[B]Czujniki parkowania (PDC) w ZB - tył. Kompendium i FAQ
Witam
Przeglądam różne fora na temat czujników parkowania, ale niestety nic nie mogę znaleźć. Może wy coś pomożecie, podpowiecie bo nie wiem gdzie szukać. Ale po kolei:
OPEL ZAFIRA B 2008, SILNIK 1.7 A17DTJ,
Czujniki Parkowania przód i tył, przycisk na desce rozdzielczej "P///", moduł parkowania BOSCH 13286414.
Zachowanie jest takie że czujniki parkowania właściwie prawie nigdy nie działały i nie działają, ale czasami załapują. Załapują np. gdy akumulator był wyłączony np. tydzień, albo gdy wykasuje wszystkie błędu w module wskaźników (ale to nie zawsze się udaje może z 3 razy). No i na ich działanie się kończy.
To co wydaje mi się dziwne to:
1. Dzwięk "PIM" przy włączaniu biegu wstecznego i przy zwalnianiu przy jeździe do przodu tak przy 10-15 km/h
2. Kontrolka układu Parkowania na desce w zegarach - nigdy się nie zapala co dziwne przy testowaniu Op-COM-em, pokazuje iż lampka kontrolna systemu wspomagania parkowania - stan załączona.
3. Przycisk na desce ''P///" nie reaguje można go naciskać ale nic się nie dzieje, nie zapala się kontrolka itp.
4. Błędy jakie wyskakują to:
B0967 - Włącznik czujników parkowania Zablokowany
(5A) - Obecny
B0968 - Za niskie napięcie w obwodzie kontrolki włącznika czujników parkowania
(02) - Nie występuje
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
(05) - Obecny
Do tej pory rozebrałem całą konsole posprawdzałem wszystkie kable które idą do panelu gdzie jest wyłącznik ParkPilota. Rozebrałem cały ten panel, posprawdzałem wszystkie styki, ścieżki wyglądają ok. Powypinałem wszystkie wtyczki z modułu parkowania w bagażniku, przeczyściłem je, wszystko wygląda ok i dalej te same błędy i nic nie działa.
Możecie podpowiedzieć gdzie szukać problemów? co może być nie tak
pozdrawiam
Bartek
Przeglądam różne fora na temat czujników parkowania, ale niestety nic nie mogę znaleźć. Może wy coś pomożecie, podpowiecie bo nie wiem gdzie szukać. Ale po kolei:
OPEL ZAFIRA B 2008, SILNIK 1.7 A17DTJ,
Czujniki Parkowania przód i tył, przycisk na desce rozdzielczej "P///", moduł parkowania BOSCH 13286414.
Zachowanie jest takie że czujniki parkowania właściwie prawie nigdy nie działały i nie działają, ale czasami załapują. Załapują np. gdy akumulator był wyłączony np. tydzień, albo gdy wykasuje wszystkie błędu w module wskaźników (ale to nie zawsze się udaje może z 3 razy). No i na ich działanie się kończy.
To co wydaje mi się dziwne to:
1. Dzwięk "PIM" przy włączaniu biegu wstecznego i przy zwalnianiu przy jeździe do przodu tak przy 10-15 km/h
2. Kontrolka układu Parkowania na desce w zegarach - nigdy się nie zapala co dziwne przy testowaniu Op-COM-em, pokazuje iż lampka kontrolna systemu wspomagania parkowania - stan załączona.
3. Przycisk na desce ''P///" nie reaguje można go naciskać ale nic się nie dzieje, nie zapala się kontrolka itp.
4. Błędy jakie wyskakują to:
B0967 - Włącznik czujników parkowania Zablokowany
(5A) - Obecny
B0968 - Za niskie napięcie w obwodzie kontrolki włącznika czujników parkowania
(02) - Nie występuje
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
(05) - Obecny
Do tej pory rozebrałem całą konsole posprawdzałem wszystkie kable które idą do panelu gdzie jest wyłącznik ParkPilota. Rozebrałem cały ten panel, posprawdzałem wszystkie styki, ścieżki wyglądają ok. Powypinałem wszystkie wtyczki z modułu parkowania w bagażniku, przeczyściłem je, wszystko wygląda ok i dalej te same błędy i nic nie działa.
Możecie podpowiedzieć gdzie szukać problemów? co może być nie tak
pozdrawiam
Bartek
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Działają Ci pozostałe przyciski?
Do panelu przycisków doprowadzony jest sygnał "sterujący" na styku 7 oraz masa na styku 2. Między tymi dwoma stykami znajdują się dwa rezystory połączone szeregowo, a do jednego z nich równolegle podpięty jest przycisk. Na podstawie rezystancji między tymi punktami określana jest pozycja przycisku. W twoim przypadku nie można jej określić ponieważ w obwodzie jest przerwa.
Sprawdź miernikiem rezystancję między tymi stykami. Jeżeli nie ma tam przerwy, a rezystancja się zmniejsza po wciśnięciu przycisku to problemem jest przewód prowadzący do zegarów. Jeżeli jednak będzie tam przerwa to musisz ponownie sprawdzić płytkę i znaleźć przerwę.
Do panelu przycisków doprowadzony jest sygnał "sterujący" na styku 7 oraz masa na styku 2. Między tymi dwoma stykami znajdują się dwa rezystory połączone szeregowo, a do jednego z nich równolegle podpięty jest przycisk. Na podstawie rezystancji między tymi punktami określana jest pozycja przycisku. W twoim przypadku nie można jej określić ponieważ w obwodzie jest przerwa.
Sprawdź miernikiem rezystancję między tymi stykami. Jeżeli nie ma tam przerwy, a rezystancja się zmniejsza po wciśnięciu przycisku to problemem jest przewód prowadzący do zegarów. Jeżeli jednak będzie tam przerwa to musisz ponownie sprawdzić płytkę i znaleźć przerwę.
Witam
Dzięki Flora za szybką odpowiedz.
Tak pozostałe przyciski działają, czyli przycisk awaryjnych, oraz przycisk centralnego zamka, więcej nie ma.
Idę zaraz szukać tego co opisałeś, zobaczymy czy coś uda mi się znaleźć.
Martwi mnie tylko fakt tego przewodu co idzie do zegarów - jak o szukać.
Pozdrawiam
Bartek
EDIT
Witam raz jeszcze.
Rozebrałem cały ten panel z przyciskami, wygląda że wszystkie rezystory są ok i ścieżki też. Zmierzyłem rezystancję między pinami które podałeś i faktycznie zmienia się. Przycisk nie wciśnięty rezystancja około 1.8 k OHMA a gdy wcisnę zmniejsza się do 180 ohmów.
Myślałem że tu będzie przyczyna ale nic z tego.
Możesz podpowiedzieć jak szukać tego kabla co idzie do zegarów, który to kabel? Czy może wyciągnąć zegary i sprawdzić np. diode od P/// w zegarach czy się nie przepaliła - nie wiem czy dobrym kierunku idę.
Pozdrawiam
EDIT
Zdemontowałem jeszcze zegary żeby być przygotowanym na dalsze podpowiedzi. rozkręciłem obudowę i zdziwiło mnie bardzo to iż w miejscu gdzie jest właśnie kontrolka ParkPilota oznaczona "P///" nie ma tam diody - widać tylko dwa luty, nie wyglądają na grzebane raczej na fabryczne. Czy coś tu nie gra, czy coś jest kombinowane, czy brak tej diody to może być przyczyna czy nie?
Pozdrawiam
Bartek
Dzięki Flora za szybką odpowiedz.
Tak pozostałe przyciski działają, czyli przycisk awaryjnych, oraz przycisk centralnego zamka, więcej nie ma.
Idę zaraz szukać tego co opisałeś, zobaczymy czy coś uda mi się znaleźć.
Martwi mnie tylko fakt tego przewodu co idzie do zegarów - jak o szukać.
Pozdrawiam
Bartek
EDIT
Witam raz jeszcze.
Rozebrałem cały ten panel z przyciskami, wygląda że wszystkie rezystory są ok i ścieżki też. Zmierzyłem rezystancję między pinami które podałeś i faktycznie zmienia się. Przycisk nie wciśnięty rezystancja około 1.8 k OHMA a gdy wcisnę zmniejsza się do 180 ohmów.
Myślałem że tu będzie przyczyna ale nic z tego.
Możesz podpowiedzieć jak szukać tego kabla co idzie do zegarów, który to kabel? Czy może wyciągnąć zegary i sprawdzić np. diode od P/// w zegarach czy się nie przepaliła - nie wiem czy dobrym kierunku idę.
Pozdrawiam
EDIT
Zdemontowałem jeszcze zegary żeby być przygotowanym na dalsze podpowiedzi. rozkręciłem obudowę i zdziwiło mnie bardzo to iż w miejscu gdzie jest właśnie kontrolka ParkPilota oznaczona "P///" nie ma tam diody - widać tylko dwa luty, nie wyglądają na grzebane raczej na fabryczne. Czy coś tu nie gra, czy coś jest kombinowane, czy brak tej diody to może być przyczyna czy nie?
Pozdrawiam
Bartek
Ostatnio zmieniony 07 lip 2016, 01:32 przez gagu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Trochę dziwna sytuacja. Gdyby zegary nie obsługiwały parktronika to nie byłoby błędów.
Od dawna masz ten samochód?
Czy czujniki kiedykolwiek działały?
Przebieg z zegarów zgadza się z tym w sterowniku silnika?
Podaj VIN to się sprawdzi czy czujniki były od nowości czy zostały dołożone.
Co do przewodu to najprościej go znaleźć sprawdzając 7 styk wtyczki. Skoro pozostałe przyciski działają to masa jest.
Od dawna masz ten samochód?
Czy czujniki kiedykolwiek działały?
Przebieg z zegarów zgadza się z tym w sterowniku silnika?
Podaj VIN to się sprawdzi czy czujniki były od nowości czy zostały dołożone.
Co do przewodu to najprościej go znaleźć sprawdzając 7 styk wtyczki. Skoro pozostałe przyciski działają to masa jest.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2016, 19:39 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
No właśnie dziwne mi się to też wydaje.
Samochód mam od roku sprowadzony z Holandii.
Tak czujniki prze chwilę działają przy pierwszej jeździe jak akumulator jest załączony, jak się uda wykasować te błędy w/w i od razu nie wejdą. Ale potem przestaje to działać. A wiesz co nie wiem jak sprawdzić przebieg z tym w silniku.
VIN to W0L0AHM7582109330. Ale OpelVindekoder pokazuje że czujniki były w standardzie. Zato Hak był na pewno dołożony a Holandii.
Ten zielony to "przedzwonić' tak i znaleźć ten sam kolor w zegarach? ale co to da jak tam nie ma diody.
Aha spisałem nr zegarów nie wiem czy to istotne, 13267536 F01 1278 SW7.655 UK
Pozdrawiam
EDIT
Jeszcze jedna próba pogrzebania w Op-COM po złożeniu przyniosła następujące spostrzeżenia.
1. Odpalam silnik
2. Kasuje błędy:
B0967 - Włącznik czujników parkowania Zablokowany
(5A) - Obecny
B0968 - Za niskie napięcie w obwodzie kontrolki włącznika czujników parkowania
(02) - Nie występuje
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
(05) - Obecny
NIE DZIAŁAJĄ CZUJNIKI
3. Znalazłem jeszcze innej zakładce błąd:
U2107 - <Nieznany kod błędu>
Kasuje go i wszystko DZIAŁA, pomimo że powyższe błędy nie zniknęły. Zniknął tylko U2107. W podglądzie w OP-COM (linie pomiarowe) widzę odległości z poszczególnych czujników napięcia, status ok, i WADLIWE DZIAŁANIE UKŁADU PAS- NO. No i przycisk PAS - NIEAKTYWNY
Wyłączam zapłon, uruchamiam silnik ponownie i czujniki już nie działają.
Pojawia się błąd U2107 - jak go wykasuję znowu działają.
Co może być przyczyną tego błędu? Czy ten przycisk park można jakoś aktywować OP-COM-em?
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie porady.
Posty pisane w krótkim odstępie czasu edytujemy i scalamy - GOTI
Samochód mam od roku sprowadzony z Holandii.
Tak czujniki prze chwilę działają przy pierwszej jeździe jak akumulator jest załączony, jak się uda wykasować te błędy w/w i od razu nie wejdą. Ale potem przestaje to działać. A wiesz co nie wiem jak sprawdzić przebieg z tym w silniku.
VIN to W0L0AHM7582109330. Ale OpelVindekoder pokazuje że czujniki były w standardzie. Zato Hak był na pewno dołożony a Holandii.
Ten zielony to "przedzwonić' tak i znaleźć ten sam kolor w zegarach? ale co to da jak tam nie ma diody.
Aha spisałem nr zegarów nie wiem czy to istotne, 13267536 F01 1278 SW7.655 UK
Pozdrawiam
EDIT
Jeszcze jedna próba pogrzebania w Op-COM po złożeniu przyniosła następujące spostrzeżenia.
1. Odpalam silnik
2. Kasuje błędy:
B0967 - Włącznik czujników parkowania Zablokowany
(5A) - Obecny
B0968 - Za niskie napięcie w obwodzie kontrolki włącznika czujników parkowania
(02) - Nie występuje
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
(05) - Obecny
NIE DZIAŁAJĄ CZUJNIKI
3. Znalazłem jeszcze innej zakładce błąd:
U2107 - <Nieznany kod błędu>
Kasuje go i wszystko DZIAŁA, pomimo że powyższe błędy nie zniknęły. Zniknął tylko U2107. W podglądzie w OP-COM (linie pomiarowe) widzę odległości z poszczególnych czujników napięcia, status ok, i WADLIWE DZIAŁANIE UKŁADU PAS- NO. No i przycisk PAS - NIEAKTYWNY
Wyłączam zapłon, uruchamiam silnik ponownie i czujniki już nie działają.
Pojawia się błąd U2107 - jak go wykasuję znowu działają.
Co może być przyczyną tego błędu? Czy ten przycisk park można jakoś aktywować OP-COM-em?
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie porady.
Posty pisane w krótkim odstępie czasu edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 07 lip 2016, 01:34 przez gagu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
W którym module wyskakuje Ci błąd U2107?
Jest to brak komunikacji z CIM/IPC przez CAN.
Mam taką małą teorię spiskową. Może masz uszkodzone zegary i poprzedni właściciel naprawił je "usuwając żarówkę z kontrolki". W przypadku wadliwego działania parktronika kontrolka P> będzie cały czas zapalona. W zegarach, które obsługują PDC musi być dioda sygnalizująca działanie czujników.
Samego przycisku się nie aktywuje - jest on obsługiwany po zaprogramowaniu w zegarach (konfiguracji CAN modułów) występowania parktronika, przy czym musi być komunikacja z modułem PDC. Jeżeli parktronik jest zaprogramowany, ale są z nim problemy to po zapłonie na stałe świeci się kontrolka P> w zegarach, a przycisk nie wprowadza żadnych zmian.
Pytania pomocnicze:
-jaką masz wersję OP-COMa?
-podłączyłeś go bo coś się działo, czy może zaczęło się dziać dopiero po podłączeniu?
Jest to brak komunikacji z CIM/IPC przez CAN.
Mam taką małą teorię spiskową. Może masz uszkodzone zegary i poprzedni właściciel naprawił je "usuwając żarówkę z kontrolki". W przypadku wadliwego działania parktronika kontrolka P> będzie cały czas zapalona. W zegarach, które obsługują PDC musi być dioda sygnalizująca działanie czujników.
Samego przycisku się nie aktywuje - jest on obsługiwany po zaprogramowaniu w zegarach (konfiguracji CAN modułów) występowania parktronika, przy czym musi być komunikacja z modułem PDC. Jeżeli parktronik jest zaprogramowany, ale są z nim problemy to po zapłonie na stałe świeci się kontrolka P> w zegarach, a przycisk nie wprowadza żadnych zmian.
Pytania pomocnicze:
-jaką masz wersję OP-COMa?
-podłączyłeś go bo coś się działo, czy może zaczęło się dziać dopiero po podłączeniu?
Ostatnio zmieniony 07 lip 2016, 08:25 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Dzięki za podpowiedzi i przepraszam za rozbicie wcześniejszych postów.
Błędy B0967 i B0968 wyskakują w module IPC ECU, natomiast błąd U2107 występuje w module PAS (asystent parkowania). Ciekawe tylko czemu ten brak komunikacji występuje po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.
No właśnie też mi się wydawało że ta kontrolka Parktronica powinna być, dlatego rozebrałem zegary żeby sprawdzić czy przypadkiem ta dioda nie jest przepalona, ale zdziwił mnie brak tej diody i brak śladów po jej usunięciu, te luty wyglądają jak fabryczne, równe gładkie żadnych przetopów, żadnych przegrzanych obszarów obok nich - nic. Ładne jak na pozostałych pustych miejscach gdzie nie ma diody.
A można jakoś sprawdzić wyposażenie tych zegarów, co one miały fabrycznie?
Może spróbować wlutować tą diodę tylko czy nie uszkodzę zegarów.
Odnośnie twoich pytań, op-com-a mam podobno wersję 1.59 kupiony na OLX 2 tygodnie temu.
A kupiłem go bo właśnie chciałem sprawdzić co się dzieje z tym Parktornkiem i z DPF-em który się wypala co 50 -100 km, mimo że pokazuje procent zapełnienie między 43-89 %.
Pozdrawiam
Bartek
Dzięki za podpowiedzi i przepraszam za rozbicie wcześniejszych postów.
Błędy B0967 i B0968 wyskakują w module IPC ECU, natomiast błąd U2107 występuje w module PAS (asystent parkowania). Ciekawe tylko czemu ten brak komunikacji występuje po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.
No właśnie też mi się wydawało że ta kontrolka Parktronica powinna być, dlatego rozebrałem zegary żeby sprawdzić czy przypadkiem ta dioda nie jest przepalona, ale zdziwił mnie brak tej diody i brak śladów po jej usunięciu, te luty wyglądają jak fabryczne, równe gładkie żadnych przetopów, żadnych przegrzanych obszarów obok nich - nic. Ładne jak na pozostałych pustych miejscach gdzie nie ma diody.
A można jakoś sprawdzić wyposażenie tych zegarów, co one miały fabrycznie?
Może spróbować wlutować tą diodę tylko czy nie uszkodzę zegarów.
Odnośnie twoich pytań, op-com-a mam podobno wersję 1.59 kupiony na OLX 2 tygodnie temu.
A kupiłem go bo właśnie chciałem sprawdzić co się dzieje z tym Parktornkiem i z DPF-em który się wypala co 50 -100 km, mimo że pokazuje procent zapełnienie między 43-89 %.
Pozdrawiam
Bartek
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Podaj VIN.gagu pisze:A można jakoś sprawdzić wyposażenie tych zegarów, co one miały fabrycznie?
Spróbuj, nic nie popsujesz (chyba, że się postarasz), a możesz zyskać przydatną kontrolkęgagu pisze:Może spróbować wlutować tą diodę tylko czy nie uszkodzę zegarów.
Moduł PDC zasilany jest z RECa linią 15A (takie oznaczenie, a nie natężenie prądu), gdzie napięcie pojawia się właśnie po przekręceniu kluczyka. Może moduł podpięty jest na sztywno pod zasilanie i przy wyłączeniu zapłonu traci kontakt z zegarami - stąd błąd, który powoduje zaprzestanie komunikacji.gagu pisze:Ciekawe tylko czemu ten brak komunikacji występuje po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.
Zasilanie powinno iść z szarej wtyczki znajdującej się w górnej części na środku.
VIN podałem wcześniej jak prosiłeś:
W0L0AHM7582109330
Nr zegarów to 13267536 F01 1278 SW7.655 UK
Wiesz może jakie tam diody powinny iść symbol itd?
Sprawdziłem tą wtyczkę co pisałeś wyżej (X2 tak?). Wydaje mi się że jest ok. Włączyłem zapłon, wbiłem wsteczny i dzwięk "PIM", poszedłem do REC-a, wypiąłem tą szarą wtyczkę o której mówisz nie wyłączając zapłonu i wstecznego i znowu ją podłączyłem i znowu dźwięk "PIM". W takim razie PDC musi być zasilany z REC-a, dobrze wnioskuje? Bo gdyby był na sztywno to nie reagowałby na wypinanie i podłączanie dźwiękiem jak przy wbijaniu wstecznego.
Ale zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. Ten dzwięk "PIM" nie zawsze pojawia się przy wbijaniu wstecznego - czy to normalne?
W0L0AHM7582109330
Nr zegarów to 13267536 F01 1278 SW7.655 UK
Wiesz może jakie tam diody powinny iść symbol itd?
Sprawdziłem tą wtyczkę co pisałeś wyżej (X2 tak?). Wydaje mi się że jest ok. Włączyłem zapłon, wbiłem wsteczny i dzwięk "PIM", poszedłem do REC-a, wypiąłem tą szarą wtyczkę o której mówisz nie wyłączając zapłonu i wstecznego i znowu ją podłączyłem i znowu dźwięk "PIM". W takim razie PDC musi być zasilany z REC-a, dobrze wnioskuje? Bo gdyby był na sztywno to nie reagowałby na wypinanie i podłączanie dźwiękiem jak przy wbijaniu wstecznego.
Ale zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. Ten dzwięk "PIM" nie zawsze pojawia się przy wbijaniu wstecznego - czy to normalne?
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
przepraszam, nie zauważyłemgagu pisze:VIN podałem wcześniej jak prosiłeś
Teoretycznie powinieneś mieć w wyposażeniu kod UD5, ale nie masz (jak większość samochodów z czujnikami)
Niestety nie mogę znaleźć opisu Twoich zegarów
Takgagu pisze:W takim razie PDC musi być zasilany z REC-a, dobrze wnioskuje?
Niegagu pisze:Ten dzwięk "PIM" nie zawsze pojawia się przy wbijaniu wstecznego - czy to normalne?
Chwilowo skończyły mi się pomysły.
Witam
No co ty Flora, daj spokój nie przepraszaj mnie bo nie masz za co. To ja ci bardzo dziękuje za pomoc i za wszystkie podpowiedzi. Dzięki tobie przynajmniej trochę się dowiedziałem gdzie i czego szukać.
Więc jeszcze raz dziękuje.
Wczoraj po złożeniu wszystkiego pojeździłem trochę z komputerem i właściwie nic więcej nie pokazało.
Póki co idę szukać dalej.
Cały czas męczy mnie jeszcze sprawa tej diody od kontrolki "P///", czy to wlutować czy nie, czy powinna być czy nie.
Pozdrawiam
Bartek
No co ty Flora, daj spokój nie przepraszaj mnie bo nie masz za co. To ja ci bardzo dziękuje za pomoc i za wszystkie podpowiedzi. Dzięki tobie przynajmniej trochę się dowiedziałem gdzie i czego szukać.
Więc jeszcze raz dziękuje.
Wczoraj po złożeniu wszystkiego pojeździłem trochę z komputerem i właściwie nic więcej nie pokazało.
Póki co idę szukać dalej.
Cały czas męczy mnie jeszcze sprawa tej diody od kontrolki "P///", czy to wlutować czy nie, czy powinna być czy nie.
Pozdrawiam
Bartek
Te zegary na pewno obsługują parktronika.gagu pisze:VIN podałem wcześniej jak prosiłeś:
W0L0AHM7582109330
Nr zegarów to 13267536 F01 1278 SW7.655 UK
Wiesz może jakie tam diody powinny iść symbol itd?
W teście elementów wykonawczych sprawdzałeś czy kontrolka świeci?
Ostatnio zmieniony 08 lip 2016, 12:33 przez drahe, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.