Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 cze 2015, 15:08
- Imię: Wiktor
- Lokalizacja: Myślenice
- Auto: Zafira C 2.0 cdti 121 kw Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20dth
Dla tego pisze ze diagnoza jest pompa albo osprzęt
ale wyciągnąć pompę pełno roboty i kupować osprzęt na podmiane tez kiepsko
ew w jade całym silnikiem bo silnik do 1 tys
ale wyciągnąć pompę pełno roboty i kupować osprzęt na podmiane tez kiepsko
ew w jade całym silnikiem bo silnik do 1 tys
Ostatnio zmieniony 04 lip 2015, 09:15 przez wiktor_12, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Mh - nie wytwarza się podciśnienie w baku (jak odkręcisz korek paliwa po dłuższej jeździe to nie słyszysz syczenia?) ? Filtr paliwa kiedy wymieniany ? Nie ma problemów z odpalaniem z rana po dłuższym postoju (w sensie że musisz kręcić dłużej rozrusznikiem) ?wiktor_12 pisze:Nie Błędów niestety żadnych i tu jest największy problem
auto jest od znajomego i od paru lat tak się dzieje
Czy szarpanie występuje w czasie jazdy pod obciążeniem (rozpędzanie auta), czy po zdjęciu nogi z pedału gazu?
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Sprecyzuj co znaczy przyspieszanie:wiktor_12 pisze:O podcisnieniu w baku nie wiem nie zwracałem na to uwagi
filtr na jesieni ale ominiecie filtra nic nie zmienia nawet
Po dłuższym postoju dłużej kręci
szarpanie występuje podczas przyspieszania
1. Czy wysokie obroty silnika?
2. Czy dodanie gazu pedałem gwałtownie?
Generalnie wydatek części ssącej pompy paliwa jest zależny od obrotów silnika, a nie od zapotrzebowania na moc. Tyle że - pompa zawsze musi dawać pewien naddatek paliwa. Pewną wskazówką było by tu rozłączenie przewodu powrotnego paliwa i obserwacja, czy nie leci z przewodu paliwo z pęcherzykami powietrza (nie ma prawa ich być)
Może to zabrzmi jak abstrakcja - ale jest jeszcze kwestia pominięcia ssaka w zbiorniku paliwa, gdzie jest sitko i się zasyfia.
Przydałoby się też sprawdzić pedał gazu, który jest w tym aucie potencjometrem. Może problem idzie z pedału, który ma uszkodzone ścieżki. Podstawowe sprawdzenie to pomiar napięcia multimetrem. Dokładne - tylko na oscyloskopie po ząłączeniu na styki napięcia prostokątnego o zmiennej częstotliwości.
1. Sprawdziłbym dostarczanie paliwa i czy nie ma pęcherzy
2. Pedał
3. Pominięcie sitka w baku
Rozumiem, że błędów żadnych nie ma? Oprzyrządowanie silnika było sprawdzane na kompie?
Janusz