Kolektor dolotowy (ssący) 1.9 CDTi Z19DTH
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 kwie 2019, 21:55
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Krakow
- Auto: 1.9 cdti cosmo 150 km
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z19dth
- Gender:
To jak wkoncu bo czeka mnie ta operacja i niewiem czy zaslepic jak się auto zachowuje?
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
W moim odczuciu nie ma żadnej różnicy. Nie zbiera się ani lepiej ani gorzej, spalanie chwilowe na postoju jak i średnie bez zmian. Myślę że jak ktoś miał już konkretnie zawalony kolektor, zatarte klapki albo przedmuchy na klapkach to poczuje różnicę na plus. W moim przypadku kolektor był dość czysty a klapki działały więc jedyne co mi dała wymiana to spokojna głowa teraz zastanawiam się jeszcze nad wyprogramowaniem egr aby nowy kolektor pozostał czysty na zawsze
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Jeśli chodzi o moje doświadczenia - do 1800 obrotów jest gorzej, niż było - powstała spora dziura w mocy. Dopiero po 1800 obrotów jakoś idzie.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 kwie 2019, 21:55
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Krakow
- Auto: 1.9 cdti cosmo 150 km
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z19dth
- Gender:
Tylko ze po coś te klapki są? Turbina nie będzie dawała za dużego ciśnienia na autostradzie np jak będę sobie na 6 jechał bo klapki cały czas otwarte nie uszkodzi turbiny?
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Klapki są do tego, aby zapewnić ruch wirowy powietrza w cylindrach, co poprawia spalanie i charakterystyki silnika w dolnym zakresie obrotów.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 kwie 2019, 21:55
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Krakow
- Auto: 1.9 cdti cosmo 150 km
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z19dth
- Gender:
Czyli można powiedzieć że będzie więcej palił tyle co na trybie sport?
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nic nie będzie więcej paliło. Te klapki przymykają się tylko na niskich obrotach, w czasie jazdy są cały czas otwarte na max. Chyba nie jeździsz dieslem poniżej 2tys obr/min ?
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 cze 2019, 01:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.9 150km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ktoś napisał że można zablokować otwarte klapy.... To teraz mam pytanko czy ktoś to już robił... Dajmy na to jeszcze klapy działają bo działają.... Czy można ściągnąć sterowanie klap... Zostawić podpięta wtyczkę... I przesunąć wszystkie 4 klapy od góry w pozycje otwartą i zablokować??! Jak to się ma w praktyce....jakies błędy się pojawiają? Pytam bo zauważyłem u siebie na cięgnie od góry lekki luz w sęsie na samych 4 mocowaniach ciegna... A i jeszcze jedno. Bo słyszałem o gościu co miał w jakimś fiacie taki silnik i podobno klapa się zerwała i wpadła do silnika czy u nas też jest taka opcja? Czy u nas to tylko grozi np gorszym osiągami, jakieś checki się świeca jak coś jest nie tak? Czy komputer nic nie pokazuje?
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Można. Ja między innymi tak mam. Po prostu ściągnięte ramię sterownika i podpięta wtyczka. Ale jeśli już chcesz pozbyć się klap - zaleca się ich wyprogramowanie z ECU
Jeśli masz jeszcze listwę, to się da zablokować. Ale za to pojawi się błąd nieszczelności dolotu, jeśli zablokujesz je w pozycji otwartejI przesunąć wszystkie 4 klapy od góry w pozycje otwartą i zablokować??! Jak to się ma w praktyce....jakies błędy się pojawiają?
Owszem - u nas może stać się dokładnie to samo. Wtedy jest niestety remont silnikaBo słyszałem o gościu co miał w jakimś fiacie taki silnik i podobno klapa się zerwała i wpadła do silnika czy u nas też jest taka opcja?
Jak wspomniałem - klapy musisz mieć albo zablokowane w pozycji "zamknięte", albo zaślepione. W innym wypadku będzie się świecił "Check"Czy u nas to tylko grozi np gorszym osiągami, jakieś checki się świeca jak coś jest nie tak? Czy komputer nic nie pokazuje?
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ja mam kolektor fizycznie bez klap (czyli tak jakby klapy caly czas otwarte) a sterownik ze zdjęty cięgnem podłączony pod wtyczkę błędów żadnych nie ma.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
U mnie z kolei gdy były na wpół otwarte (uszkodzenie listwy), zaświecił się check i błąd. Dopiero po założeniu kolektora z zaślepionymi klapami i zdjęciu cięgna objawy zniknęły.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 cze 2019, 01:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.9 150km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
A wiec panowie dało by mi to coś gdybym klapy zablokowal a sterownik na samej wtyczce zostawil!? Czy raczej bez sensu?? Chodzi mi o to czy np bo zblokowaniu jest mniejsza szansa że klapa wpadnie do silnika... No i konkretnie to jak się dobrać do tego sterownika czy da radę bez ściągania kolektora to zrobić czy kolektor trzeba wyjąć?? Ale to wtedy bez sensu lepiej się wtedy klap pozbyć bo i tak wszystko na wierzchu... Ewentualnie znacie jakis namiar w Krakowie kto takie cuda robi??? I jaki to mniej więcej jest koszt na tą chwilę.... Z góry dzięki za zainteresowanie
Dodano po 1 godzinie 24 sekundach:
Aaa i jeszcze jedno pytanko bo kumplowi się został kolektor z Fiata Croma leży mu w piwnicy i mówi że może mi dać.. oczywiście klapy uszkodzone, ale na wszelki wypadek mógłbym wziąść i go pozaslepiac tylko czy on jest identyczny z naszym?! (nie to nie jemu wpadła klapa do silnika ) jako ciekawostka to jemu spadła listwa/ciegno na górze i lekko podkapcal... A jak sie dpf dopalal to puszczal białą zasłonę dymna za sobą jak agent 007zero błędów checkow itp... Po zaslepieniu objawy znikły... Niestety robił to trochę lat temu a pan heniu już nie pracuje w zawodzie
Dodano po 1 godzinie 24 sekundach:
Aaa i jeszcze jedno pytanko bo kumplowi się został kolektor z Fiata Croma leży mu w piwnicy i mówi że może mi dać.. oczywiście klapy uszkodzone, ale na wszelki wypadek mógłbym wziąść i go pozaslepiac tylko czy on jest identyczny z naszym?! (nie to nie jemu wpadła klapa do silnika ) jako ciekawostka to jemu spadła listwa/ciegno na górze i lekko podkapcal... A jak sie dpf dopalal to puszczal białą zasłonę dymna za sobą jak agent 007zero błędów checkow itp... Po zaslepieniu objawy znikły... Niestety robił to trochę lat temu a pan heniu już nie pracuje w zawodzie