też mam 1,8 z climatronik i w moim jest akumulator 55Ah, sprawdziłem po numerze vin i z takim akumulatorem wyjechał moj opel z fabryki. alternator mam 100 Aguma75 pisze:Witam. Chciałem zapytać o wymianę akumulatorado 1.8 16v z klimą . Mam 50Ah /420a EN , akumulator jest sprawny pali od szczała. Czy wymienić na większy i mocniejszy? Jak tak to jaki . Siedzisko pod alumulatorem mam sporo większe i obawiam się że w zime może być za słaby. Doradzcie prosze.
[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.
Moderator: Mariusz
Przy benzynie i lpg na razie się nie przejmuj ( jak jest dobry to w zimie da rade) a jak już nadejdzie czas akumulatora to zmień na Nominał - 55/Ahguma75 pisze:Czy wymienić na większy i mocniejszy? Jak tak to jaki . Siedzisko pod alumulatorem mam sporo większe i obawiam się że w zime może być za słaby. Doradzcie prosze.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2010, 08:51 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 wrz 2010, 12:03
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Bxl
- Auto: Opel Zafira C
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
masz padniętą świecę żarowąMieHor pisze:Ostatnio wymieniłem akumulator na Futurę 72Ah (wcześniej przez 2 lata, czyli od zakupu miałem aku 55Ah, ale zaczął wyraźnie słabnąć).
Mam w związku z tym pytanie - czy ta wymiana może być przyczyną pojawiania się błędu P0380, wcześniej nie było żadnych błędów. Objawia się to słynną kontrolką sam. z kluczykiem. Samochód odpala bez zarzutu, nie traci mocy, itd. Lampka gaśnie po przejechaniu ok. 500m i już nie pojawia się do końca dnia. Po nocy powtórka.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na tę niedogodność?
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że się nie grzeszyło
Brawa za refleks Kolega MieHor już dawno zdążył zmienić wóz i napewno nie czekał prawie rok aż mu odpowiesz w czym problem, tym bardziej że już prędzej dostał odpowiedźjakubek90210 pisze:masz padniętą świecę żarowąMieHor pisze:Ostatnio wymieniłem akumulator na Futurę 72Ah (wcześniej przez 2 lata, czyli od zakupu miałem aku 55Ah, ale zaczął wyraźnie słabnąć).
Mam w związku z tym pytanie - czy ta wymiana może być przyczyną pojawiania się błędu P0380, wcześniej nie było żadnych błędów. Objawia się to słynną kontrolką sam. z kluczykiem. Samochód odpala bez zarzutu, nie traci mocy, itd. Lampka gaśnie po przejechaniu ok. 500m i już nie pojawia się do końca dnia. Po nocy powtórka.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na tę niedogodność?
Witam kolegów. Mam zamiar wyciągnąć akumulator z mojej Zafiry w celu doładowania oczywiście , ale mam obawy czy pozostawienie auta bez prądu nie będzie miało negatywnego wpływu na jego samopoczucie.Mogą się pojawić jakieś objawy niedomagania z tego powodu????? Wcześniej miałem Cordobę prostą jak cep , bez komputera i innych dodatków i akumulator działał mi -9 lat aż odmówił .Teraz ponoć mam 2 letni ( od sierpnia mam Zafirę ) i trochę się martwię o jego kondycję.Pozdrawiam.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Odłączenie akumulatora jeśli zostanie przeprowadzone zgodnie ze sztuką (opisaną w tym kompendium) nie spowoduje żadnych szkód, jednak musisz liczyć się z utratą danych zapisanych przez komputer pokładowy i chyba najważniejsze - jeśli masz kodowane radio, musisz znać kod PIN, inaczej nie uruchomisz radia.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Sam już nie wiem jak postąpić. Przeczytałem cały temat i moje wątpliwości nie zostały rozwiane. Sprawa dotyczy odłączenia akumulatora. Muszę to zrobić, gdyż do wyrobionego korka olejowego trzeba coś dospawać migomatem. Mechanik mówi, że do spawania trzeba odłączyć akumulator. W jednym miejscu tego tematu jest napisane, że wystarczy zachować kolejność odłączania klem (najpierw - a następnie +) a w drugim miejscu jest napisane, że muszę liczyć się z utratą danych zapisanych przez komputer pokładowy. Czy naprawdę muszę się tego obawiać? Nadmieniam, że jak wymieniałem w tym roku akumulator to na wszelki wypadek podłączyliśmy inny nie pozbywając tym sposobem samochodu prądu. Wyszło kilka błędów (po niedługim czasie same się wykasowały) które zapewne pojawiły się w czasie próby uruchomienia silnika na padniętym akumulatorze. Proszę doświadczonych kolegów o podpowiedź.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nawet w instrukcji obsługi przy każdej czynności wymagającej odłączenia akumulatora jest ostrzeżenie - przypomnienie, że trzeba mieć kod do radia (jeśli radio jest kodowane), poza tym utracisz tylko dane rejestrowane i pokazywane przez komputer pokładowy, czyli komp. pokładowy zostanie wyzerowany i po ponownym przyłączeniu akumulatora zacznie działać od nowa.
Jeśli odłączysz i później podłączysz akumulator zgodnie z procedurą opisaną w tym temacie nic złego się nie stanie.
Jeśli odłączysz i później podłączysz akumulator zgodnie z procedurą opisaną w tym temacie nic złego się nie stanie.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Dzięki za podpowiedź. Może moje pytanie nie pasuje do tego tematu, ale kontynuując problem rozkodowania radia po odłączeniu akumulatora, to może ktoś wyjaśni mi taką kwestię. Przy zakupie mojej Zafiry (od Niemca) dostałem oryginalny oplowski bilecik na którym znajduje się:
VIN .............................................(wpisano numer)
Security Code ..............................(cztery cyfry)
Engine Type/No.............................(litery i cyfry)
Key No.........................................(jedna litera i cztery cyfry)
Radio Type/Code.......................... 0D30 /...........
Serial No......................................(osiem cyfr)
CD-Changer Type/Code................ .../...
Czy mam rozumieć, że moje radio nie jest kodowane i po rozłączeniu akumulatora wyzeruje się tylko komputer? A może przy okazji rozszyfruje ktoś to w całości ?
VIN .............................................(wpisano numer)
Security Code ..............................(cztery cyfry)
Engine Type/No.............................(litery i cyfry)
Key No.........................................(jedna litera i cztery cyfry)
Radio Type/Code.......................... 0D30 /...........
Serial No......................................(osiem cyfr)
CD-Changer Type/Code................ .../...
Czy mam rozumieć, że moje radio nie jest kodowane i po rozłączeniu akumulatora wyzeruje się tylko komputer? A może przy okazji rozszyfruje ktoś to w całości ?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W instrukcji "Sam naprawiam..." na str. 115 jest napisane:
"Odłączenie i ponowne podłączenie zasilania lub wymontowanie i ponowne zamontowanie tego samego radioodbiornika w samochodach OPEL od modelu 2005 jest rozpoznawane przez układy elektroniczne samochodu i nie jest potrzebne wprowadzanie kodu".
Jak sam piszesz posiadasz radio typu CD30 i dla Twojego w CarPass nie jest podany kod, co oznacza, że możesz odłączyć zasilanie radia, a po ponownym podłączeniu zostanie ono rozpoznane przez elektronikę Twojego samochodu.
Z tego zestawienia które przepisałeś z CarPass dla Ciebie najważniejsze są: Security Code (potrzebny przy konieczności programowania ECU) oraz Key No (niezbędny dla odtworzenia kluczyków). Pozostałe nr i kody, jeśli są zgodne z Twoim samochodem (nr nadwozia i silnika), to świadczą tylko że podane SC i Key dotyczą tego samochodu
"Odłączenie i ponowne podłączenie zasilania lub wymontowanie i ponowne zamontowanie tego samego radioodbiornika w samochodach OPEL od modelu 2005 jest rozpoznawane przez układy elektroniczne samochodu i nie jest potrzebne wprowadzanie kodu".
Jak sam piszesz posiadasz radio typu CD30 i dla Twojego w CarPass nie jest podany kod, co oznacza, że możesz odłączyć zasilanie radia, a po ponownym podłączeniu zostanie ono rozpoznane przez elektronikę Twojego samochodu.
Z tego zestawienia które przepisałeś z CarPass dla Ciebie najważniejsze są: Security Code (potrzebny przy konieczności programowania ECU) oraz Key No (niezbędny dla odtworzenia kluczyków). Pozostałe nr i kody, jeśli są zgodne z Twoim samochodem (nr nadwozia i silnika), to świadczą tylko że podane SC i Key dotyczą tego samochodu
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Dzięki MieHor. Jest już wszystko jasne. Wiesz ja nie mam żadnej instrukcji w j.polskim. W związku z tym, że wiekowo jestem z tamtej epoki a na komputerze klikam jako samouk to i mam trudności ze ściągnięciem takiej instrukcji. Ale dzięki forum gdzie czytam większość postów nie pozostaję z moja wiedzą tak bardzo z tyłu. Na święta będzie ferajna (wnuki również) to zagonię ich do roboty - niech mi poszukają dobrej instrukcji.
Pozdrawiam Piotr
Pozdrawiam Piotr
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Instrukcję Sam naprawiam ... możesz pobrać z linków podanych w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1027&start=45, natomiast instrukcje obsługi z tego linku http://www.opel.com.pl/twoj-opel/podrec ... ezacy.html