Hamowania - uciekło 16KM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#16 Post autor: Dziadek13 »

Pierwsze odepnij akumulator na noc rano podłącz go i naucz auto jeździć np po autostradzie i w mieście na bęzynie autko ustawi sobie nową mapsensor.Ja po zakupie mojego to było pierwsze co zrobiłem autko z rodziny więc widziałem jak było jeżdzone sklep dom i to wsio więc co autko mogło sobie wgrać za mapsensor.

boogoo

#17 Post autor: boogoo »

;) Bardzo przepraszam Dziadek13, jestem uczulony dotyczącej terminologii:map sensor-z ang.Manifold Absolute Pressure sensor-chwilowe ciśnienie absolutne,czujnik.
To jest,że sterownik ''uczy'' się nowych i optymalnych parametrów pracy z poszczególnych czujników,w różnych warunkach cykli,przy różnych obciążeniach silnika.Często jest to mylone z mapą wtrysku(remap),która również jest odpowiednio konfigurowana samoczynnie,lub przez serwis tuningowy.
Ale masz rację,ten zabieg może pomóc, jeśli zostały wykonane drobne naprawy układu elektronicznego lub wymienione jakieś czujniki...jeszcze raz sorry,nie mogłem się powstrzymać.To tak jak znajomy kolega twierdził,że pompowtryski u niego w mondeo chodzą za głośno....

Hector

#18 Post autor: Hector »

przede wszystkim tak jak napisał dejna, moc jest określana w specjalnych warunkach. Poza tym duże znaczenie ma również paliwo, które jest dość kiepskiej jakości, ważny jest również filtr paliwa, pow. przepływka i inne elementy w samochodzie.
Dla porównania zrób test na innej hamowni, bywały przypadki, że pomiary znacznie od siebie odbiegały.
Na pewno jazda autostadowa może pomóc ale raczej nie na odcinku kilkunastu km.
A czy mówimy o dieslu czy o benzynie to nie ma znaczenia

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#19 Post autor: Lorry »

Każdemu autu na jakiś czas służy lekkie popałowanie, oczywiście po uprzednim stopniowym rozgrzaniu.

Ja jeszcze tak od siebie wlałbym jakiś uszlachetniacz do paliwa np STP do benzyny albo czyszczenia wtrysków (benzynowych :!: ).

Obecnie w Zośce preferuje spokojną jazdę (tzn obroty tak do 3,5 ale nie znaczy wcale że wolno :P ), ale raz na miesiąć mniej więcej zapodaje dzień ostrzejszej drogi. W Astrze to nie było konieczne, bo jak latała pod obciążeniem na trasie to żeby 60KM jechało trza było ją kręcić. Teraz gdy lata po mieście, raz na 2 m-ce biorę ją na podmiejskie i autostradowe odcinki, tak dla zdrowotności :lol:

ale sugestia by sprawdzić na innej hamowni też jest dobra ;)

kubik_CDTi

#20 Post autor: kubik_CDTi »

Ja po mieście mało jeżdżę,to i moje wypowiedzi odnoszę do jazdy pozamiejskiej dynamicznej.
Po mieście mieć takie oborty to pratycznie tylko jedynka by była :lol:

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#21 Post autor: arebuk »

STP wlane do baku i jazda - 30km, obroty cały czas około 6tys. 3-4bieg na autostradzie. Na początku na 3-ce powyżej 5tys. obr. jakby go coś zatykało - tak jakby odcięcie paliwa (chyba że to skroplona woda w baku [Pb pól zbiornika było]. No ale jakoś go przepaliłem przez te 30km. Po tych 30km, troszkę spokojnej jazdy i przełączyłem na LPG, no ale potem na postoju były problemy z odpaleniem na benzynie :( . Krztusił się, prychał. W końcu się udało, przegazowałem go troszkę i już było ok. Ale teraz na benzynie lekko obroty falują na biegu jałowym.

[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 12:34 ]
Koledzy podpinał ktoś dodatkową mase do przepływomierza ?? czytałem na innych forach że to czasem pomaga przepływce szczególnie nieoryginalnej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”