Temperatura silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
calus18

#16 Post autor: calus18 »

no to kolega mnie uspokoil :) a jeszcze jedno pytanko w ksiażce piszą żeby podczas wymiany termostatu odłączyć mase z akumulatora , czy jest to koneczne ??? jak odłącze mase to mi sie radio zakoduje a na ... mi to i pierdzielenia sie potem z akodowaniem radia bo kod mam tylko czy to jest od tego radyjka??? ( a tak na marginesie to zapraszam a sobote wieczorem po 21 na polsat sport na boks ziomal odemnie z miesciny walczy z angolem o miszcza swiata ):):):)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#17 Post autor: Harry200 »

Akumulatora w 16 zaworowych też nie musisz odpinać,w 8 zaworowych dla bezpieczeństwa odpina się jak demontuje się rozrząd..

calus18

#18 Post autor: calus18 »

kolego H,Łajszczak wielkie dzieki:) i duze :piwo: dla Ciebie:)

Raff.aele

#19 Post autor: Raff.aele »

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem Z A 2.0 DTI z 2001r.
Przelot 186 kkm.
Zastanawia mnie długi czas nagrzewania silnika.
Po przejechaniu ~9km po równym terenie i lekko z górki wskazówka zaczyna się dopiero podnosić i równo pnie się do 90st.
Później utrzymuje temperaturę wg wskaźnika ~88-92 (wskazówna dotyka pionowej kreski oznaczającej 90st z lewej lub prawej strony) w zależności czy dostaje w komin czy jadę spokojnie na V biegu.
Jak to jest u Was?
Powinienem martwić się o termostat?

Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#20 Post autor: Harry200 »

Przy takich dość wysokich temperaturach na zewnątrz to powinien się szybciej nagrzewać. Można sprawdzić na zimnym silniku, jak odpalisz na biegu jałowym to zobacz czy chłodnica robi się ciepła zanim wskazówka dojdzie do 80-90 stopni..

Korn

#21 Post autor: Korn »

Raffaele pisze:Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem Z A 2.0 DTI z 2001r.
Przelot 186 kkm.
Zastanawia mnie długi czas nagrzewania silnika.
Po przejechaniu ~9km po równym terenie i lekko z górki wskazówka zaczyna się dopiero podnosić i równo pnie się do 90st.
Pozdrawiam
U mnie (2.0DTI) nagrzewa się się mniej więcej:
- po 6-7 kilometrach przy 10-15 stopni rano.
- po 4-5 kilometrach przy 30 stopniach po południu
Termostat był wymieniony, więc zastanawiam się czy ten typ tak ma...
A zastanawiam się dlatego, że dziś wsiadłem do firmowej Astry (zimnej, benzyna 1.4) i silnik nagrzał się zanim przejechałem 2 kilometry :O

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#22 Post autor: Harry200 »

U mnie w 2.2DTI po wymianie termostatu też wolno się nagrzewa,teraz do 85 stopni ok 5km i to zależy jak będę jechał,taki urok Zosiek dieselków,w benzyniakach temperatura teraz to rośnie w oczach..

Raff.aele

#23 Post autor: Raff.aele »

Przejechałem więcej kilometrów i skonsultowałem się z mechanikiem. Jednak termostat przepuszcza, bo chwilę po uruchomieniu chłodnica robi się ciepła. Gdy przejadę ~9-10km a wskazówka dopiero osiąga 50 st, chłodnica jest już mocno ciepła. Gdy jadę z góry na V lub na luzie temp. potrafi spaść do 80- a nie ma prawa.
Termostat zamówiony.
Wieczorem wymiana.

Termostat wymieniony na nowy Wahler.
Przejechałem kilkaset km. Nagrzewa się szybciej, ale temperatura zatrzymuje się na licznikowych 85stopniach. 90 dochodzi przy mocnym bucie, również przy 90 załącza się wentylator.
Jaką macie temperaturę w Waszych turbo klekotach ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”