Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
Witam, to i ja podepnę się pod temat problematycznego serducha
Mam silnik X18XE1 z 99r benzyna bez lpg-mechanik stwierdził, że może to być problem ze sterownikiem silnika ale żadnych konkretnych błędów nie podał. Silnik zaraz po odpaleniu zalicza na ułamek sekundy spadek do ~400 obrotów po czym wraca do 1000. Przy odpalaniu na zimnym silniku świeci się kontrolka check-znika po minucie-dwóch i auto zachowuje się normalnie(trzyma ~800 obrotów na biegu jałowym), problemy zaczynają się po nagrzaniu silnika. Wyświetla się check, przy przyśpieszaniu auto zaczyna szarpać i tracić moc równo powyżej 2000-2200 obrotów nie da się jeździć, silnik przy dodawaniu gazu reaguje z dużym opóźnieniem i skokowo raz przyspiesza raz hamuje.
Wszystkie filtry razem z olejem były wymieniane 3 tygodnie temu, przez weekend wyczyściłem przepustnicę, zawór EGR mam zaślepiony, silnik na biegu jałowym trzyma 1000 obrotów i do 2000 nie faluje, układ dolotowy mam szczelny a odpięcie modułu przepływomierza nic nie zmieniło
Czy faktycznie pozostaje wymiana/regeneracja sterownika ecu czy jest coś jeszcze co mogę we własnym zakresie sprawdzić/wymienić ?
Ewentualnie czy zna ktoś może dobrego elektromechanika z okolic Bielska?
Mam silnik X18XE1 z 99r benzyna bez lpg-mechanik stwierdził, że może to być problem ze sterownikiem silnika ale żadnych konkretnych błędów nie podał. Silnik zaraz po odpaleniu zalicza na ułamek sekundy spadek do ~400 obrotów po czym wraca do 1000. Przy odpalaniu na zimnym silniku świeci się kontrolka check-znika po minucie-dwóch i auto zachowuje się normalnie(trzyma ~800 obrotów na biegu jałowym), problemy zaczynają się po nagrzaniu silnika. Wyświetla się check, przy przyśpieszaniu auto zaczyna szarpać i tracić moc równo powyżej 2000-2200 obrotów nie da się jeździć, silnik przy dodawaniu gazu reaguje z dużym opóźnieniem i skokowo raz przyspiesza raz hamuje.
Wszystkie filtry razem z olejem były wymieniane 3 tygodnie temu, przez weekend wyczyściłem przepustnicę, zawór EGR mam zaślepiony, silnik na biegu jałowym trzyma 1000 obrotów i do 2000 nie faluje, układ dolotowy mam szczelny a odpięcie modułu przepływomierza nic nie zmieniło
Czy faktycznie pozostaje wymiana/regeneracja sterownika ecu czy jest coś jeszcze co mogę we własnym zakresie sprawdzić/wymienić ?
Ewentualnie czy zna ktoś może dobrego elektromechanika z okolic Bielska?
Ze względu, że nie mogę już edytować powyższego posta dodam tylko iż odpowiedzialny za powyższe objawy był sterownik silnika. Wrócił z regeneracji i podobno wzmocnienia (łączny koszt z przesyłką 590pln); po podpięciu wszystkiego i przykręceniu silnik zaczął zachowywać się jeszcze dziwniej, obroty zaraz po odpaleniu weszły na 1400-1600 i skakały do 400. Po rozgrzaniu do temperatury pracy na jałowym biegu wszystko wróciło do normy, błędy poznikały a Zefirek śmiga jak nowy
Wybaczcie jeśli coś pokręciłem pisząc tutaj,to dla mnie nowość. Więc,mam zafirę 1.6 16v 2000r,wszystko ok ale od jakiegoś czasu na zimnym silniku nie tylko rano po odpaleniu wchodzi na obroty tak do 1500 obrotów na minutę i albo pochodzi tak przez parę minut i schodzi do normalnych obrotów albo gdy przegazuję powyżej 3500 obrotów schodzi do normalnych obrotów momentalnie. Miał ktoś taki przypadek ? nie pokazuje żadnych błędów ani nie ma innych problemów z pracą silnika,z góry dzięki pozdrawiam
Przeniesione z wątku http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=20344
A więc zacznijmy od początku miłame błąd wypadanie zapłonu
0303 i czasami 0302. Wyminiałem świece kilka razy może może pomagało na chwile ale problem cały czas wracał. I tak ponad rok.
Postanowiłem wymienić cewkę na taką
http://opelczesci.com.pl/...1.8-16V-GM/1444
Pojechałem do pracy niby było dobrze, ale w drodze porotnej wyskoczył check engine już go nie sprawdzałem wymieniłem świece na nowę GM (kupiułem razem z cewką)
http://opelczesci.com.pl/...A-Sintra-GM/650
Następnego dnia check enginu nie było dopiero w drodze powrotnej do błąd znowu wyskoczył.
I teraz mam wypadanie zapłonu na 0303, 0302 oraz 0100 błąd przepływomierza oraz 0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata.
Ucieszyłem się przez jeden dzień bo nie wypadł zapłon oraz silnik normalnie reagował miał moc nie mulił i nie łapał dziury.
I teraz pytanie co robić ... , wymienić przepływomierz ?
Jeżeli tak to na jaki tylko Simens za 500 zł ?
Czy może
Delphi
Ktoś poleci dobrego mechanika w Ząbkach lub okolicach lub w Warszawie?
Jakieś pomysły co robić dalej ?
Objawy teraz są na lpg i na pb przy czym najbardziej uciążliwe jest to że przy ruszaniu muszę podgazować na 1500 obrotów i wysprzeglac żeby ruszyć normalnie i nie złapać dziury. Jak zaczyna mi pracować tak jakby na 3 cylindrach to gaszę silnik i odpalam jeszcze raz i zazwyczaj jest normalnie. Przy większych obrotach i prędkościach zazwyczaj nie mam problemów.
A więc zacznijmy od początku miłame błąd wypadanie zapłonu
0303 i czasami 0302. Wyminiałem świece kilka razy może może pomagało na chwile ale problem cały czas wracał. I tak ponad rok.
Postanowiłem wymienić cewkę na taką
http://opelczesci.com.pl/...1.8-16V-GM/1444
Pojechałem do pracy niby było dobrze, ale w drodze porotnej wyskoczył check engine już go nie sprawdzałem wymieniłem świece na nowę GM (kupiułem razem z cewką)
http://opelczesci.com.pl/...A-Sintra-GM/650
Następnego dnia check enginu nie było dopiero w drodze powrotnej do błąd znowu wyskoczył.
I teraz mam wypadanie zapłonu na 0303, 0302 oraz 0100 błąd przepływomierza oraz 0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata.
Ucieszyłem się przez jeden dzień bo nie wypadł zapłon oraz silnik normalnie reagował miał moc nie mulił i nie łapał dziury.
I teraz pytanie co robić ... , wymienić przepływomierz ?
Jeżeli tak to na jaki tylko Simens za 500 zł ?
Czy może
Delphi
Ktoś poleci dobrego mechanika w Ząbkach lub okolicach lub w Warszawie?
Jakieś pomysły co robić dalej ?
Objawy teraz są na lpg i na pb przy czym najbardziej uciążliwe jest to że przy ruszaniu muszę podgazować na 1500 obrotów i wysprzeglac żeby ruszyć normalnie i nie złapać dziury. Jak zaczyna mi pracować tak jakby na 3 cylindrach to gaszę silnik i odpalam jeszcze raz i zazwyczaj jest normalnie. Przy większych obrotach i prędkościach zazwyczaj nie mam problemów.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Hej, filtr powietrza zmieniałem parę miesięcy temu co do paliwa muszę sprawdzić czy było to 2 lata temu czy jednak nie zmieniałem. Wężyk podciśnienia będę musiał zlokalizować. Kompresje sprawdzałem kiedyś i była w porządku ale to było dawno więc do sprawdzenia. Wtyczkę jak oglądam od cewki jest w porządku. Sprawdź kable/wtyczki na wtryskach do sprawdzenia.
-
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 03 maja 2014, 10:30
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tarnobrzeg RT
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam podepnę się pod temat jadąc dzisiaj w trasie silnik zaczął dziwnie pracować szarpać dziwna praca silnika po zatrzymaniu auta na parkingu metodą gaz i hamulec wyszło mi 0170, po dojechaniu na miejsce i ponownym odpaleniu auta po postoju około 1 godz. podczas mocniejszego wciśnięcia gazu zapaliła mi się TC+CHECK, i auto złapało strasznego muła po zgaszeniu silnika TC zgasło CHECK został i tak jechałem 70 km do domu. Po podpięciu pod opka na silniku pokazało błędy:
P0170-(1) Bogaty wydech -nie występuje
P0304-(1) Wykryta przerwa z zapłonem cylinder 4 - nie występuje
Po wejściu w TC pokazało błąd
C0256-(0) Usterka redukcji momentu obrotowego silnika - nie występuje.
To już druga akcja z tymi błędami w ciągu miesiąca( przejechane około 400 km). Od momentu zakupu auta i założenia gazu żadnych problemów nie było dopiero jak wymieniłem świece zapłonowe na NGK V23 zaczęły się cyrki z silnikiem, dziwne poszarpywania na gazie podczas jazdy w trasie. Pojechałem do gazownika to wymienił mi filtry gazowe i podpiął go pod kompa i stwierdził że jest ok.Już nie wiem co jest grane, może jakieś sugestie.
P0170-(1) Bogaty wydech -nie występuje
P0304-(1) Wykryta przerwa z zapłonem cylinder 4 - nie występuje
Po wejściu w TC pokazało błąd
C0256-(0) Usterka redukcji momentu obrotowego silnika - nie występuje.
To już druga akcja z tymi błędami w ciągu miesiąca( przejechane około 400 km). Od momentu zakupu auta i założenia gazu żadnych problemów nie było dopiero jak wymieniłem świece zapłonowe na NGK V23 zaczęły się cyrki z silnikiem, dziwne poszarpywania na gazie podczas jazdy w trasie. Pojechałem do gazownika to wymienił mi filtry gazowe i podpiął go pod kompa i stwierdził że jest ok.Już nie wiem co jest grane, może jakieś sugestie.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Jeżeli widzisz u siebie zmiany po zamontowaniu świec NGK to proste- zmień świece.
Jako ciekawostkę dodam, że silniki z20let czyli występujące w wersji OPC nie znoszą NGK i życie ratuje założenie zwykłych jednoelektrodowych świec.
Jako ciekawostkę dodam, że silniki z20let czyli występujące w wersji OPC nie znoszą NGK i życie ratuje założenie zwykłych jednoelektrodowych świec.
-
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 03 maja 2014, 10:30
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tarnobrzeg RT
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dzisiaj sprawdzałem przez godzinę na benzynie na wolnych obrotach żadnych błędów nie wyrzuciło wystarczyło że przełączyłem na gaz po chwili wywaliło P0170. Na benzynie sonda pracowała w zakresie 55mV-885mV ( według opka ubogo-bogato), na gazie sonda stoi w zakresie 33mV. A co lepsze na regulacji byłem tydzień temu, trzeba będzie udać się do pana gazownika jeszcze raz.