[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Raf

#406 Post autor: Raf »

Piotr pisze:może samo zniknie...
Wcześniej napisałem, że samo nie zniknie. :oops:
A jednak znika. Dzisiaj jeden błąd "znikł" sam, bez kasowania fejsem.
Czyli wygląda na to, że "autko z kluczykiem" gaśnie po kilku(nastu) nowych odpaleniach, a błąd wykasowywany jest po kolejnych kilkudziesięciu odpaleniach.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#407 Post autor: Piotr »

Raf pisze:
Piotr pisze:może samo zniknie...
Wcześniej napisałem, że samo nie zniknie. :oops:
A jednak znika. Dzisiaj jeden błąd "znikł" sam, bez kasowania fejsem.
Czyli wygląda na to, że "autko z kluczykiem" gaśnie po kilku(nastu) nowych odpaleniach, a błąd wykasowywany jest po kolejnych kilkudziesięciu odpaleniach.
Napisałem tak bo już doświadczyłem takiej sytuacji. Pewnie dotyczy to błędów, które wyskoczyły z winy niewyjaśnionych kaprysów elektroniki a nie z powodu usterki która rzeczywiście wystąpiła i trwa. Te rzeczywiste i trwające pewnie się nie wykasują.

Anony Mous

#408 Post autor: Anony Mous »

WEZYR pisze:Nezależnie od samoczynnego wypalania DPF średnio co 800 km jadę na S- kę włączam tempomat 3000 brotów i tak około 12-15 minut.
Nie szkoda Ci paliwa na takie extra wycieczki? Przecież filtr sie wypali też w normalnych warunkach. Gdzie tu oszczędność...ekologia....

Raf

#409 Post autor: Raf »

Piotr pisze:Te rzeczywiste i trwające pewnie się nie wykasują.
Mam jeszcze jeden błąd 1125 - zaświeciła się kontrolka "silnik". Poczekam, czy on się wykasuje, czy nie. Sama kontrolka "silnika" zgasła już wcześniej.

kaliope pisze:Przecież filtr sie wypali też w normalnych warunkach.
Zauważyłem następującą rzecz.
Jeżeli jadę w korku i filtr się wypala, to z INSPekcji "schodzi" mi 4000km! Dodatkowo dużo paliwa dostaje się do oleju - co jest najgorsze dla silnika.

Jeżeli jadę na trasie - autostrada i filtr się wypala, z INSPekcji zeszło mi 2000km.

Po kilku wypalaniach w mieście, w korku, mam grubo za wysoki stan oleju (rozrzedzony olejem napędowym).

Zacząłem więc stosować metodę: jak tylko poczuję wypalanie DPF'a w mieście - to wyłączam silnik aby zatrzymać wypalanie. Na wypalanie "umawiam się" na 15-kilometrową jazdę po autostradzie - w sumię dodatkowe 10,- zł na 300km :(

LUCKY_WROC

#410 Post autor: LUCKY_WROC »

Witam
Od niedawna jestem właścicielem Opla Zafiry 1.9 CDTI z 2007r. To mój pierwszy w życiu diesel i jak narazie staram się ogarnąc zasady jego prawidłowego działania. Niedawno zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia sie komunikat InSP 0. wiem, że to komunikat błędu, jednak żadnego nie wyświetla. Raz pokazał coś takiego : w prawym górnym rogu wyświetlacza nr 1.07 a na dole P 003 04. pokazało się to tylko raz i więcej już tego nie komunikuje. Dziś zauważyłem, że podczas jazdy zaczyna troszkę dymic (co wcześniej nie miało miejsca) i trochę dziwnie te spaliny "pachną". Podczas tego procesu wzrasta chwilowe zużycie paliwa z 0,9L na postoju do 5,5L a w trakcie jazdy przy zmianie biegów pokazyje jakies absurdy chwilowego spalania np 38,6l, 26l itp. Poza tym autko pracuje bez zarzutów. Nie okazuje również żadnych awarii i konieczności naprawy (symbol autka z kluczykiem). Czy może mi ktoś wyjaśnic co się może dziac? Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#411 Post autor: MieHor »

Kolego - przeniosłem Twój post i scaliłem z tym tematem. Jak najszybciej przeczytaj cały ten temat i stanie się jasność - to o czym piszesz to proces wypalania DPF-u

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#412 Post autor: Piotr »

Raf pisze:Po kilku wypalaniach w mieście, w korku, mam grubo za wysoki stan oleju (rozrzedzony olejem napędowym.
A ten olej Kolego to kiedy sprawdzasz? Rano przed wyjazdem czy 10 min. po wyłączeniu silnika ?

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#413 Post autor: szmurlo »

Elektryk powiedział, że zrobił oczyszczanie filtra DPF zainicjowane komputerem, ja po tym zrobiłem po mieście 150 km w 14 dni (bardzo krótkie trasy dzienne, jak widać).
Dzisiaj w trakcie krótkiej jazdy na zimnym silniku zaczęła mrugać lampka świec żarowych i zaczęło wzrastać chwilowe zużycie paliwa na wolnych obrotach, które utrzymywały się na zwykłym poziomie około 900 na minutę. Wyjechałem na chwilę poza miasteczko , żeby nagrzać silnik, co chwilę sprawdzając spalanie na wolnych obrotach. Po jakichś 8-10 km (15 minut) lampka zgasła a zużycie chwilowe spadło do 0,5 l/h.
Nie widziałem dymu ani podnoszenia samoczynnego obrotów przez komp pokładowy.
Czy to co opisałem to standard, czy może moja Zafira świruje? A może elektryk ściemniał z tym wypalaniem?

Anony Mous

#414 Post autor: Anony Mous »

szmurlo pisze:Elektryk powiedział, że zrobił oczyszczanie filtra DPF zainicjowane komputerem, ja po tym zrobiłem po mieście 150 km w 14 dni (bardzo krótkie trasy dzienne, jak widać).
Dzisiaj w trakcie krótkiej jazdy na zimnym silniku zaczęła mrugać lampka świec żarowych i zaczęło wzrastać chwilowe zużycie paliwa na wolnych obrotach, które utrzymywały się na zwykłym poziomie około 900 na minutę. Wyjechałem na chwilę poza miasteczko , żeby nagrzać silnik, co chwilę sprawdzając spalanie na wolnych obrotach. Po jakichś 8-10 km (15 minut) lampka zgasła a zużycie chwilowe spadło do 0,5 l/h.
Nie widziałem dymu ani podnoszenia samoczynnego obrotów przez komp pokładowy.
Czy to co opisałem to standard, czy może moja Zafira świruje? A może elektryk ściemniał z tym wypalaniem?
przeczytaj dokłaldnie o miganiu kontrolki w moim poscie (7-my od góry)na tej stronie:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=345

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#415 Post autor: szmurlo »

Czyli elektryk ściemniał? Nic nie wypalił? Żadna kontrolka nie migotała mi przed dniem dzisiejszym. Ja nie przerwałem żadnej próby wypalania sadzy. Co się dzieje??

Raf

#416 Post autor: Raf »

Piotr pisze:Rano przed wyjazdem czy 10 min. po wyłączeniu silnika ?
Wiadomo - zgodnie z europejskimi normami :P
5 godzin po jeździe i na płaskim :)

Anony Mous

#417 Post autor: Anony Mous »

szmurlo pisze:Czyli elektryk ściemniał? Nic nie wypalił? Żadna kontrolka nie migotała mi przed dniem dzisiejszym. Ja nie przerwałem żadnej próby wypalania sadzy. Co się dzieje??
przecież piszesz, że po wypalaniu serwisowym zrobiłes 150 km w trudnych warunkach, czyli szybko po raz kolejny zapchałeś filtr i nie dałeś mu się znów wypalić...stąd znów zaczęła migać kontrolka....z jednego z dwóch powodów opisanych w poście o którym mówiłem.

Jak tak dalej będziesz robił, to znaczy zapychał filtr a potem bawił się w serwisowe wypalania filtr szlag trafi, a potem silnik, bo będziesz miał bardzo rozrzedzony olej.

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#418 Post autor: szmurlo »

No właśnie, że dałem mu się wypalić, gdy tylko zauważyłem migotanie. Nie było wcześniej żadnego sygnału. Autem jeżdżę od 23 grudnia, elektryk wykasował powypadkowe błędy i wypalił filtr.

"Jak tak dalej będziesz robił,..." <---- nie wiem, co zrobiłem źle ;)

Szymon78

#419 Post autor: Szymon78 »

wg mnie wszytko ok..

wypalanie fejsem nie daje takiego rezultatu jak w trasie

z nasycenia ponad 100% fejs zbije do +/-70% wiec po 14 dniach jazdy znow dobił do pełnego nasycenia..

Dlategotez najlepiej wypalac w trakcie normalnej eksploatacji...

Anony Mous

#420 Post autor: Anony Mous »

szmurlo pisze:
"Jak tak dalej będziesz robił,..." <---- nie wiem, co zrobiłem źle ;)
nie możesz dopuszczać do sytuacji, że masz wypalanie serwisowe (które jest ostatecznością i bardzo negatywnie wpływa na trwałość silnika) po czym po tylko 150km filtr jest znów zapchany. Jak masz zamiar robić tak krótkie odcinki i katować cdti bardzo częstym wypalaniem (nawet jeśłi to jest wypalanie normalne, nieserwisowe) to od razu pomyśl o wywaleniu filtra.

A jeśli jednak chcesz jeździc z tym filtrem na tak krótkich odcinkach, musisz koniecznie zakupić fejsa i nieustannie kontrolować nasycenie. I jeśli tylko bedzie sie zbliżało do 95-100% od razu wycieczka za miasto, pełne rozgrzanie silnika i wypalanie ruszy. Tylko własnie czy masz na to ochotę? Ja miałem ten sam problem....czeste wypalanie w miesicie na krótkich odcinkach....i filtra już nie mam....i czuje niesamowity luz.

Pamiętaj jeszcze, że po tym wypalaniu serwisowym olej jest bardzo rozrzedzony i należy go wymienić. Tak wiec taka przyjemność to dodatkowe 200zł.

DPF w miesice, a zwłaszcza zimą to pomyłka. Samo spalanie bedziesz miał z 11 litrów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”