Problem z ładowaniem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
marcin00127
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 29 kwie 2019, 14:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ryki
Auto: Opel Zafira B 1.8 140KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#31 Post autor: marcin00127 »

Panowie, jaki powinien być prąd ładowania akumulatora przez alternator w Zafirze B Z18XER ponieważ wyskakuje mi błąd za wysokie napięcie w instalacji i podejrzewam alternator a dokładnie regulator napięcia. Zanim wezmę się za wymianę chciałbym dowiedzieć się jaki ma być prąd ładowania bo w tej chwili dochodzi mi do 14,5V

bodi
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2016, 20:01
Lokalizacja: Łódź
Model:

#32 Post autor: bodi »

Referencyjne napięcie ładowanie to 13.5 poniżej tej wartości błąd że zaniskie ładowanie u mnie w 1.9 mam max 14.3

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


franiu86
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2020, 14:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 2.2
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z22

#33 Post autor: franiu86 »

Witam:) od pewnego czasu mam problemy z alternatorem. Wygląda to tak, że podczas jazdy sa przerwy w ładowaniu. Raz ładuje a raz nie ładuje. Najczęściej występuje to w chwili, gdy kręcę kierownicą, w momencie manewru widzę w menu, że zanika ładowanie. Czyżby caly alternator do wymiany? Czy może tylko jakas jego część?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#34 Post autor: Pszczyna »

Do kontroli wszelkie połączenia elektryczne oraz masy , zaś alternator można zregenerować (wymiana łożyska, szczotek lub samego mostka ten ostatni ok 120-140 +robocizna )

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#35 Post autor: Tazz »

A może wina leży po stronie akumulatora :mysli:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

franiu86
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2020, 14:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 2.2
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z22

#36 Post autor: franiu86 »

Akumulator został zbadany. Działa bez zastrzeżeń. Montowałem na chwilę inny akumulator. Bez zmian. Nadal występowały przerwy w ładowaniu.

franiu86
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2020, 14:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 2.2
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z22

#37 Post autor: franiu86 »

Chciałem dodać, że zanik ładowania następuje także i podczas hamowania, w tedy zaświeca się stop, a także w chwili gdy wentylator włączę na maxa czyli na 4. Reasumując, zanik ładowania występuje w momencie gdy zaangażuje coś co ma większe zapotrzebowanie na prąd..

Kewals
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 02 sie 2017, 16:35
Imię: Sławek
Lokalizacja: Kwidzyn
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#38 Post autor: Kewals »

pszczyna pisze: 17 lut 2020, 18:21 Do kontroli wszelkie połączenia elektryczne oraz masy , zaś alternator można zregenerować (wymiana łożyska, szczotek lub samego mostka ten ostatni ok 120-140 +robocizna )
Kolega Pszczyna dał Ci już odpowiedź, bez kompleksowego sprawdzenia elektryki się nie obejdzie, u mnie było podobnie - ładowanie na poziomie 13,6V a przy skręcaniu chwilowe spadki nawet poniżej 12V. Przyczyną były problemy z przewodami w instalacji elektrycznej, wcześniej zaobserwowałem ciepło na klemie + akumulatora. Samochód trafił do elektryka a po paru godzinach i 200 PLN mam stabilne 14,1 - 14,2 V, dopiero włączenie na maxa na biegu jałowym absolutnie wszystkich odbiorników elektrycznych powoduje spadek do 13,4.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2473
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#39 Post autor: Mariusz »

Kewals pisze: 21 lut 2020, 10:26
pszczyna pisze: 17 lut 2020, 18:21 Do kontroli wszelkie połączenia elektryczne oraz masy , zaś alternator można zregenerować (wymiana łożyska, szczotek lub samego mostka ten ostatni ok 120-140 +robocizna )
Kolega Pszczyna dał Ci już odpowiedź, bez kompleksowego sprawdzenia elektryki się nie obejdzie, u mnie było podobnie - ładowanie na poziomie 13,6V a przy skręcaniu chwilowe spadki nawet poniżej 12V. Przyczyną były problemy z przewodami w instalacji elektrycznej, wcześniej zaobserwowałem ciepło na klemie + akumulatora. Samochód trafił do elektryka a po paru godzinach i 200 PLN mam stabilne 14,1 - 14,2 V, dopiero włączenie na maxa na biegu jałowym absolutnie wszystkich odbiorników elektrycznych powoduje spadek do 13,4.
Tak jak kolega napisał. Sprawdź wszystkie połączenia przewodów. Ja u siebie dodatkowo dołożyłem przewód plusowy z klemy do alternatora i masę na blok silnika.

Ski3l3tor
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 01 lis 2017, 09:37
Imię: Derek
Lokalizacja: śląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#40 Post autor: Ski3l3tor »

Witam.Proszę o poradę w sprawie alternatora.
Na komputerze pokazuje 14.1 V.Jak włączę światła,ogrzewanie tylnej szyby,dmuchawę to ładowanie spada do 13,2 v.Potem sie dźwiga do max 13.7 V i cały czas tak trzyma napięcie.Czy to oznacza ze należny zregenerować altek czy altek jest dobry?Jakie wy macie ładowanie na postoju?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2020, 09:26 przez Ski3l3tor, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#41 Post autor: Pszczyna »

A jakie obroty silnika masz podczas pomiaru powinno być w okolicach 1500-2000

Ski3l3tor
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 01 lis 2017, 09:37
Imię: Derek
Lokalizacja: śląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#42 Post autor: Ski3l3tor »

Nie daje gazu w ogóle.
Sprawdzę na obrotach co podałes i dam znać.

Ski3l3tor
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 01 lis 2017, 09:37
Imię: Derek
Lokalizacja: śląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#43 Post autor: Ski3l3tor »

Wolne obroty 14.1V .Obroty 1500 do 2000 pokazuje max 14.3 V.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#44 Post autor: Pszczyna »

No to wszystko ok jeśli to przy pełnym obciążeniu to wręcz rewelacja

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#45 Post autor: theeye7777 »

Zmierzyłem ładowanie miernikiem na klemach i przy włączonej klimie na nominalnych obrotach na luzie jest 13.98V.
To chyba spoko?
Bo w testmode pokazuje mi 13.1V do 13.3V.
Nieraz załapie i 12.8V na chwilę.
Z czego wynika takie przekłamanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”