wał korbowy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
konsul

#16 Post autor: konsul »

To chyba faktycznie nie jest OT, bo coś jest na rzeczy.

Przyczyna pęknięcia mojego wału nie jest znana - być może winne było koło dwumasowe, być może nie. Ale chciałbym zasięgnąć opinii kolegów na temat innego objawu który moja Zafira miała, a który być może wiąże się z tematem (omawianym już zresztą na forum).
Chodzi mianowicie o wibracje odczuwalne przy prędkości 70-90 km/h, tylko przy włączonym biegu, nezależnie czy to trójka czy piątka. Na luzie drgania znikały. Prawdopodobna przyczyna to jakiś defekt z półosiami, ewentualnie z poduszkami silnika, ale czy możliwe jest, żeby to się wiązało z dwumasą, a w efekcie dało taki efekt jaki dało?
(Mam nadzieję że teraz dopiero nie zacząłem OT...)

Pozdrawiam,
k.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#17 Post autor: Jaymzarf »

@konsul, wydaje mi się, że w Twoim przypadku to jednak wina półosi lub mechanizmu różnicowego. Podobny objaw miałem w fiaciku CC, po około 20kkm przerodziło się to w wycie różnicówki pomiędzy 70 a 110km/h. Dorażna przyczyna została zdiagnozowana jako niewielkie odkształcenie półośki, która w wyniku "bicia" uszkodziła różnicówkę.

Tak więc nie wiązał bym tego z dwumasą.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

konsul

#18 Post autor: konsul »

OK, dzięki Jaymzarf. Czyli pewnie jednak dwumasa, albo inna nieznana przyczyna.
EOOT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”