Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lukas85 pisze:tylko zastanawia mnie czy w oplach jak padnie czujnik auto podczas jazdy nie gaśnie ?
Mi jak padł czujnik to auto dało się odpalić ale silnik chodził jak traktor, tyle że ja mam diesla.
Ale jak się nie mylę to w benzynie jeśli padnie czujnik położenia wału to komputer bierze wtedy sobie impulsy z czujnika wałka rozrządu i autko będzie pracować.
Ale tak jak napisałeś skoro masz błąd czujnika położenia wału to czeka cię wymiana.
Bez czujnika wału twoja Zafira odpali nawet jak ściągniesz wtyczkę - jest poniżej filtra oleju, jednak dłużej trzeba zakręcić rozrusznikiem. Kosztuje oryginał na allegro około 170zł. Natomiast błąd 170 i objawy u ciebie, mogą wskazywać na przepływomierz który kosztuje około 400zł
No i niestety finał był taki, że musiałem zrobić górę silnika... auto już odebrane, chodzi, zobaczymy czy będzie oki. Pin świecy wpasował się między gniazdo i zawór, który się pogiął. Przy okazji wszystkie zawory porobione (5 się nie domykało), prowadnice, uszczelniacze, szklanki sztuk 3, rozrząd z pompą (już mu niedaleko było), planowanie, uszczelki, chłodnica wody, pompa sprzęgła, nowa cewka i jeszcze kilka drobiazgów. Kasy sporo, Jedno teraz wiem... z Zafi się chyba szybko teraz nie rozstanę...
Ja nie zdołałem rozgryźć tego silnika. Wymieniłem sondę i naprawiłem ECU a mimo to kontrolka ECU dalej wyskakiwała. Całe szczęście udało się zmienić auto. Nigdy więcej OPLA :>
Witam!
Mam problem z silnikiem. Jest to silnik 116km 16v niedawno zagazowany. Nie chodzi na jeden cylinder, cewka i świece są dobre, zostały sprawdzone na innej Zafirze. Ogólnie elektrycznie jest wszystko w porządku. Więc mam pytanie, co może być przyczyną nieprawidłowej pracy silnika?
Pozdrawiam!
Jeśli niedawno gazowana, to może gazmen spartolił odcięcie wtryskiwaczy PB... czy problem występuje i na benzynie i na gazie? Wiesz na którym cylindrze nie chodzi? Masz jakieś błędy w ECU?
panowie . kupiłem od Ruskich trochę paliwa (brat mnie namówił ) no i sie pojawił problem , obroty silnika zaczeły falować , na zimnym silniku , i to czasami masakralnie ,występuje tak zawane wrażenie że na jeden tłok nie pali, po nagrzaniu się silnika problem
powiedzmy że ustępuje tzn obroty są róene i na gazie i na paliwie , ale jadąc autem są takie momenty że szarpie silnikiem i tu nie ważne czy na gazie czy na paliwie. Ruską wachę już wyjezdziłem dawno i zalałem z Orlena ,dokupiłem uszlachetniacz który ma niby przeczyścić zawory itd. na chwilę była poprawa ale teraz nadal to samo , boję się ze silnik z Zośki wyskoczy z ramy wkońcu . Macie jakieś sugestie? Acha Silnik nie wywala żadnych błędów , nawet Engine check które się zawsze paliło to teraz się nie pali . Silnik 1.8 benzyna + sekwencja rocznik 2003 125 kuniów
Jak przejeździłeś długo z "zawsze" palącym się checkiem, to motor równie dobrze może być trupem bez ruskiego paliwa. Jaki to był błąd? Masz LPG? Problem na PB, czy na LPG, czy na obu
oki, doczytałem że masz. Mogła być źle wyregulowana instalacja, palił checka (którego ignorowałeś) i w międzyczasie palił zawory... to wersja pesymistyczna. Wersja optymistyczna: świece, cewka, wtryskiwacze PB, wtryskiwacze LPG, regulacja - przyczyn może być multum. Zacznij od najtańszych. I koniecznie sprawdź regulację LPG.
podlacze sie tutaj,
czasem mam problem z lekkim falowaniem obrotow na jalowym przy rozgrzanym silniku, na poczatku nie bylo po zalozeniu gazu wszystko chodzilo super, dopiero gdzies po okolo 1000km stalo sie to zauwazalne, narazie sie tym nie przejmuje, bo sporadycznie sie problem pojawia, i zarowno na gazie jak i na benzynie, przepustnica przeczyszczona, zastanawia mnie czy to nie swiece i przewody wysokiego napiecia, ale wtedy problem by wczesniej wystapil na samym gazie (roznica w zaplonie iskra benzyna 15kV - 35kV, a gaz 25kV-35kV - tak zaslyszane nie wiem na ile prawdziwe)
ale w sumie to pryszcz, dzis mnie zoska nieprzyjemnie zaskoczyla
rano do pracy, odpalila, i zgazla, przy drugim odpaleniu nawet nie zakreci, jakies buczenie kontrolki przygasly, mowie sobie aku zdechl, co dziwne bo 2 dni temu wrocilem z trasy 350km, i dzien nie jezdzona az do rana...
wiec aku (ciekawostka mam 44Ah) moglo nie pasc, to alternator mysle - nie mam miernika w domu, podladuje aku, podjade do roboty i sprawdze
zatachany do domu, podlaczam prostownik, prad ladowania 2A (max 6) hmm kolo 3,5g zaczyna gazowac, wiec naladowany, tacham go na dol przeczyszczone klemy, i styk, zalozone skrecone, proba odpalenia, powoli kreci duzy opor powoli sie rozpedza, w koncu kulawo odpalil, przegazowalem po chwili zaczal normalnie chodzic
wtf?
odpala sie znow normalnie
i teraz sam nie wiem co mu bylo?
masa silnika?
swiece? podpowiedzcie, moze bede mnial mniej szukania
paliwo zawsze shell wiec odpada syf ze stacji dziwnych...
nie wiem
trzeba na opelscanera podjechac do kumpla
silnik 1.6 16v
emjot pisze:Jak przejeździłeś długo z "zawsze" palącym się checkiem,.
check raz się palił raz nie w serwisie opla powiedzieli że to normalne na gazie , zresztą jak jeszcze kilka osób (posiadaczy opla) wczesniej się nic nie działo , dopiero od momentu jak zalałem ruską wachę . Nie wiem może ta benza zasyfiła coś i wystarczy przeczyścić np. przepustnicę ? ??
sprawdzone dzis napiecie na aku - 12,57V
wlaczony silniek na klemach bez swiatel - 14,2V
wlaczony silnik na klemach ze swiatlami 14,1V
sprawdzilem mase - pomiedzy klema, a silnikiem po przeciwnej stronie - podczas pracy silnika - duze skoki - wychodzi od 7 - 9V czasem w porywach 10V, raz na sec 13V (ale w innym miejscu)
podejzenie - problem z masa, nie wiem gdzie poprowadzony przewod masowy do silnika, mam 2 chyba rozwiazania:
-zarobic jak bozia przykazala nowy przewod - zapasowy i go pociagnac
- znalesc prawidlowy i przeczyscic lacze oraz sprawdzic sam przewod
to tyle
jezeli rozrusznik
to wyjdzie z czasem na chwile obecna masa
pozdrawiam wszystkich:)
mariuszb35 pisze:dopiero od momentu jak zalałem ruską wachę
Może zalałeś 92pb
w sumie to nie wiem co zalałem ,gość od którego kupowałem twierdził że dobre paliwko i że to Pb95 , ale jaka jest prawda ,to on tylko pewnie wie . Ogólnie to ją już wyjeździłem ale problemik jest , trochę docisnąłem rurę przy filtrze powietrza i falowanie się trochę zmniejszyło ale nadal jest. Więc teraz rodzi się pytanie , czy Ruska benzynka mogła zasyfić np. przepustnice??
emjot pisze:Jeśli niedawno gazowana, to może gazmen spartolił odcięcie wtryskiwaczy PB... czy problem występuje i na benzynie i na gazie? Wiesz na którym cylindrze nie chodzi? Masz jakieś błędy w ECU?
Nie chodzi na drugi cylinder, ciśnienie jest. Jak jest zimny silnik to chodzą wszystkie przejedzie sie 5 metrów silnik sie rozgrzeje i cylinder drugi nie chodzi. Elektronicznie jest wszystko ok. Jeszcze szarpie go troche. Przed założeniem gazu silnik mulił a po założeniu gazu (nie od razu) silnik chodził na 3 cylindry. Cuda wianki po po prostu.
mariuszb35 pisze:check raz się palił raz nie w serwisie opla powiedzieli że to normalne na gazie , zresztą jak jeszcze kilka osób (posiadaczy opla)
Boszzzzz... powtórzę, że check nie ma prawa się palić przy prawidłowo wyregulowanej instalacji i sprawnym silniku niezależnie od marki auta. U mnie przez niemal 100kkm na gazie nie świecił się check.
Jak dawno zmieniałeś świece? Od tego zacznij, bo groszowa sprawa.
Falowanie to bym poszedł w sprawdzenie szczelności dolotu i ew. wyczyszczenie przepustnicy.
Spróbuj też odłączyć aku na jakiś czas (aby się komputer wyzerował) i zobacz, czy falowanie występuje nadal.
Marcin80 pisze:Nie chodzi na drugi cylinder, ciśnienie jest. Jak jest zimny silnik to chodzą wszystkie przejedzie sie 5 metrów silnik sie rozgrzeje i cylinder drugi nie chodzi. Elektronicznie jest wszystko ok. Jeszcze szarpie go troche. Przed założeniem gazu silnik mulił a po założeniu gazu (nie od razu) silnik chodził na 3 cylindry. Cuda wianki po po prostu.
Czy tylko na LPG, czy też na PB to występuje? Jeśli nie pali na jeden cylinder to przyczyny mogą być generalnie trzy:
- brak kompresji lub słabsza kompresja od pozostałych cylindrów (uszkodzenie mechaniczne lub zużycie), - problem z zapłonem (świece, cewka, połączenia, wadliwe ECU - problem Z18XE),
- problem z paliwem (brudne / zużyte wtryski PB - zmienić miejscami, ew. czyszczenie lub wymiana, ew. problem elektryczny - np. błąd gazownika w wiązce lub zimny lut)
Czy masz jakieś błędy?
Posty pisane w krótkich odstępach - scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 19 lis 2013, 18:10 przez emjot, łącznie zmieniany 1 raz.