Chip tuning 1.7 CDTI DENSO 110 i 125KM
Moderator: Mariusz
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 paź 2024, 07:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel zafira B 1.7ctdi panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Siema, pozwolę sobie na reaktywowanie wątku. Jestem nowy i z góry przepraszam, jeżeli piszę w złym miejscu.
Stałem się posiadaczem ZB A17DTR i walczę z tym silnikiem powoli Wybebeszyłem DPF + usunęli mi programowo. Zaślepiłem EGR zaraz po kolektorze, przed chłodnicą i przymierzam się do zrobienia mocy.
Moje pytanie brzmi jak się sprawy mają z kolektorem, a dokładnie klapami wirowymi. Czy po zaślepieniu wężyka z podciśnieniem klapy są cały czas otwarte ? Ktoś się orientuje jak to wpłynie na moc po chiptuningu ? Czy jest sens aby to pracowało czy lepiej niech sobie będzie otwarte, a może usunąć jak w 1.9 150HP ???
Ma ktoś jakieś info w temacie ? Z góry dzięki za pomoc
Stałem się posiadaczem ZB A17DTR i walczę z tym silnikiem powoli Wybebeszyłem DPF + usunęli mi programowo. Zaślepiłem EGR zaraz po kolektorze, przed chłodnicą i przymierzam się do zrobienia mocy.
Moje pytanie brzmi jak się sprawy mają z kolektorem, a dokładnie klapami wirowymi. Czy po zaślepieniu wężyka z podciśnieniem klapy są cały czas otwarte ? Ktoś się orientuje jak to wpłynie na moc po chiptuningu ? Czy jest sens aby to pracowało czy lepiej niech sobie będzie otwarte, a może usunąć jak w 1.9 150HP ???
Ma ktoś jakieś info w temacie ? Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 02 lis 2024, 20:16 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiono literówki
Powód: Poprawiono literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Egr też trzeba wprogramować samo zaślepienie jest mało skuteczne.
Klapy wirowe usunąć , otwory zaspawać a kanały wypolerować w dodatku wprogramować tak jak w 1,9.
Są gotowe kolektory w sprzedaży z zwrotem starego kolektora .
Klapy wirowe usunąć , otwory zaspawać a kanały wypolerować w dodatku wprogramować tak jak w 1,9.
Są gotowe kolektory w sprzedaży z zwrotem starego kolektora .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 paź 2024, 07:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel zafira B 1.7ctdi panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Dziękuje Pszczyna za odpowiedź, widzisz mnie Tuner wprogramował DPF, a Egr odłączył wtyczkę. W Texie programowo EGR działa. No i mu mówię, jak to tak ? A on mi twierdzi że tak się w tym modelu robi .....
Dodatkowo migał się od zrobienia mocy bo niby czarnego bąka puszcza jak mu wdepniesz. Wtryski sprawdziłem i będę go cisnął chyba, albo pojadę do kogoś innego. Podejrzewam że aby zrobić to poprawialnie musi wyciągnąć komputer a ten jest lekko skorodowany i boi się uszkodzić .... Ehhh
PS, gdzie takie kolektory sprzedają ?
Dodatkowo migał się od zrobienia mocy bo niby czarnego bąka puszcza jak mu wdepniesz. Wtryski sprawdziłem i będę go cisnął chyba, albo pojadę do kogoś innego. Podejrzewam że aby zrobić to poprawialnie musi wyciągnąć komputer a ten jest lekko skorodowany i boi się uszkodzić .... Ehhh
PS, gdzie takie kolektory sprzedają ?
Ostatnio zmieniony 03 lis 2024, 10:47 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiono literówki
Powód: Poprawiono literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tu pytaj Rzemień, Podkarpackie 667-786-801
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 paź 2024, 07:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel zafira B 1.7ctdi panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie Pszczyna, odnośnie do kolektora. Dzwoniłem do gości i musiałbym wymontować kolektor i sterownik przesłać im idt… Generalnie mam już nawet drugi kolektor i usunąć klapki mogę sam, mogę też zaspawać otwór, gdzie wychodzi trzpień łączący cięgno gruszki z mechanizmem. Ale nie mam pojęcia jak goście zaślepiają otwory między poszczególnymi portami… Tigiem nie dojdę tam raczej, nitować? Nie wiem może Ty lub ktoś z forum sprzeda mi patent na to? Logicznie rzecz biorąc, czy zaślepienie tych otworów w ogóle ma sens? Z góry dzięki za odpowiedź.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W kolektorach z tworzywa zakładają zaślepki metalowe , w 1,9 16v czyli DTH zakładają korki https://youtu.be/k9WJpmLrzMk.
Może palnik acetylenowy i mosiądzem zalać ?.
Może palnik acetylenowy i mosiądzem zalać ?.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 paź 2024, 07:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel zafira B 1.7ctdi panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Ciekawe, jaka jest różnica w rozszerzalności temperaturowej między mosiądzem a aluminium albo zostawię tam dziury, albo jakoś zaspawam Dzięki za opinie.