[B]Problemy z BC
Pytanie nie cierpiące zwłok ale od początku ......
zachciało mi sie wyjechać z TrzyMiasta do Osielca na urlop. Na tymże w tej chwili przebywam i wszystko byłoby ok, gdyby:
wczoraj z wieczorka postawiłem autko na nocny wypoczynek, bez żadnych dolegliwości.
Dzisiaj rano wchodzę, przekręcam kluczyk, odpalam, a tu wyświetlacz kompa pokładowego ani mru mru . Zgasiłem auto, wyciągam kluczyki ze stacyjki, a tu radio dalej sobie gra, wentylator nawiewu dalej sobie chodzi. Pomimo to odpalam auto, próbuję wchodzić w "settingi", a tu nic, brak reakcji. Pomimo to zapakowałem rodzinkę i jazda do Suchej Beskidzkiej. Po drodze żadnych zmian. Na miejscu dzieciaki połknęły swoje lody, wracamy do auta- pierwsze próbuję odpalanko- brak podświetlenia wyświetlacza, próbuję włączyć "settingi"-są . Wyłączam auto, wyciągam kluczyki- wyłącza się radio i wentylator nadmuchu(tak powinno być), poza tem bz.
Co może być przyczyną- wczoraj na wieczór wjechałem w taką sobie kałużę, może to to?
Nie uśmiecha mi sie wracać do Trzymiasta bez klimy.
Moze któryś z "miejscowych" Kolegów Forumowiczów coś by zaradził?
zachciało mi sie wyjechać z TrzyMiasta do Osielca na urlop. Na tymże w tej chwili przebywam i wszystko byłoby ok, gdyby:
wczoraj z wieczorka postawiłem autko na nocny wypoczynek, bez żadnych dolegliwości.
Dzisiaj rano wchodzę, przekręcam kluczyk, odpalam, a tu wyświetlacz kompa pokładowego ani mru mru . Zgasiłem auto, wyciągam kluczyki ze stacyjki, a tu radio dalej sobie gra, wentylator nawiewu dalej sobie chodzi. Pomimo to odpalam auto, próbuję wchodzić w "settingi", a tu nic, brak reakcji. Pomimo to zapakowałem rodzinkę i jazda do Suchej Beskidzkiej. Po drodze żadnych zmian. Na miejscu dzieciaki połknęły swoje lody, wracamy do auta- pierwsze próbuję odpalanko- brak podświetlenia wyświetlacza, próbuję włączyć "settingi"-są . Wyłączam auto, wyciągam kluczyki- wyłącza się radio i wentylator nadmuchu(tak powinno być), poza tem bz.
Co może być przyczyną- wczoraj na wieczór wjechałem w taką sobie kałużę, może to to?
Nie uśmiecha mi sie wracać do Trzymiasta bez klimy.
Moze któryś z "miejscowych" Kolegów Forumowiczów coś by zaradził?
Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, 17:43 przez ldawid, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam Lorry, żadnych błędów - w tzw. międzyczasie studiuję forumowe wypowiedzi, i Twoja sugestia z odłączonym aku się przewija. Umówiłem się w Suchej w Wulkanie z diagnostą, niebawem tam chyba podskoczę. Co do spalania, an trasie (640km) "wziął"mi w/g komputera 5,6/100.
[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 17:17 ]
Zostało na tym, iż ..... nie pojechałem do Suchej na stacje diagnostyczną .......
zdjąłem klemy na ok 30 min, po których wyświetlacz kompa nie ożył. Stwierdziłem, że komp. po przyciśnięciu "setting" wchodzi w test mode.
W związku z tym telefon do serwisu Opla w Krakowie, i umówiłem sie na sobotę na wizytę.
Stwierdzili, ze padło podświetlenie wyswietlacza. Po wszystkim dam znać.
Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam .
[ Dodano: Sro Lip 13, 2011 13:16 ]
Witam, coprawda nie sobota, ale nalezy sie .....
byłem w serwisie na Jasnogórskiej w Krakowie, posprawdzali mi wszystko, no i dobrze.
Zanim pojechałem do nich, to w sobotę rano odpalam auto i ..... wszystko w najlepszym porządku tzn. wyświetlacz ozył .
jak w serwisie powiedzieli, elektronika "zawilgła" i sama doszła do siebie,
Ja jako świezy uzytkownik tego typu "wynalazków" nie wziałem tego z początku pod uwagę, nie mniej
jak przeanalizowałem to:
droga z TrzyMiasta do Osielca w przeważającej mierze w deszczu. Na miejscu też dolało no i cóż, efekt taki jak opisany powyżej
Biorąc pod uwage powyższe, należy się z takimi "ekscesami" elektroniki w naszych autkach cyba liczyć
A tak nawiasem, urlop na ukończeniu, i czas wracac do domku.
Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam wszystkich
[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 17:17 ]
Zostało na tym, iż ..... nie pojechałem do Suchej na stacje diagnostyczną .......
zdjąłem klemy na ok 30 min, po których wyświetlacz kompa nie ożył. Stwierdziłem, że komp. po przyciśnięciu "setting" wchodzi w test mode.
W związku z tym telefon do serwisu Opla w Krakowie, i umówiłem sie na sobotę na wizytę.
Stwierdzili, ze padło podświetlenie wyswietlacza. Po wszystkim dam znać.
Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam .
[ Dodano: Sro Lip 13, 2011 13:16 ]
Witam, coprawda nie sobota, ale nalezy sie .....
byłem w serwisie na Jasnogórskiej w Krakowie, posprawdzali mi wszystko, no i dobrze.
Zanim pojechałem do nich, to w sobotę rano odpalam auto i ..... wszystko w najlepszym porządku tzn. wyświetlacz ozył .
jak w serwisie powiedzieli, elektronika "zawilgła" i sama doszła do siebie,
Ja jako świezy uzytkownik tego typu "wynalazków" nie wziałem tego z początku pod uwagę, nie mniej
jak przeanalizowałem to:
droga z TrzyMiasta do Osielca w przeważającej mierze w deszczu. Na miejscu też dolało no i cóż, efekt taki jak opisany powyżej
Biorąc pod uwage powyższe, należy się z takimi "ekscesami" elektroniki w naszych autkach cyba liczyć
A tak nawiasem, urlop na ukończeniu, i czas wracac do domku.
Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam wszystkich
Dzisiaj zauważyłem, że w mojej zośce mruga ekran . Czym to może być spowodowane? Czyżby jakieś kabelki sie nie stykały ?
Ktoś pisał, że to najgłupszy komputer z jakim miał do czynienia...oj tak...
Rozłaczyłem kiedys aku, żeby sprawdzić wiązkę w drzwiach. W baku ponad połowa. Oczywiście zresetowały sie BC1 i BC2 .... także oba zaczęły liczyć od nowa. I oto rezultat po przejechaniu ponad 300km
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
według jednego spalanie 6.2 a drugiego 7.1, przy tym samym dystansie i średinej prędkosci.
NIe mówiąc o tym, że przed rozłaczeniem aku zasięg podawał około 450 km ( na podstawie tych danych co miał w BC) A po podłączeniu aku....nie miał żadnych danych w BC1 i BC2 i sam sobie policzuł zasięg 350 km. Także zgubił gdzies 100km......ale przede wszystkim jakim prawem policzył zasięg zanim w ogóle zapaliłem silnik? Czyli ma gdzies zapisane fabrycznie średnie spalanie?
Śmieszy mnie ten komputer....opel może sie uczyć od skody...tam to chodzi idealnie.
Rozłaczyłem kiedys aku, żeby sprawdzić wiązkę w drzwiach. W baku ponad połowa. Oczywiście zresetowały sie BC1 i BC2 .... także oba zaczęły liczyć od nowa. I oto rezultat po przejechaniu ponad 300km
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
według jednego spalanie 6.2 a drugiego 7.1, przy tym samym dystansie i średinej prędkosci.
NIe mówiąc o tym, że przed rozłaczeniem aku zasięg podawał około 450 km ( na podstawie tych danych co miał w BC) A po podłączeniu aku....nie miał żadnych danych w BC1 i BC2 i sam sobie policzuł zasięg 350 km. Także zgubił gdzies 100km......ale przede wszystkim jakim prawem policzył zasięg zanim w ogóle zapaliłem silnik? Czyli ma gdzies zapisane fabrycznie średnie spalanie?
Śmieszy mnie ten komputer....opel może sie uczyć od skody...tam to chodzi idealnie.
Mam, a w zasadzie miałem to samo. Ekran w zimie tego roku mi migał, ale wystarczyło uderzyć go od góry i było ok Wydaje mi się, że gdzieś z tyłu brakuje styku, ale nie wiem za bardzo jak się do niego dobrać i to posprawdzać (ewentualnie psiknąć po złączach WD40)...kandi-p pisze:Dzisiaj zauważyłem, że w mojej zośce mruga ekran . Czym to może być spowodowane? Czyżby jakieś kabelki sie nie stykały ?
być może to jest przyczyna zadziwiająco niskich wartości spalania podawanych niekiedy przez Kolegów w dziale "Ile palą wam CDTi?" :>kaliope pisze: według jednego spalanie 6.2 a drugiego 7.1, przy tym samym dystansie i średinej prędkosci.
Święta racja.Próbowaliśmy kilkakrotnie tłumaczyć,że najpewniejszym komputerem jest tankowanie do pełna i sprawdzenie przebiegu kilometrów.MaciekP pisze:być może to jest przyczyna zadziwiająco niskich wartości spalania podawanych niekiedy przez Kolegów w dziale "Ile palą wam CDTi?" :>kaliope pisze: według jednego spalanie 6.2 a drugiego 7.1, przy tym samym dystansie i średinej prędkosci.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Widzę, że już coś o tym było, więc się podepnę.
Pokrętłem od BC mogę oglądać tylko dwie z trzech zakładek, chodzi nawigacja i spalanie, nie mogę przeskoczyć do radia, obojętnie, w którą stronę kręcę jest to samo. Po kilku przekręceniach gałką wskakuje radio, ale później znowu się wiesza.
Sterowanie z kierownicy chodzi.
Ten temat jakoś umarł, ale może ktoś podpowie co z tym zrobić
Pokrętłem od BC mogę oglądać tylko dwie z trzech zakładek, chodzi nawigacja i spalanie, nie mogę przeskoczyć do radia, obojętnie, w którą stronę kręcę jest to samo. Po kilku przekręceniach gałką wskakuje radio, ale później znowu się wiesza.
Sterowanie z kierownicy chodzi.
Ten temat jakoś umarł, ale może ktoś podpowie co z tym zrobić
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Z tym ściemnianiem to jakaś "ściema" jest, nie chodzi sterowanie na kierownicy, trzeba ściemniać, nie chodzi pokrętłem trzeba ściemniać, o co tu chodzifranki pisze:Spróbuj zmniejszyć stopień podświetlenia zegarów (ściemnij je trochę). U mnie pomogło
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam,
Pytanie: czy TECH-em można uaktywnić takie funkcje, które są w wyposażeniu opisane jako:
U3A = DISPLAY, LANGUAGE GERMAN (no nie koniecznie musi być German ale również mi to nie przeszkadza )
U55 = DISPLAY, FUEL ECONOMY, LITER, KM/H, L/100KM
samochód jest wyposażony w:
U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY
UAG = INFORMACJE GRAFICZNE - MONOCHROMATYCZNY
Chodzi mi o to, że samochód, którym jestem zainteresowany nie ma U3A i U55, a ja chciałbym mieć komputer, który pokazuje mi spalanie i inne komunikaty takie jak płyn spryskiwaczy, poziom oleju czy spalone żarówki. Bardzo się do tego przyzwyczaiłem w Vectrze
Czy w Zafirze B czujniki poziomów płynów i spalenia żarówek są standardowo montowane? Pytam, bo w Vectrze B to była opcja.
Pytanie: czy TECH-em można uaktywnić takie funkcje, które są w wyposażeniu opisane jako:
U3A = DISPLAY, LANGUAGE GERMAN (no nie koniecznie musi być German ale również mi to nie przeszkadza )
U55 = DISPLAY, FUEL ECONOMY, LITER, KM/H, L/100KM
samochód jest wyposażony w:
U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY
UAG = INFORMACJE GRAFICZNE - MONOCHROMATYCZNY
Chodzi mi o to, że samochód, którym jestem zainteresowany nie ma U3A i U55, a ja chciałbym mieć komputer, który pokazuje mi spalanie i inne komunikaty takie jak płyn spryskiwaczy, poziom oleju czy spalone żarówki. Bardzo się do tego przyzwyczaiłem w Vectrze
Czy w Zafirze B czujniki poziomów płynów i spalenia żarówek są standardowo montowane? Pytam, bo w Vectrze B to była opcja.