie. W moim odczuciu jeździ normalnie. Może bez tej usterki lepiej powinno "ciągnąć", nie mam z czym porównać. Czy do wymiany jest ten zawór, czy usterki szukać gdzieś indziej? czy trudno go wymienić, czy da się to uczynić bez demontażu turbo?
Wcześniej, gdy lpg nie przełączało się na benzynę po przekroczeniu 5000 obr/min silnik wchodził w tryb awaryjny i pracował jakby na 2 cylindrach. Po wyłączeniu silnika problem znikał. Myślałem, że to instalacja lpg nie wyrabia na wysokich obrotach. Obecnie, gdy instalacja gazowa powyżej 4500obr/min przełącza się na benzynę, silnik przestał przechodzić w tryb awaryjny ale po podłączeniu opcoma, dalej wyskakuje błąd zaworu bocznikowego turbo. Czasem wyrzuca mi bład pierwszej sądy lambda wadliwe działanie lub dane nieprawdopodobne. Jakiś miesiąc temu wymieniona sonda na nową.
Jakieś sugestie?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#21 Post autor: winner_xp »

Ja rozwiązałem problem u siebie w sposób bardzo prosty. Po sprawdzeniu na zasilaczu BCS-ów oraz zainstalowaniu nowego DV (stary był nieszczelny), błąd dalej występował P1234-58. Padło na puszkę podciśnienia, nie za bardzo mi się uśmiechało kupować nową dlatego na wężyku idącego do przepustnicy zainstalowałem zawór zwrotny tak aby podciśnienie mogło być utrzymane w puszcze i to było to !. Zero błędu oraz autko świetnie przyśpiesza w każdym momencie.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#22 Post autor: Tazz »

winner_xp pisze: 09 sty 2020, 20:31 Ja rozwiązałem problem u siebie w sposób bardzo prosty. Po sprawdzeniu na zasilaczu BCS-ów oraz zainstalowaniu nowego DV (stary był nieszczelny), błąd dalej występował P1234-58. Padło na puszkę podciśnienia, nie za bardzo mi się uśmiechało kupować nową dlatego na wężyku idącego do przepustnicy zainstalowałem zawór zwrotny tak aby podciśnienie mogło być utrzymane w puszcze i to było to !. Zero błędu oraz autko świetnie przyśpiesza w każdym momencie.
Masz jakieś fotki tej modyfikacji? Oraz części jakich użyłeś?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: ryba1 »

Tazz pisze: 09 sty 2020, 22:16
winner_xp pisze: 09 sty 2020, 20:31 Ja rozwiązałem problem u siebie w sposób bardzo prosty. Po sprawdzeniu na zasilaczu BCS-ów oraz zainstalowaniu nowego DV (stary był nieszczelny), błąd dalej występował P1234-58. Padło na puszkę podciśnienia, nie za bardzo mi się uśmiechało kupować nową dlatego na wężyku idącego do przepustnicy zainstalowałem zawór zwrotny tak aby podciśnienie mogło być utrzymane w puszcze i to było to !. Zero błędu oraz autko świetnie przyśpiesza w każdym momencie.
Masz jakieś fotki tej modyfikacji? Oraz części jakich użyłeś?
@Tazz jak masz problem z tym błędem to podejdź i się zrobi bez dodawania i wymiany czego kolwiek.

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#24 Post autor: winner_xp »

Na załączniku pokazane gdzie zainstalowałem zaworek oraz w jakim kierunku powinien przepuszczać powietrze. Nie jest to jakiś specjalny zaworek ważne aby był w stanie utrzymać duże podciśnienie oraz ustami dał się zassać powietrze ;).
Załączniki
zafira.jpg

Awatar użytkownika
J0k3R
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 21 mar 2017, 19:59
Lokalizacja: Radom
Model:

#25 Post autor: J0k3R »

Ryba o tym sposobie mówisz?

youtu.be/s8W4hk48K-M

Na angielskich forach vauxhall'a wszystko można znaleźć a u nas odnoszę wrażenie że robi się z tego tajemnice...
Załączniki
270229405_o.jpg
z20let-rear-boost-control-valve-bypass.jpg
cc6dc6c884d791caaa5690481e6ca651.jpg
Ostatnio zmieniony 14 sty 2020, 14:42 przez J0k3R, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”