Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
cebu pisze:wrażeniami z zastosowania chipa rozruchowego
przed zamontowaniem - przy 0stC i mniej - auto zapalało za 3-4 razem
po zamontowaniu - za 1 razem - bez żadnego męczenia!
czyli wrażenia jak najbardziej pozytywne!
także jeśli nie ma innych powodów problemów z zapalaniem to warto chipa założyć!
No i nadal nie pali od "strzała". Dopiero za drugim kręceniem odpala. Czy taki problem jest tylko i wyłącznie skutkiem złej pracy pompy czy mogą być też inne przyczyny. Może powinienem reklamować regenerację pompy ?
Nic Ci nie doradzę. U mnie również są cyrki z odpalaniem. Zawór zwrotny założony przy filtrze paliwa nie pomógł. Sprawdzane były świece na rezystancję i niby powinne być dobre. Wczoraj postanowiłem to sprawdzić i chłopaki w warsztacie też stawiali na złe świece. Oczywiście 2 świece urwali no głowię ściągnęli. Dziś będą wykręcać urwane świece no będą składać. Będę pisał czy jest jakaś poprawa. Teraz już wiem dlaczego wszyscy odradzają silniki diesla oplowskie.
No i niestety....
Dziś rano 6.45 odpalam za pierwszym razem i śmigam na zakupy, żeby zdążyć na "kubicę". Godzina 7.16 wsiadam i nic, żadnej reakcji silnika, 15-20 prób odpalenia, silnik nawet nie drgnął, przy okazji prawie aku wyczerpałem. Dzwonię do znajomego fachera. O 10.20 próbuję 5 razy - zero reakcji. 10.30 przyjeżdża facher, podłączamy na parkingu do kompa, wyrok bezlitosny - naprawa pompy. Koszty naprawy 2-2,5k zl, koszt nowej 10-12k zl. 10.40 telefon do kumpla z ASO. Potwierdza tylko powyższe i dodaje, że w Zosiach A diesel 2.0 i 2.2 to normalka...
Jeżeli ktoś chce namiar na dobry serwis Bosch'a w okolicach Lublina, w którym ASO robi naprawy pomp, info na priv.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 06:50 przez lufa23, łącznie zmieniany 1 raz.
lufa23 pisze:No i niestety....
Koszty naprawy 2-2,5k zl, koszt nowej 10-12k zl
wiesz ale coś masz zawyżone te koszty...
jak miałem problemy z pompą to się orientowałem trochę i jak widzę masz auto z 2000 roku a w nich były montowane pompy jednowtyczkowe. koszt takiej pompy - nowej (oczywiście nie w ASO, tylko normalna pompa ze sklepu motoryzacyjnego) jest rzędu 4000zł. a regenerowaną można dostać już od 1500zł. popytaj, bo być może Twoją się uda zregenerować, te pompy, którą posiadasz są dość łatwo regenerowalne. podejrzewam że to zależy głównie od zakładu gdzie to robisz. tu na północy mógłbym coś doradzić, ale koło Lublina to nie znam nikogo
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
Z moich najnowszych obserwacji i doświadczeń wynika, że po dwukrotnym podgrzaniu świec Zośka pali bez problemu za pierwszym rozruchem. Czyżby jednak świece ? Najlepsze jest to, że ciężko znaleźć mechanika, który podjąłby się ich wykręcenia.
Przy takiej temperaturach jak ostatnio tj. od 2 do 10 st. kontrolka grzania zapala mi się na około 3 sekundy. Czy to typowy czas czy faktycznie za krótko ? Jak ewentualnie wydłużyc ten czas ?
w miarę normalne
ale do Twojego autka polecam zamontowac chip rozruchowy do ZA
naprawdę warto
dodam, ze w tym tygodniu byłem u elnika na kontroli tego chipu, świec itp bo sie moja Z parę razy ostatnio buntowała przy porannym odpalaniu i okazało się, że ...
wszystko jest ok tylko akumulator już cieniutki - i trza bedzie na zimę nowy zapodać
TUX, dzwoniłem do tych kolesi, którzy sprzedają ten chip z namiarów od Ciebie. Powiedzieli, że działa on w ten sposób, że daje info na kompa, że silnik ma temperaturę 0 st. i wtedy automatycznie dawka paliwa jest inna no i swiece grzeja dłużej. Zalecają montaz tego układu więc gdy jest problem z rozruchem ciepłego silnika. Ile u Ciebie świeci sie ta kontolka od grzania w takich temperaturach jak obecnie rano ?