Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#226 Post autor: ekmir »

No nie ma takiego luzu. Jedynie co zauważyłem to jedynie małą szczelinę i mozna unosząc ją zniwelować ale to uniesienie jest praktycznie nie zauważalne.

Czyli zamawiać koszyczek i wymieniać?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#227 Post autor: Mattai »

Tak nie zaszkodzi, później się okaże czy to tylko to.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#228 Post autor: ekmir »


krzysztof 1975

#229 Post autor: krzysztof 1975 »

ja mam ten sam mechanizm i kupiłem to http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zafi ... 95839.html było wyrobione biegi lekko chodziły tylko wsteczny nieraz wchodziła 4 i był luz prawo lewo a teraz jak nowe śmigają tylko dobry smar na tę kulkę

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#230 Post autor: ekmir »

krzysztof 1975 pisze:ja mam ten sam mechanizm i kupiłem to http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zafi ... 95839.html było wyrobione biegi lekko chodziły tylko wsteczny nieraz wchodziła 4 i był luz prawo lewo a teraz jak nowe śmigają tylko dobry smar na tę kulkę
Jaki smar?

krzysztof 1975

#231 Post autor: krzysztof 1975 »

smar jak smar do nasmarowania kulki i koszyczka ja dostałem od kolegi taki czerwony niby dobry do takich rzeczy bo inne niby tracą wartość czy coś po prostu byś musiał często smarować może ktoś inny się wypowie jaśniej o tym SMARZE :lol:

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#232 Post autor: ekmir »

Może taki byłby dobry:

http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/s ... 63_molical

http://smary.pl/mobil_smary.php

http://www.klima-sg.pl/php/dokumenty/ba ... ow_375.pdf

http://www.hexagon.biz.pl/oferta/smar-s ... p-485.html

http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/s ... 462_unical

[ Dodano: Pon Lis 26, 2012 09:49 ]
Zastanawiam się jeszcze nad wymiana oleju w skrzyni. Znalazłem coś takiego:
http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/f23.html
Niestety nie "widać" fotki z korkiem wlewu oleju.
Gdzie szukać tego korka?

[ Dodano: Nie Gru 09, 2012 15:14 ]
Jeszcze raz prosiłbym o podpowiedź - gdzie znajduje się ten korek wlewu oleju do skrzyni.
Naczytałem sie sporo na temat różnych problemów z biegami w oplu. Okazuje się, że często problemy występują na wybieraku i trzeba tam zainterweniować WD 40. Gdzie się ten wybierak znajduje? Gdzie go szukać? czy trzeba sie kłaść pod auto?

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#233 Post autor: bykmark »

Koledzy, większość Was pisze o problemach z zmianą biegów mająć układ zmiany biegów za pośrednictwem linek.
Jednak mój problem ( i czytając nie tylko mój :) dotyczy takiego

rozwiązania biegów tj. wsteczny do przodu (po zwolnieniu blokady).

Wcześniejsze infrormacje:
opelmen pisze:Zestaw naprawczy sprzedawcy _lecho_ nadaje się tylko jeśli "masz wsteczny do tyłu"... A niby po włączeniu wstecznego jak Zosia jedzie ??? :lol:

Ja mam wsteczny do przodu (po zwolnieniu blokady) :mrgreen: więc nie dla wszystkich Zosiek ta aukcja ?
gregorkrk pisze:temat fajny ale dla dieslów
ja mam bene 1.8 125km i lewarek goni jak szalony, potrafi nawet 1 wybić gdyż nie wejdzie dość dobrze.biegi zmieniam jak w starych autobusach ikarus czyli gdzie ta jedynka trzeba zamieszac i moze sie trafi.

a tak poważnie to jest sajgon.
Na allegrodo sprzedaja zestaw ale do wsteczny właczany do tyłu
do przodu nie posiadaja , ma ktoś pomysła jak temat zaatakować

Czy znalazł ktoś z Was rozwiązanie na naprawę układu sterowaia biegami ?

[ Dodano: Pon Gru 17, 2012 21:49 ]
Koledzy - czy ktoś z Was już uleczył swoją Zośkę

Obrazek

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#234 Post autor: ekmir »

Wymieniłem olej w skrzyni biegów F23 i potraktowałem linki przy skrzyni biegów WD40, a następnie WuRTH HHS LUBE.
Poprawa była zdecydowana. Biegi wszystkie wchodziły i lewarek wracał do pozycji neutralnej
Niestety po pewnym czasie lewarek już nie wraca do pozycji neutralnej, a "1" ciężko wchodzi.

Czy regulacja przy lewarku może poprawić/uzdrowić sytuację?

opolanin

#235 Post autor: opolanin »

bykmark pisze:Koledzy, większość Was pisze o problemach z zmianą biegów mająć układ zmiany biegów za pośrednictwem linek.
Jednak mój problem ( i czytając nie tylko mój :) dotyczy takiego

rozwiązania biegów tj. wsteczny do przodu (po zwolnieniu blokady).
czy ktos probowal takiej regulacji w ukladzie (bez linek)
http://www.astra.auto.pl/dzial-technicz ... opel-astra

mnie problem z biegami "dotknal" i chce wiedziec czy w/w instrukcja pomaga

pozdrawiam,
opolanin

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#236 Post autor: bykmark »

Ja wykonam regulację po sprawdzeniu luzów w układzie sterowania ( co trzeba wymienię, może kostka i 2 zabezpieczenia, olej) i dopiero regulacja. Jak to nie pomoże to zajmę się "kulą" w samym drążku gdzeie duży jest luz.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2013, 18:11 przez bykmark, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#237 Post autor: ekmir »

bykmark pisze:Ja wykonam regulację po sprawdzeniu luzów w układzie sterowania ( co trzeba wymienię, może kostka i 2 zabezpieczenia, olej) i dopiero regulacja. Jak to nie pomoże to zajmę się "kulą" w samym drążku gzeie duży jest luz.
jaka kostka?

kinio

#238 Post autor: kinio »

witam panowie ja rowniez mam problem z biegami jedynka strasznie ciezko wchodzi i miedzy biegami mam duzy luz dzwignia zmniany biegow lata jak szalona czy wymniana tej kulki pomoze a moze cos jeszcze czy lepiej wymieic cały drozek zmniany biegow pozdro :mysli:

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#239 Post autor: bykmark »

ekmir pisze:jaka kostka?
Czytaj i szukaj : budowa układu sterowania skrzyni biegów
Oznaczona na rysunku jako 3 - nrt kat 7 58 501 kostka

[ Dodano: Sro Sty 09, 2013 18:25 ]
kinio pisze:tej kulki
której?
Najpierw zorientuj jaki masz rozwiązanie sterownia układem skrzyni biegów a następnie przeczytaj temat od początku

lukaszek77

#240 Post autor: lukaszek77 »

Witam kolegow mam problem z biegami najgorzej wrzuca sie 1 bieg ale gdy lewarek ze tak powiem troche poszarpie to 1 wchodzi lekko ale gdy zmienie polozenie lewarka np na 3 bieg i znowu wruce do 1 biegu to znowu ciezko wchodzi .Niewiem o co z tym chodzi .Pomozcie koledzy :) .Dodam ze musze lewarek docisnac zeby 1 bieg wszedl.pozdrawiam ;) a system przelaczania biegow mam linkowy .....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”