[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj

#166 Post autor: kicaj »

kaliope pisze:przed wyłaczeniem silnika... trzeba popatrzeć na chwilowe spalanie
brzmi znajomo ;)
kaliope pisze:najlepiej poczekac jakies 2-3 minut
nawet dluzej - ale po forsownej jezdzie...
nie przesadzajmy, ja jak wracam do domu to ostatnie 5 km mam w miescie... czyli stop&go (swiatla) ostatnie 500m na 30tce, a parkowanie tez zajmuje co najmniej 30 sek ;)
wiec turbina sie zdarzy ochlodzic ;) wystarczy odczekac te 15-30 sek...
natomiast na autostradzie mam regule, ze czy parking czy tankowanie czy cos, gdy ganlem wczesniej na zlamanie karku to odczekuje jedna piosenke (pelna) z radia ;)

Anony Mous

#167 Post autor: Anony Mous »

kicaj pisze: natomiast na autostradzie mam regule, ze czy parking czy tankowanie czy cos, gdy ganlem wczesniej na zlamanie karku to odczekuje jedna piosenke (pelna) z radia ;)
czytałem ze przy predkosciasch rzędu 170-200km/h temperatura turbiny to aż 800 stopni...i bez wzglednie trzeba ja chłodzic nawet ponad 5 min. Bo bardzo czesto ludzie dopiepszaja na autostradzie.....nagle zjazd na sikanie :) ...albo hot-doga i odruchowe, bezmyślne wyłacznie silniika.

jacekk44

#168 Post autor: jacekk44 »

jakie może być masycenie DPF u mnie jest 108% to chyba nie normalne

Anony Mous

#169 Post autor: Anony Mous »

lada moment powinieneś mieć wypalanie. Proponuję jakiś wyjazd za miasto.

jacek171177

#170 Post autor: jacek171177 »

Dzien dobry
Czytam duzo o tyn pdf i mysle ze to jest nasza zmora .Nie wiem kiedy ostatnio mi sie wypalał bo pokonuje krutkie trasy ok 10 km w jedną stronę i głównie po miescie. Błędów obecnie nie posiadam a spalanie to 9 l na sto to durzo jak na dizla . Wczoraj oddesałem 1 litr oleju bo go bylo za dużo. Ale to nie o to chodzi chce sie dowiedziec cz usuniećie tego pdf to dobra sprawa i sie poważnie zastanawiam nad tym.Prasze wlaśćicieli ktorzy usuneli ta zmore o jakieś pozytywy czy jest to dobre dla naszych ZB .dzieki

Anony Mous

#171 Post autor: Anony Mous »

Po pierwsze gramatyka :shock:
Po drugie używaj przycisku "szukaj" jest użytkownik który wycinał DPF-a i przy okazji podnosił moc swojej Zośki.
Po trzecie jeżeli jeździsz praktycznie po mieście to bez problemu powinieneś zauważyć wypalanie DPF-a.

Poczytaj dokładnie forum.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#172 Post autor: rhaaziel »

i ortografia...

a tak całkiem na poważnie, to jeśli ten post to nie żart, to poczytaj sobie opis tego co ja uskuteczniłem w moim samochodzie - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1867
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

jacek171177

#173 Post autor: jacek171177 »

dzieki za rade a jakie sa koszta samego usuniecia pdf

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#174 Post autor: rhaaziel »

Jeśli chodzi o V-Tech to programowe usunięcie DPF to 1499zł do tego należy doliczyć robociznę w kwocie około 350-400zł za fizyczne pozbycie się tego proekologicznego cuda.

W ofercie warsztatów które usuwają DPF stosując emulatory taka usługa kosztuje bardzo podobnie, w Gliwicach jest firma która robi to za 1799zł.

Reasumując, jeśli DPF Cię tylko irytuje to się zastanów... jeśli natomiast masz go do wymiany (co kosztuje ładnych parę tysiaków) to wycinaj :mrgreen: oczywiście jeśli masz inne plany np. takie jak ja tzn. trochę większe stadko kucyków pod maską lub auto pali zdecydowanie za dużo w związku z częstym wypalaniem to też wycinaj :D
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

jacek171177

#175 Post autor: jacek171177 »

Dzieki z gury .Jak podajesz to cena jest z V teka a jak z 4 GT ponoć robia tak samo .Jerzli chodzi o spalanie to w mieśćie jest to 9 l a trasa to jeszcze nie wyruszalem w dolekie trasy

kubik_CDTi

#176 Post autor: kubik_CDTi »

A ile ma palić? :roll:
To jest ciężkie auto, 7l w mieście nie będzie palił,chyba,że wieczorem z wszelkimi zasadami ekodrivingu.
Tak samo na trasie mogę pojechać,że spali 5,2l i równie dobrze,że spalanie będzie na poziomie 9l.
Pozdr.

jacek171177

#177 Post autor: jacek171177 »

Dzieki za uświadomienie ale wczesniej miałem skode i palila średnio 5,5 l a teras to trochę szok .A tak to popierasz i zachwalasz wyrzucenie tego pdf jerzeli sie tylko jeżdzi po mieśćie

Anony Mous

#178 Post autor: Anony Mous »

prosze moderatora o przeniesienie tego postu do linka wzkazanego wyzej przez rhaaziela bo robi sie bałagan.

jacek171177, masz dwa przyklejone tematy w dziale silnik ZB pt. 'jak wywalic DPFa' oraz 'wypalanie dpf-u' Poczytaj....a twoja wiedza wzrosnie... :) pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2010, 17:45 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

jacek171177

#179 Post autor: jacek171177 »

jeszcze raz dzieki wszyskim za pomoc w tej sprawie bo reszta jusz należy do mnie czy zostawic czy wywalać. opinie jusz przeczytałem i rady są wielkie .DZIEKI

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#180 Post autor: MieHor »

Koledzy wcześniej już wskazywali na ortografię, ale Ty jacek171177, widzę nic sobie z tego nie robisz, nie jestem specjalnie poliglotą, ale błędy które robisz, powodują, że nie można na to nawet patrzeć. Zrozumię, jeśli oświadczysz, że jesteś dyslektykiem od urodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”