Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Zawór regulujący klapy zawirowań ( nie mające nic wspólnego z turbiną ) znajduje się po prawej stronie obok akumulatora. Jak nie działa ten bajerek to czasami za bardzo dostaje silniczek przeładowaniem więc lepiej to naprawić. Wymienić zawór sterujący klapami. Idzie do niego białą rurka, a siłownik od tych klap znajduje się po prawej stronie kolektora dolotowego .przemek369 pisze:Witam , otóż mam taki problem z moja zafira [A] 2.2DTi wyświetlił mi się błąd P0660 zawór elektromagnetyczny regulujący poziom zawirowania ... I teraz tak czy można z tym jeździć ?
Jak duże mogą być koszty naprawy?
A i jeszcze jedno, nie piszcie o zmiennej geometrii w turbinach silników Zafiry A dti bo nigdy takowych turbin w nich nie było.
Witam wszystkich.Mam problem ze spadkiem mocy 2.0dti 101km.Nie wyświetla się kontrolka check,chociaż pod komputer nie podłączałem ostatnio.Mam wrażenie że to coś z turbiną bo po odpaleniu można poruszać sztangą bez problemu.silnik nie bierze grama oleju,okolice turbiny suche nie ma żadnych odgłosów tylko mocy brak.objawy zaczeły się wraz z nastaniem mrozów
Panowie mam pytanie bo juz zgłupiałem. Dzisiaj tak od niechcenia sprawdziłem sobie dane techniczne Zoski z silnikiem 2,2 Dti i oto co przeczytałem . Otóż według danych ten motor ma turbinkę ze zmienną geometrią łopatek kierownicy, mało tego , doczytalem sie nawet ,że wyposażony jest w układ zasilania common rail i bezpośredni wtrysk . Czy ktoś może zdementować te pogłoski opierając się na rzetelnej wiedzy w tym temacie?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Podobno zmienna geometria jest w 2.2DTI. Ale nie wiem czy nie występuje tylko w PSG16.
Ten olej to może być olej z odmy spod pokrywy zaworów. Olej jest wydmuchiwany przez odmę najczęściej, kiedy pierścienie już nie trzymają dobrze i "kompresja" dmucha do skrzyni korbowej wyrzucając olej w górę silnika.
Posty pisane w krótkim odstępie czasowy scalamy - GOTI
Moim zdaniem to nie turbo puszcza olej. Tak na logikę - w końcu turbo zasysa powietrze, a olej powinieneś widzieć raczej po drugiej stronie dolotu za sprężarką, np: w intercoolerze.pawel821124 pisze:Mam pytanie czy to jest normalne, żeby wąż od turbo był zaolejony jak na załączonym zdjęciu. Mechanik, u którego robię samochód, stwierdził że turbo puszcza olej, ze względu na swą żywotność i kazał normalnie jeździć. Powiedział także, że wymiana tej części nie da wiele
Ten olej to może być olej z odmy spod pokrywy zaworów. Olej jest wydmuchiwany przez odmę najczęściej, kiedy pierścienie już nie trzymają dobrze i "kompresja" dmucha do skrzyni korbowej wyrzucając olej w górę silnika.
Posty pisane w krótkim odstępie czasowy scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 19 mar 2015, 11:15 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
Witam! mam problem z turbina, podczas jazdy zapala się kontrolka z kluczem dzieje się to 2 razy za 3 razem juz trzyma i jazdaa odbywa się B3z turbiny dodam że zima się to Nie działo w zeszłym roku w lecie tez były takie jazdy w listopadzie 2014 auto było u mechanika i niby wszytko ok a tu od miesiaca znowu problemy. .. jak tylko przekrocze 90km/h zaraz kontrolka się zapala. Wcześniej działo się to tylko w trasie twraz od samego odpalenia auta brak turbiny ktoś wie w czym problem? Mechanicy nie wiedzą i podobno nie mogą podpiąć mojego auta pod komputer... proszę o rady i pomoc
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
1. Wyjmij bagnet poziomu oleju przy pracującym rozgrzanym silniku - jeżeli wyraźnie dmucha mgiełką olejową przez otwór po bagnecie, to słabe pierścienie.Tritan pisze:Ma ktoś pomysł jak to posprawdzać?
P.S. Wymieniał ktoś turbinę samodzielnie?
2. To samo korek dolewania oleju w pokrywie zaworów - ma prawo chlapać - ale nie dymić. Jeżeli widzisz obłoki gazu - to masz problemy w głowicy.
3. Wyczyść przewód odmy z pokrywy zaworów i pojeździj - jeżeli przewód zachlapany będzie dużą ilością oleju - problem jw.
4. Jeżeli punkty 1-3 są spełnione poprawnie i brak niepokojących objawów - to zbadaj przewody za turbosprężarką. Jeżeli tam jest olej, to wtedy można mówić że na pewno puszcza go turbina
Janusz
Super dzięki, dzisiaj zbadam wg w/w i dam znać.
Sprawdziłem:
Z bagnetu nic nie dmucha
Z korka wlewu oleju chlapie olejem i delikatnie dmucha jak dokręcałem korek musiałem delikatnie go docisnąć bo go wypychało
Sprawdziłem:
Z bagnetu nic nie dmucha
Z korka wlewu oleju chlapie olejem i delikatnie dmucha jak dokręcałem korek musiałem delikatnie go docisnąć bo go wypychało
Ostatnio zmieniony 03 lip 2015, 12:43 przez Tritan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 mar 2015, 13:13
- Lokalizacja: łódz
- Model:
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
ze zdjęcia wyglada tylko na zapocenia to bym narazie nie ruszał no chyba że zaczyna cieknąć na zewnątrz i pod spodem czego nie widać na zdjęciu wisi kropelka oleju. Jeśli tak jest a wyciek nie jest jeszcze duży to powoli bym się szykował na remont ale jak leci to im szybciej tym lepiej (regeneracja z tego co się orientuje około 500 plus robocizna) no i kwestia jak wygląda po zdjęciu węża wylotowego czy jest tam olej ale jeśli oleju nie ubywa to raczej bedzie dobrze poco robić sobie koszty