[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
Gdzies czytalem, ze niekorzystne warunki przy walaniu dpf to dlugie zjazdy z gory, czyli wtedy kiedy sie hamuje silnikiem, moze przy takiej pracy nie moze wtrysnac tej dodatkowej dawki.franki pisze: Jedno co mnie zastanowiło, to jak zdjąłem nogę z gazu ( hamowanie silnikiem) to zużycie było 0 - z czego wynikać mogłoby, że wtedy proces wypalania jest przerywany.
Witam.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Zafiry B 1.7 110 km (2008)
Dzisiaj była pierwsza rodzinna wycieczka w trakcie której......
zapaliła się kontrolka silnika.
Dzięki poradom z forum "wypedałowałem" błędy:
242F66 oraz 242F56. Auto wyraźnie straciło moc. Wcześnie przy 2000 obrotów czuć było jak turbina ciągnie Zośkę do przodu. A teraz kupa.
Na niemieckie forum wyczytałem, że to coś z turbiną ale nie było żądnych konkretów.
Ktoś miał takie błędy ???
pomocy ???
mk
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Zafiry B 1.7 110 km (2008)
Dzisiaj była pierwsza rodzinna wycieczka w trakcie której......
zapaliła się kontrolka silnika.
Dzięki poradom z forum "wypedałowałem" błędy:
242F66 oraz 242F56. Auto wyraźnie straciło moc. Wcześnie przy 2000 obrotów czuć było jak turbina ciągnie Zośkę do przodu. A teraz kupa.
Na niemieckie forum wyczytałem, że to coś z turbiną ale nie było żądnych konkretów.
Ktoś miał takie błędy ???
pomocy ???
mk
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
mktbg, może w tym temacie znajdziesz odpowiedź na swoje problemy:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Być może jest faktycznie DPF ale on raczej powinien zapalić kontrolkę "spirali" a nie "silnika" na desce. Do tego te błędy są jakieś dziwne.
Tutaj mówią coś o turbinie ale mój niemiecki jest jaki jest...
http://www.zafira-forum.de/archive/inde ... 19452.html
Tutaj mówią coś o turbinie ale mój niemiecki jest jaki jest...
http://www.zafira-forum.de/archive/inde ... 19452.html
a tu pisza ze to jednak dpf
http://www.zafira-forum.de/showthread.php?t=8515&page=3
wydaje mi sie ze oni wczesniej (w twoim linku) zle odczytali blad... wzieli 242 i dodali 0 przed
ale jak chcesz byc pewien - jedz do aso na techa...
http://www.zafira-forum.de/showthread.php?t=8515&page=3
wydaje mi sie ze oni wczesniej (w twoim linku) zle odczytali blad... wzieli 242 i dodali 0 przed
ale jak chcesz byc pewien - jedz do aso na techa...
musisz sobie sprawic op coma....sprawdzisz nasycennie i ewentualnie odpalisz wypalanie na miejscu. Niesety czasami padają też czujniki albo pękają przewody dochodzące do filtra dpf. Ja najpierw bym próbował wypalic filtr op comem lub techem i jak sie uda to znaczy ze wszsytko ok..tylko po prostu kilka cyklów wypalania zostało przerwanych. A jak się nie uda to trzeba posprawdzać własnie czujniki i przewody.
Musisz mieć tez pewnośc że egr działa poprawnie....bo jeśli nie....to filtr się znowu szybko zapcha.....a gdy filtr zapchany....spaliny się cofaja i mogą uszkodzic turbspręzarke...takie przypadki juz były opisywne. Trzeba być dobrej myśli... i po prostu wypalić filtr.
Musisz mieć tez pewnośc że egr działa poprawnie....bo jeśli nie....to filtr się znowu szybko zapcha.....a gdy filtr zapchany....spaliny się cofaja i mogą uszkodzic turbspręzarke...takie przypadki juz były opisywne. Trzeba być dobrej myśli... i po prostu wypalić filtr.
Słuchajcie a czy może to być efektem słabej jakości paliwa ?
Awaria pokazała się po przejechaniu około 30 km po zatankowaniu ON na stacji Auchaun.
Nie chcę ładować się do ASO, a myślicie, że to jest normalny op-com ?
http://www.allegro.pl/item1061246062_op_com_0904.html
Awaria pokazała się po przejechaniu około 30 km po zatankowaniu ON na stacji Auchaun.
Nie chcę ładować się do ASO, a myślicie, że to jest normalny op-com ?
http://www.allegro.pl/item1061246062_op_com_0904.html