[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
gregor

#31 Post autor: gregor »

Dzięki za pocieszenie no i za odpowiedzi problem jest tylko taki,że tu gdzie mieszkam nie bawia sie w wymiane mostków wymieniaja całą częsć a taka przyjemność z tego co piszą kosztuje 600 800 euro będąc na zasiłku troch trudno mi będzie się z tym pogdzic,no ale
cóż taki los dzięki serdeczne pozdrawiam

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#32 Post autor: Lorry »

a nie masz gwarancji na furkę :?:

Jak coś to śmigaj do PL i zrobią to taniej :lol:

gregor

#33 Post autor: gregor »

fajnie by bylo temat jest tego typu,że przez pierwsze trzy lata wynienialem oleje sam w warsztacie u znajomego za friko lecz teraz warsztat zamkneli z braku pracy ozcywiscie warsztat niebyl oficjalnym przedstawicielem opla tak ze gwarancje diabli wzieli wlasnie dzwonilem do servisio oficial opel wymiana bedzie kosztowac 612 euro praktycznie tyle kosztuje mnie podróż do polski takze trzeba szykowac pieniadze na wymianke jak nie posmarujesz to nie pojedziesz

cbm80

#34 Post autor: cbm80 »

To nie mostek a regulator napiecia pada najczesciej. Efektem jest brak ladowania akumulatora, albo duzo mniej efektywne. Niestety ostatnio musialem wymienic. W przypadku Zafiry to jest pol dnia roboty, bo ciezki dostep i przeklada sie to niestety na cene uslugi - tyle co czesci.

gregor

#35 Post autor: gregor »

panowi a czy powodem moze awari moze byc podpiety wzmacniacz ze skrzynia basową,bo wlaśnie od niedawna znaczy od tygodnia takowy podpiołem i właśnie niewiem czy to wyladowanie nie nastąpiło na skutek podłączonego do orginalnego radia cd30mp3 prewodu sterującego odpalanie wzmacniacza.Nie jestem pewien bo wydaje mi się że po pierwszym odpaleniu bylo ok tylko chyba za szybko odłączylismy przewody jak zobaczylem,że zegary zaczeły migac zgasilem silnik i po ponownym podpięciu i rozruchu ładowania juz nie bylo i wywalilo serie blędów.

imalas

#36 Post autor: imalas »

Subwoofer zasilany wzmakiem, tu tylko obnaża niedomagania słabego akumulatora. Sprawdź napięcie ładowania, bo to może awaria regulatora napięcia. Pomyśl nad wymianą akumulatora (ile lat już go masz?), jeśli życie już Ciebie nie zmusiło do tego!?

gregor

#37 Post autor: gregor »

no od nowosci sprawowal sie do tej pory bez zarzutów tylko wlasnie wczoraj jak reka uciol napiecie wnim niewiem teraz mam go w trakcie ladowania zobacze rano co bedzie jak nie to nowy

Robert4884

#38 Post autor: Robert4884 »

imalas pisze: Wymiana akumulatora to 300zł ....warto ryzykować?....ile lat ma ta Twoja Varta?
Moja Varta ma takie oznaczenie GM 6201271 ER, 12V 70Ah 400A - dodatkowo są jeszcze takie dziwne cyferki 660690022, 0161, 070, nie bardzo wiem jak z nich odczytać datę produkcji. Akumulator ten użytkuję od początku tzn jak kupiłem auto to już taki był. A mam już zośkę dwa lata (a ona 3 lata). Myślę nad zakupem, ale na razie monitoruje parametry aku. Powiedźcie jak wygląda u Was ładowanie na Test mode parametr U-term30, ja w tym miejscu zaobserwowałem max 14,1V. Czy to napięcie zmienia się z obrotami czy raczej jest stałe dla pewnych przedziałów obrotów, czy też zależy raczej od obciążenia auta tzn ilości załączonych odbiorników.

imalas

#39 Post autor: imalas »

Ładowanie u mnie jest raczej stałe 13.9 -14,0 V (światła włączone) Dopuszcza się 14,4 V max!
Też tak kombinowałem z testowaniem: dobry,a może nie dobry, aż......poleciał alternator! :lol:
U mnie GM 64Ah padł po 28 miesiącach!

Robert4884

#40 Post autor: Robert4884 »

A na wolnych obrotach, jak u Ciebie wygląda - bo u minie 13,3V

cbm80

#41 Post autor: cbm80 »

13.3v to za malo. Powinno byc blizej 14 albo nawet wiecej. Z pewnoscia pada Ci regulator napiecia. Nie czekaj jak padnie zupelnie, bo pozniej dojdzie ci w kosztach tez u akumulator.

Anony Mous

#42 Post autor: Anony Mous »

U mnie na wolnych obrotach na u-term30 jest 14,3-14,2V....po włączeniu świateł na moment spada do 13,5V po czym wyrównuje napięcie do 14,1-14,0.

Mierząc miernikiem ładowanie na wolnych obrotach mam 14,1.

Dodając gazu wskazania mogą różnić się o ok 0,2V

Anony Mous

#43 Post autor: Anony Mous »

Sprawdź jeszcze areometrem gęstość elektrolitu w każdej celi i zwróć uwagę czy elektrolit jest czysty,bezbarwny.

gregor

#44 Post autor: gregor »

Witam,niestety panowie dziś zalożyłem nową baterie i na począdku kontrolka ładowania się nie świeci po jakimś czasie jednak zapala sie (po kilku minutach) ładowania niema jutro prawdo podobnie serwis ponieważ nie posiadam miejsca żeby można był coś pogrzebać tymbardziej kanału.

Robert4884

#45 Post autor: Robert4884 »

imalas pisze:1. Daj sobie spokój z tymi patałachami!, pojedź do innego warsztatu elektromechanicznego specjalizującego się w naprawach alternatorów, w tym ASO to coś jeszcze uszkodzą Ci i wpędzą w koszta! Podaj ich namiary, żeby nikt tam z nas nie trafił! :lol:

2.Nie naprawiaj alternatora, tylko wymień na regenerowany (swój oddajesz w rozliczeniu), bo zawsze coś poprzednio przegrzane zaliczy padakę.

3. Koniecznie sprawdź akumulator, bo po tylu cyrkach to na 90% jego wymiana konieczna.
Masz stalowe nerwy, po trzech padakach mostka nie zmieniłeś jeszcze akumulatora?....heh! :lol:
Akumulator (Varta 70Ah) sprawdziłem wczoraj bocznikiem i wyszło że jest w porządku.
Alternator mam naprawiony przez warsztat elektromechaniczny specjalizujący się w naprawach rozruszników i alternatorów na zlecenie ASO. Miałem okazje rozmawiać z szefem zakładu i zapewniał mnie że naprawa ma być skuteczna. :?: :?: Na tą chwilę pozostaje mi roczna gwarancja na wykonaną naprawę (oczywiście poproszę na piśmie). Ponadto mam zamiar całą sytuację przedstawić w centrali opla. :!: Co do ASO to narazie wstrzymam się z podaniem namiarów, ponieważ inne moje wcześniejsze problemy m.in z DPF zostały rozwiązane.

--scalone--

Dzięki, za info - pewnie regulator pada, rano po uruchomieniu ZB zaobserwowałem brak ładowania tzn 12,2-12,5V przejechałem pare metrów i ładowanie wzrosło do 13,8 V podczas jazdy. Oczywiście mierząc miernikiem wynik jest ten sam co na Test mode.

--scalone--

Co sądzicie na temat poboru mocy przez urządzenia/odbiorniki zainstalowane w Zafirze? Dokonałem pomiaru prądu na rozgrzanym silniku załączając wszystkie możliwe odbiorniki i wyszło mi iż moja zafira pobiera ok. 90 A, bez załączonych świec żarowych. Przyjmując iż świece żarowe to ok 48 A, a to razem przekracza 130 A. :idea:
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 23:09 przez Robert4884, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”