[TUT/B]Demontaż alternatora 1.9CDTi

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kaliope
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2018, 21:04
Imię: Paweł
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#31 Post autor: kaliope »

Mój tutek z demontażu altka w 1.9 dt oraz dth, bo jest ciut inny

https://www.youtube.com/watch?v=lo5POUDM8fw

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#32 Post autor: barek16 »

Do alternatora przykręcone są dwa przewody gruby czerwony + nakrętką na klucz 13, oraz cienki czarny, na zdjęciach stronę wcześniej oznaczony jako D+, przykrecony nakrętką na klucz 8. Do trzeciego przewodu D.M. mój altek nie ma wyjścia.
Gdzie w aucie powinien być podłączony ten cienki, krótki, czarny D+ ? U mnie wisi luzem z alternatora.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2018, 21:28 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.

GANSPE
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 28 kwie 2016, 20:27
Lokalizacja: Świnoujście
Model:

#33 Post autor: GANSPE »

Odgrzewam kotleta :-) mam to samo. Altek DENSO dwa kable PRZY NIM JEDEN LUŻNY nie ma gdzie go przykręcić ładowania brak i kontrolka nie świeci się. Coś podpowiecie ??? :shock:

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#34 Post autor: barek16 »

Jeśli nie ma w alternatorze wyjścia DFM , to ten przewód pozostaje niewykorzystany i tak m być.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#35 Post autor: KAMUI »

Podczepię się pod temat.
Jaka długość paska wielorowkowego ma być w Zafirze w dieslu ? W moim wg katalogów wchodzą 6pk1368 i 6pk1380. Ten pierwszy jest za krótki, natomiast ten drugi czyli 6pk1380 piszczy, bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Piszczenie nasila się przy wzroście obrotów silnika. Pasek ten to contitech i ma około pół roku użytkowania, spotkałem się się z opiniami na forach, że te paski conti lubią piszczeć i wtedy pomaga wymiana na Gates.
Czy ktoś to przerabiał w swoim aucie i może potwierdzić?
Napinacz paska chodzi płynnie, nie zacina się, wymieniłem rolkę napinacza ale nie pomogło.
Psiknięcie odrobiny wody na pasek daje krótkotrwały efekt w postaci ciszy ale po 10 sek. znów to samo.

Awatar użytkownika
pe_jot
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2019, 20:36
Imię: Pawel
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#36 Post autor: pe_jot »

Odkopię temat.
Zafira z silnikiem Z19DT
Ładowanie na poziomie 13.1-13.5 a czasem po uruchomieniu silnika jest 12.4V
Dołożyłem dodatkowy przewód + ale nie pomogło. Zastanawiam się co mogło paść w alternatorze. Czy spotkał się ktoś może żeby padło sprzęgło alternatora i nie było ładowania ?

Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2265
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#37 Post autor: Pszczyna »

To raczej szczotki lub regulator napięcia ,rolka-sprzęgiełko raczej huczy, stuka
Jeżeli dodawałeś przewód + to mogłeś jeszcze masę na silnik dołożyć .
Wpierw zmierz rzeczywiste napięcie bezpośrednio na alternatorze

Awatar użytkownika
pe_jot
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2019, 20:36
Imię: Pawel
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#38 Post autor: pe_jot »

Racja, sprawdzę jeszcze bezpośrednio na alternatorze. Zastanawia mnie jednak że czasami tak jakby wogole nie było ładowania a kontrolka się żadna nie zaświeca.

Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#39 Post autor: Tazz »

Może być jeszcze problem z klemami
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
pe_jot
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2019, 20:36
Imię: Pawel
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#40 Post autor: pe_jot »

W grudniu wymieniłem akumulator. Na starym grzała się jedna klema ale nie pamiętam która. Po wymianie nie grzeją się. Zobaczę jeszcze tą masę.

Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pe_jot
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2019, 20:36
Imię: Pawel
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#41 Post autor: pe_jot »

Dziś po dłuższej jeździe sprawdziłem klemy. Klema minusowa była gorąca. Wyczyściłem połączenia przewodów z klemą główną. Po uruchomieniu silnika ładowanie podskoczyło od razu na 13.3V na jałowym biegu.
Niestety nie udało mi się sprawdzić ładowania na alternatorze.
Pytanie. Gdzie kończą się przewody masowe? Jeden średniej grubości zaraz koło akumulatora a pozostałe dwa?

Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”