Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kloszard19

#16 Post autor: kloszard19 »

I stało się turbina poszła :( Zassała olej i wyłamało wirnik. Ale już jest na chodzie, wymienili turbo z jakiegoś angola wyczyścili układ dolotowy i tłumiki i jest ok. pasek od alternatora też przy okazji wymienili :D przyjemność kosztowała dokładnie 744zł

Qrczak2

#17 Post autor: Qrczak2 »

Oj, nie mogłem wczesniej odwiedzic tej strony! Jednak lopatka w turbo na wydechu sie uszczerbila to tak gwizdalo, zregerenowalem za 900 zl caly srodek mam nowy na gwarancji 12 m-cy

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#18 Post autor: Ramirez »

kurde mi też pogwizduje :cry: I zaczynam się bać że turbo będzie do wymiany :cry: Ale czy oprucz turba coś jeszcze morze piszczeć :?:

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#19 Post autor: rzadki »

hmmm jeżeli przy dodawaniu gazu to raczej tylko turbo. musisz jednak rozróżnić, czy turbina "świszczy", czy "jęczy" bo często jest tak że to Twoje odczucia mówią że coś się dzieje, a tak na prawdę jest wszystko ok. powiem tak, ja nie martwiłbym się na zapas, póki nie zacznie ewidentnie jęczeć i nie zaczniesz mieć problemów przy przyspieszaniu to sobie daj spokój ;) wiele turbin może mieć też delikatny luz (np u mnie) i nadal wszystko jest OK. oczywiście można na siłę regenerować, ale czy jest sens? jak się całkowicie rozsypie to będziesz musiał i tak wywalić taką samą kasę.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#20 Post autor: Ramirez »

dźwięk wydaje jak jest powyżej 2 tys obrotów. i to jest takie świszczenie, tak jak piszesz. A przyśpiesza bardzo dobrze :>

wendi1

#21 Post autor: wendi1 »

dokładnie albo gdziesz macie dziurke i dlatego gwizdze lub cos z łopatkami moze uszkodzona ?

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#22 Post autor: Ramirez »

No a czy jak jest uszkodzona łopatka to trzeba wymieniać turbinę :?:

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#23 Post autor: rzadki »

wymianę zostaw na sam koniec, najpierw popytaj o możliwość regeneracji. wiadomo, kombinerkami tego nie zrobisz, bynajmniej nie tak dokładnie. zresztą jest ekstremalnie mało miejsca od strony dolotu, więc w przypadku gdy mechanik stwierdzi że faktycznie coś jest nie tak i mniej więcej ustalisz cenę, to pewnie trzeba będzie sprężarkę wyjąć, rozłożyć i dopiero naprawiać. polecam warsztaty zajmujące się głównie sprężarkami, bo chłopaki mają ogromną wiedzę i sprzęt. zwykły mechanik może zrobić więcej szkody. ale najpierw pojedź do kogoś, żeby posłuchał. sam możesz podociskać węże :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

areks2

#24 Post autor: areks2 »

Witam dziś zobaczyłem że mam turbinę pokrytą olejem silnik 2.0 dti
nie wiem o czym to świadczy proszę o podpowiedź co może być??

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#25 Post autor: alpi666 »

powinna byc przykryta olejem :)
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

sobek1985

#26 Post autor: sobek1985 »

witam mam pewnie problem w mojej zafirce 2,2dti. kilka tygodni wczesniej przy ok 3-3,5tys obr nagle stracilem moc i zaswiecila mi sie kontrolka auta z kluczykiem.jechalem dalej ale nie moglem przekroczyc 3tys obr a do tego turbo sie nie zalaczylo.zatrzymalem sie odpalilem ponownie i po problemie.ale wczoraj jadac zauwazylem ze nie zalacza mi sie turbina.na desce nic sie nie wyswietla nic nie kopci.po podlaczeniu kompa jest troche lepiej turbo czuc ale po 3tys obr.ale na 2 biegu brak mocy nie czuc tego "kopa".czy ktos wie co moze byc problemem??

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#27 Post autor: MieHor »

I co komputer nie podał żadnych błędów? Trudno jest udzielić jakiejś sensownej porady - za mało informacji. Problem utraty mocy był już wielokrotnie na forum poruszany, przyczyn może być wiele i nie koniecznie turbo - poszukaj i poczytaj, może coś Cię oświeci.

sobek1985

#28 Post autor: sobek1985 »

wlasnie przejechalem sprawdzic raz jeszcze dokladnie i na postoju turbine slychac ale po wrzuceniu 2 biegu nie czuje mocy.przy ok 3,5tys obr moc totalnie padla i zaswiecial sie kontrolka z kluczykiem.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#29 Post autor: MieHor »

Z uporem maniaka będę namawiał do odczytania błędów Techem lub jakimś fejsem, dopiero wtedy będzie można coś powiedzieć i ewentualnie pomóc :driver:

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#30 Post autor: alpi666 »

Nie można stwierdzić po glosie ze turbina pracuje najlepiej podłączyć pod kompa ale podobny problem był już opisywany a to ze nie mogłes przekroczyć 3 tyś obr. Ciężko powiedzieć ale jak się kontrolka zaświeciła to może przeszedł w tryb awaryjny
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”