Czujnik temp. zewnętrznej w zderzaku i jego wpływ na silnik

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
webster868

#16 Post autor: webster868 »

Podaj więcej danych, żebyśmy mogli pomóc - przestał działać podczas jazdy? jak z temperaturą płynu - może po prostu padł ci termostat...

marcin123

#17 Post autor: marcin123 »

Wczesniej było tak ze po przejechaniu 10 km pokazywało 90 stopni i tak juz pózniej trzymało . Ostatnio po przejechaniu tego samego odcinka wskaznik nawet sie nie ruszył i tak było az do konca jazdy czyli odcinek ok 50km . Dzisiaj zauwazyłem ze po odcinku drogi gdzie zawsze wskaznik wskakiwał na90 stopni wskazówka uniosła sie do 80 i zaraz opadła . Czy jak podam mase na jeden z kabelków to wsaznik powinien sie wychylic na maksa . Jezeli sie wychyli to obwód jest ok ?

webster868

#18 Post autor: webster868 »

Moim skromnym zdaniem to termostat - miałem to samo - tylko, że przez zimę nie widziałem różnicy i nie robiłem długich jazd (max 15km) z czego większość po mieście i zrzucałem to na zimę. Jednak gdy zaczęło się robić ciepło musiałem trzymać Zośkę na wysokich obrotach aby się zagrzała a jak już to zrobiła -zmniejszyłem obroty a temperatura w oczach spadała na lewy bok. Wymieniłem termostat wraz z obudową (błąd początkującego- wystarczyło wkład i by było łatwiej 60% taniej)- po 5 minutach miałem wskaźnik temperatury na 88 stopni (na postoju z wyłączonym nagrzewaniem). A co do elektryki to nie pomogę - takie manewry robiłem w poprzednim autku (OOOO 80) tam się nie bałem, że coś padnie...
pozdr.

marcin123

#19 Post autor: marcin123 »

Ale czy tak nagle padł termostat do tej pory temperaturę osiągał szybko i utrzymywała się na jednakowym poziomie . termostat niestety razem z obudową był wymieniany przed zimą .Jedno co zauważyłem to ze gdy auto jest ciepłe i przekręcę kluczyk to wskaźnik lekko się uniesie ale zaraz opada .Czy to wina elektryki czy wymieniać wkład . Przyznam się ze stało się to parę dni po tym jak wstawiłem w obwód czujnika temp opornik a to dlatego ze gdy auto rano odpalam wszystko jest ok ale gdy przejadę autem kilometr i chce uruchomić auto to nie grzeją się świece i murze dłużej kręcić żeby odpaliło . Układ ten ingeruje w ten obwód dopóki woda nie osiągnie odpowiedniej temp .Później auto jak się rozgrzeje nie potrzebuje grzania świec . Nie wiem czy to tylko poprostu zbieg okoliczności .

podbiel

#20 Post autor: podbiel »

Witam moim zdaniem to nie jest wina termostatu zresztą łatwo to sprawdzić po odpaleniu sprawdź czy chłodnica się nagrzewa odrazu. Temperatury na zewnątrz już nie są takie niskie to nawet przy walniętym by coś pokazało. Osobiście stawiał bym na czujnik temperatury lu połączenia elektryczne. Pozdrawiam. :piwo:

rafi

#21 Post autor: rafi »

Witam ,czujnik możesz sprawdzić omomierzem powinien mieć ok. 800 om , a co do termostatu to zrób sobie mały test . Na zimnym silniku po odpaleniu po około jednej minuty sprawdz grubą gunmową rure przy termostacie jeśli jest zimna to termostat jest ok.A co do odpalania na ciepłym silniku to jest specjalne urządzonko elektroniczne kosztuje stówke.

marcin123

#22 Post autor: marcin123 »

Sprawdzałem tą grubą rurę i po pewnym czasie robiła się ciepła nie wiem ile to minut trwało sprawdzę to jutro jeszcze raz . A to urządzenie do mojego modelu się nie nadaje ponieważ dzwoniłem do gościa i pytałem (objawy w moim modelu były by takie że włączył by się wentylator .) . Dlatego ja z pomocą moich kolegów elektroników zrobiłem to za 15 zł ,i działa super .Opornosc zienia sie proporcjonalnie do zmiany temp . jak temp rosnie to oporność maleje i odwrotnie . Myślę że po świętach wykręcę termostat i go sprawdzę . Jeszcze jedno gdzie znajduje się komp do którego wchodzi sygnał z czujnika temp. i wychodzi na wskaźnik .

kalahann

#23 Post autor: kalahann »

Witam.
Chciałbym podłączyć się do tej teorii. U mnie temperatura jest zawyżona na wyświetlaczu o około 15 stopni. W zimie strzeba drzać świece parę razy a gdy jest cieplej to już się nie d podgrzać i trzeba długo kręcić. Czy to możliwe, że to wina tego czujnika?

Awatar użytkownika
fliztar
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 27 paź 2011, 20:13
Lokalizacja: Kraków
Model:

#24 Post autor: fliztar »

Znalazłem wczoraj dyndający przewód zakończony jakby czujnikiem (zderzak przód), po oglądnięciu zderzaka znalazłem okrągłe gniazdo na środku kratki pod tablicą rej. ten niby czujnik pasował tam idealnie, może ktoś wie co to takiego :?:
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 18:35 przez fliztar, łącznie zmieniany 1 raz.
Fliztar

Woytas

#25 Post autor: Woytas »

Czujnik temp. zewnętrznej

Awatar użytkownika
fliztar
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 27 paź 2011, 20:13
Lokalizacja: Kraków
Model:

#26 Post autor: fliztar »

tak myślałem, ale czy podczas jazdy nie pokazuje "fałszywej" temperatury chodzi mi o pęd powietrza
Fliztar

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#27 Post autor: oki »

W czasie jazdy mierzy temperaturę powietrza, myślę ze fakt ze jest to przepływające powietrze nie wiele zmienia.
Osobną kwestią jest pomiar temperatury na postoju gdzie gorący silnik i chłodnica może mieć wpływ na wskazanie temperatury, ale z tego co kojarzę bo tak się zaczełem zastanawiać to dokładność wskazań jest chyba co 0,5C i to może być już wystarczającą eliminacją błędnych wskazań.

Anony Mous

#28 Post autor: Anony Mous »

oki pisze:W czasie jazdy mierzy temperaturę powietrza, myślę ze fakt ze jest to przepływające powietrze nie wiele zmienia.
Dokładnie, prędkość opływającego czujnik powietrza nie ma znaczenia - temperatura jest ta sama

Awatar użytkownika
fliztar
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 27 paź 2011, 20:13
Lokalizacja: Kraków
Model:

#29 Post autor: fliztar »

ale jak zafirka stoi i wyciągniesz rękę za okno to jest ciepło (lato) ale jak jedziesz 130km/g na autostradzie i wyciągniesz rękę za okno czujesz przyjemny chłód czy tak samo nie czuje :czujnik: :lol:
Fliztar

Anony Mous

#30 Post autor: Anony Mous »

mówisz tutaj o tzw. temperaturze odczuwalnej, a to zupełnie co innego ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”