Problemy z użytkowaniem alternatora
Moderator: Sebu$
A co z regulatorem napięcia?
Mam taką sytuację, że na zimnym silniku prawie w ogóle nie ma ładowania (kontrolka ładowania jednak się nie zapala), a dopiero po dodaniu gazu i przytrzymaniu na wyższych obrotach pokazuje 14V. a przy zmianie biegów przy jeździe na zimnym silniku widać przygasanie świateł.
Czy mój regulator napięcia się kończy?
Czy może szczotki się wieszają?- bo na ciepłym silniku zjawiska nie widzę.
Proszę o podsunięcie jakichś wskazówek.
Mam taką sytuację, że na zimnym silniku prawie w ogóle nie ma ładowania (kontrolka ładowania jednak się nie zapala), a dopiero po dodaniu gazu i przytrzymaniu na wyższych obrotach pokazuje 14V. a przy zmianie biegów przy jeździe na zimnym silniku widać przygasanie świateł.
Czy mój regulator napięcia się kończy?
Czy może szczotki się wieszają?- bo na ciepłym silniku zjawiska nie widzę.
Proszę o podsunięcie jakichś wskazówek.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
To mruganie to nie jest dobre dla zarowek i elektroniki....takie skoki nie powinny sie pojawiac.
Zastanawiam sie skad ten konstrukcyjny problem.... alternator jest za slaby? Co ciekawe jak sie problem wbije do wyszukiwarki to znacznie ponad polowa przypadkow dotyczy...opla
Ostatnio wymieanialem pasek sprawdzilem prace wszystkich kolek...pracuja bez zarzutu...napinacz tylko do wymiany sie kwalifikuje.
Po drodze do obwodow sa tylko diody, regulator i odciecie w momencie zaplonu.... moze ono szaleje
U mnie te zmiany natezenia swiecenia swiatel sa widoczne np w momencie jak przygazuje i puszcze.... wowczas lekko przygasna i po chwili wracaja do normy.
Tak mnie przyszlo do glowy jeszcze ze okablowanie moze byc kiepskie...za cienkie. Z przodu sa lampy halogenowe.
Zastanawiam sie skad ten konstrukcyjny problem.... alternator jest za slaby? Co ciekawe jak sie problem wbije do wyszukiwarki to znacznie ponad polowa przypadkow dotyczy...opla
Ostatnio wymieanialem pasek sprawdzilem prace wszystkich kolek...pracuja bez zarzutu...napinacz tylko do wymiany sie kwalifikuje.
Po drodze do obwodow sa tylko diody, regulator i odciecie w momencie zaplonu.... moze ono szaleje
U mnie te zmiany natezenia swiecenia swiatel sa widoczne np w momencie jak przygazuje i puszcze.... wowczas lekko przygasna i po chwili wracaja do normy.
Tak mnie przyszlo do glowy jeszcze ze okablowanie moze byc kiepskie...za cienkie. Z przodu sa lampy halogenowe.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Mam identyczny efekt. A jak juz silnik sie nagrzeje to jest juz w porzadku.mattai pisze:
U mnie te zmiany natezenia swiecenia swiatel sa widoczne np w momencie jak przygazuje i puszcze.... wowczas lekko przygasna i po chwili wracaja do normy.
Moze zimny alternator nie chce dawac pradu? Musze to przetestowac przy okazji miernikiem.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Sprubuje cos pomierzyc. Jako elektronika - mnie to nurtuje. Tak nie moze byc, zaden, nawet moj 25 letni scorpio z kiepskim akku nie robil takich rzeczy. Na forum jest rownie masowo opisane jak leca zarowki i sterownik...same sie nie psuja...
Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 22:52 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
co do przygasania. dziś też zauważyłem, że podczas jazdy, jak wcisnę oba przyciski do podnoszenia szyb (w momencie gdy szyby są już zamknięte) to słychać charakterystyczne kliknięcie i w tym samym momencie widać zauważalne przygasanie świateł mijania. czyli nie tylko przygasanie związane z dodawaniem gazu, ale i włączanie kolejnych odbiorników prądu.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Czyli masa, kiepski alternator, zle dzialajacy regulator - zle dobrane przekroje okablowania (bywalo w kilku markach)
Akumulator raczej odpada chyba ze plyty juz sa dziurawe. Bo tylko wtedy traci parametry na tyle, ze zaczyna dzialac jak dodatkowe obciazenie.
Ten napinacz to na pewno ma znaczenie bo sila naciagu paska wplywa na to czy alternator bedzie zmienial w niekontrolowany sposob obroty Pojawiaja sie nagle indukcje i szarpniecia pradu ktore powoduja szpilki. - moze to troszke nieprecyzyjna dedukcja, przydaloby sie zdanie jakiegos zawodowego elektryka samochodowego z doswidczeniem. Poczytalem mase postow w kilku markach samochodow. Jakis wplyw to na na pewno, niemniej ciewe jest to ze nawet w nowych autach to sie objawia.
Akumulator raczej odpada chyba ze plyty juz sa dziurawe. Bo tylko wtedy traci parametry na tyle, ze zaczyna dzialac jak dodatkowe obciazenie.
Ten napinacz to na pewno ma znaczenie bo sila naciagu paska wplywa na to czy alternator bedzie zmienial w niekontrolowany sposob obroty Pojawiaja sie nagle indukcje i szarpniecia pradu ktore powoduja szpilki. - moze to troszke nieprecyzyjna dedukcja, przydaloby sie zdanie jakiegos zawodowego elektryka samochodowego z doswidczeniem. Poczytalem mase postow w kilku markach samochodow. Jakis wplyw to na na pewno, niemniej ciewe jest to ze nawet w nowych autach to sie objawia.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Wiec mysle ze ostatnie 48h Rozwiewa wszystkie watpliwosci.
Urwala mi sie sroba trzymajaca ramie napinacza...oczywiscie efektem bylo zapalanie kontrolki "AKKU" po chwili wylaczenie wspomagania kierownicy, wylaczenie wentylatorow i zaczely sie schody...
Cudem dojechalem do domu i rozebralem okolice napinacza...lacznie ze wspornikiem do ktorego jest przykrecony. Fajne dojscie jest od spodu jak sie odreci cala oslone pod silnikiem ( kiepskie dojscie bez kanalu..ale dostep jest mozliwy)
Wymienilem urwana srube i rozruszalem zapieczne elementy dookola mocowania napinacza... odczyscilem przy okazji elektryke alternatora.
Efekt jest taki ze przestalo zupelnie mrugac, wieksze znaczenie mialo napiecie paska.
Tu mam pytanie do kolegow ktorzy to rozkrecali..
Po zamontowaniu okazalo sie ze pasek nie idzie centralnie po rolce napinajacej.
Tam oryginalnie jest jakas podkladka pod ramie napinacza?..moze ktos jak w tym aucie grzebal - odkladal czesci na drugie auto.
Urwala mi sie sroba trzymajaca ramie napinacza...oczywiscie efektem bylo zapalanie kontrolki "AKKU" po chwili wylaczenie wspomagania kierownicy, wylaczenie wentylatorow i zaczely sie schody...
Cudem dojechalem do domu i rozebralem okolice napinacza...lacznie ze wspornikiem do ktorego jest przykrecony. Fajne dojscie jest od spodu jak sie odreci cala oslone pod silnikiem ( kiepskie dojscie bez kanalu..ale dostep jest mozliwy)
Wymienilem urwana srube i rozruszalem zapieczne elementy dookola mocowania napinacza... odczyscilem przy okazji elektryke alternatora.
Efekt jest taki ze przestalo zupelnie mrugac, wieksze znaczenie mialo napiecie paska.
Tu mam pytanie do kolegow ktorzy to rozkrecali..
Po zamontowaniu okazalo sie ze pasek nie idzie centralnie po rolce napinajacej.
Tam oryginalnie jest jakas podkladka pod ramie napinacza?..moze ktos jak w tym aucie grzebal - odkladal czesci na drugie auto.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)