Turbo-brak mocy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#16 Post autor: Pszczyna »

Czy to w tym miejscu jest

Dodano po 4 minutach 16 sekundach:
lub to na zdjęciu
Załączniki
ff4a5dcc4d54afd44338836f8656.jpg
Schowek01.jpg

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#17 Post autor: zibii »

Pszczyna pisze: 08 cze 2021, 13:43 Czy to w tym miejscu jest

Dodano po 4 minutach 16 sekundach:
lub to na zdjęciu
Dokładnie to jest w takiej,plastikowy króciec ktoś wymyślił,widocznie od wibracji pekł.
http://insignia24.pl/14651-pompa-podcis ... a-b-c.html
Ostatnio zmieniony 08 cze 2021, 15:03 przez zibii, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#18 Post autor: Pszczyna »

Ostatnio zmieniony 08 cze 2021, 15:08 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#19 Post autor: zibii »

Pszczyna pisze: 08 cze 2021, 15:07 30 zl i po co dalej szukać https://allegro.pl/oferta/pompa-vacum-z ... 8939887233
Też znalazłem na allegro
https://allegro.pl/oferta/pompa-vacum-p ... 0196110336
tylko numeracja części mnie niepokoi bo w oryginale jest numer 55488984.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#20 Post autor: Pszczyna »

Nie idzie sprawdzić nr, chyba występuje jako całość -część zespolona
Załączniki
zczc.jpg

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#21 Post autor: zibii »

Pszczyna pisze: 08 cze 2021, 15:31 Nie idzie sprawdzić nr, chyba występuje jako całość -część zespolona
Tak jak piszesz sprawdzałem w serwisie opla i nie występuje jako część tylko całość jako pompa.Więc zostaje zakup używki.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#22 Post autor: Pszczyna »

Mam pomysła ! gdyby tak zastosować do tej części urwanej , jest tam na tyle mięsa + taśma teflonowa lub klej
Załączniki
KONCOWKA-NA-WAZ-10-1-4-zlaczka-weza-choinka.jpg

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#23 Post autor: zibii »

Niestety za mało miejsca bardziej za cienkie ścianki,ale udało mi się delikatnie rozwiercić i wkleić kawałek rurki od przewodu hamulcowego z tym że przed rozwierceniem króciec zasysał powietrze do pompy a w drugą stronę blokował przepływ powietrza widocznie w środku był jakiś zaworek i niestety teraz przelot powietrza jest w obie strony i nie wiem czy to zda egzamin,narazie jeszcze klej schnie,jutro założę i zobaczę czy zadziała jeśli nie to zostaje używka.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#24 Post autor: Pszczyna »

Na przewodzie zastosować zaworek zwrotny Z/Z ale taka zabawa przekroczy 30zł
Ostatnio zmieniony 08 cze 2021, 16:00 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#25 Post autor: zibii »

Masz rację dużo kombinacji a koszty rosną i jeszcze nie wiadomo czy to wszystko zda egzamin.

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#26 Post autor: zibii »

zibii pisze: 08 cze 2021, 12:53 Przyczyna znaleziona,złamany plastikowy króciec przy pompie vacum który łączy gumowy przewód podciśnienia który idzie do elektrozaworu podciśnienia turbiny.I teraz pytanie czy ktoś wie gdzie taki króciec można dostać?
I znowu dup.... blada po wymianie króćca rzez chwilę był spokój i znowu błędy turbo P2263 i P003A i odcinanie turbo przy przyśpieszeniu,tak się zastanawiam bo problemy zaczęły się zaraz po tym jak zmieniłem stacje na Shell i leję tą "lepszą" ropę czy to zbieg okoliczności czy zmienić stacje??? :czerwona:
Ostatnio zmieniony 23 cze 2021, 12:51 przez zibii, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#27 Post autor: Pszczyna »

P2263-Pewnie zaworek - elektro zawór do wymiany

P003A należało by wyregulować gruszkę lub możliwe że padł zawór w gruszce.

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#28 Post autor: zibii »

Pszczyna pisze: 23 cze 2021, 13:40 P2263-Pewnie zaworek - elektro zawór do wymiany

P003A należało by wyregulować gruszkę lub możliwe że padł zawór w gruszce.
O którym zaworku piszesz bo jest ich do turbo tyle że już się gubię.Ten na pasie przednim wymieniony na nowy.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#29 Post autor: Pszczyna »

Ten miałem na myśli ale skoro był wymieniony , lecz wielokrotnie czytałem że nawet nowy był niesprawny zwłaszcza firmy Piedburg lepsze okazywały się ta od Fiata, ponieważ elektrozawór to pierwszy krok. Pozostaje jeszcze grucha i czujnik przy niej oraz sama zmienna geometria w turbinie. Wszystko po kolei do sprawdzenia.
Sprawdziłeś rurę turbo? lubią pękać ,pościskaj ją czy nie wyczujesz zagnieceń na niej, niech druga osoba doda gazu, a wtedy jeśli jest pęknięta "wciąga" ja do wewnątrz.

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#30 Post autor: zibii »

Cały dolot sprawdzony jest ok,wężyki podciśnienia też,dziwne bo na wyłączonym silniku sztanga gruszki pracuje lekko gdy wciskam śrubokrętem a na pracującym i wolnych obrotach stoi sztywno i za cholery nie można jej wcisnąć a przy dodaniu gazu tylko lekko się ugina jakieś dwa milimetry i stoi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”