Tutaj jest dokładnie opisany problem i próby rozwiązania
link
Krótko mówiąc zarówno w wyświetlaczu kilometrów jaki i wyświetlaczu MID/TID występuje żółty filtr. Jak wsadzisz niebieskie diody to masz zielony efekt. Sam tego doświadczyłem.
Opisze moje próby wymiany oświetlenia deski.
Mam Zafirę 1.8 16V '04. W ZA mam białe zegary z chromowana obramówką.
Postanowiłem zmienić podświetlenie zegarów na niebieskie i wskazówki na czerwone. Oczywiście na diody. Podświetlenie zegarów z diodami działa prawidłowo ale diody jakie wsadziłem dają słaby efekt w nocy (troszkę ciemno - postaram się wrzucić fotki w najbliższym czasie) wiec na pewno wracam do fabrycznego rozwiązania. Podświetlenie wskaźnika kilometrów - żółty filtr więc efekt zielony. To samo w MID-ie. Podsumowując kilka godzin rozkręcania a uzyskany efekt nie był satysfakcjonujący. Ale zabiorę się jeszcze raz ale już włożę nie niebieskie a czerwone diody dla MID-a i wsk. kilometrów i pomarańczowe dla tarcz.. Na zółtym filtrze nie powinno widać różnicy a kolor zawsze lepszy niż oplowski "bursztynowy".
Tak więc radzę zakupić kilka dodatkowych diod innego koloru żeby nie rozkręcać ponownie
Udało mi się natomiast wymienić podświetlenie na czerwone diody w:
- przełączniki otwierania szyb przód/tył
- włącznik świateł
Efekt zajefajny
Dodatkowo podświetliłem sobie popielniczkę i półeczkę pod popielniczką także czerwone led - polecam bardzo pomocne szczególnie w nocy.
A że posiadam klimatronic postanowiłem wymienić również podświetlenie wyświetlacza i przycisków klimatronica. Oczywiście wymiana poszła sprawnie i jest git - pięknie świeci. Tylko zauważyłem dopiero na drugi dzień że jak wyłączę zapłon i wyłączę oświetlenie moja modyfikacja podświetlenia klimatronica nie gaśnie
Gaśnie dopiero po około 5-6 minutach po wyłączeniu zapłonu. I tu troszkę zbaraniałem bo nie wiem co jest przyczyną.
Ale z braku czasu na razie to zostawiłem do wiosny.