[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#421 Post autor: Flora »

Nie tyle wypalanie, co sygnalizuje, że poprzednie wypalanie (kilka) zostało przerwane i filtr jest już nasycony w takim stopniu, że kolejny proces , który nie zostanie zakończony może doprowadzić do unieruchomienia samochodu. Rozgrzej silnik i zabierz samochód na wycieczkę puki jeszcze jeździ. Jeżeli zapchasz filtr konieczne będzie wypalanie serwisowe, a to nic dobrego.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#422 Post autor: Bodek »

Podepnij auto pod kompa i sprawdź nasycenie.

Jak się wypali - sprawdź jeszcze raz i zobacz do ilu procent się wypalił.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#423 Post autor: rafant4011 »

Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam. Cała prawda o filtrach DPF
https://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#424 Post autor: przekus »

Panowie i Panie przelewki się skończyły chcąc przetestować autko i DPF wybrałem się na mazury dodam, że ruszając z domu zaczęła mi mrugać kontrolka świec żarowych. Wpadam na trasę po przejechaniu 50km zaczyna sie wypalać DPF wypalał się przez jakies 40km i świece przestały mrugać(tutaj trochę mi ulżyło). Za kolejne 100km dpf zaczął sie znów wypalać myślę sobie jest zapchany niech mu tak będzie jak wrócę to coś z nim zrobię. Na mazurach jeździłem w sumie z 50km w trakcie tego wypalał mi sie po raz trzeci po miasteczkach i wsiach, oczywiście czekałem na wypalenie ale dla niego w wolnym tępię wypalanie uznawane jest za nieudane (rozumiem pewnie zawalony) i znów zaczęły mrugać świece. Przed powrotem do domu sprawdzam stan oleju no i niestety jest ponad stan z 0,5cm (wcześniej było po środku min-max) No nic wrócić trzeba do domu pojechałem dpf znów zaczął sie wypalać pierw po wsiach gdzie zakończył nieudanie potem na trasie gdzie swiece znow zgasly. Jestem w domy wyspałem sie ide na następny dzień sprawdzam stan oleju a tutaj z 10cm ponad normę :shock:

Teraz co robić?.........
1) Czy mogło się już coś posypać przez taki stan oleju?
2) Czy jest możliwość że to nie wina filtra DPF?
3) Czy od razu wymienić olej czy poczekać na sprawdzanie nasycenia, czy tez wyrywać DPF of razu?
4)Obecnie autko stoi boje sie nawet odpalić, nie wiem czy mogę z takim olejem jechac 15km na wymiane oleju czy kupić olej i tylko wjechać na kanał?
5) Może też sie do tego przyczynił mój olej 10W40 ?

Dodam tylko ze kabelek do diagnozy ma mi przyjść w ciągu tygodnia.
Zaklepałem sobie dzisiaj tez termin w zakładzie do usunięcia DPF + nowy soft (termin za 2 tygodnie) - po miesięcznym zachowaniu tego filtra

Autko mam lekko ponad miesiąc przejechałem niecałe 2000 km i od początku coś nie gra z tym DPF (juz wiem czemu trafił do polski :| )

Pozdrawiam
Przemek

ps. Sorki Bodek za nowy temat ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#425 Post autor: Flora »

Olej jak najbardziej do wymiany. W tej wersji silnika jest zdaje się mniejszy filtr, który częściej się zapycha, ale 100 km na trasie nie powinno powodować kolejnego wypalenia. Dodatkowo, poziom oleju nie powinien się zmieniać tak szybko. Musiałbyś sprawdzić nasycenie filtra przed i po wypalaniu oraz temperaturę w trakcie wypalania. Może rzeczywiści jest już tak zapchany, że regeneracja niewiele daje. A może problemem jest któryś z czujników, który uniemożliwia poprawne przeprowadzenie procesu regeneracji.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#426 Post autor: Bodek »

Flora pisze:.....W tej wersji silnika jest zdaje się mniejszy filtr, który częściej się zapycha, ...
1.7 ma mniejszy, ten jest taki sam jak Z19DT ;)
przekus pisze:.............
5) Może też sie do tego przyczynił mój olej 10W40 ?
..........


Kto Ci wlał taki olej do auta z DPF, a tak w ogóle do tego auta :!:
Ostatnio zmieniony 10 sie 2016, 22:23 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#427 Post autor: przekus »

A może problemem jest któryś z czujników, który uniemożliwia poprawne przeprowadzenie procesu regeneracji.
Da się to sprawdzić pod op-com?
Kto Ci wlał taki olej do auta z DPF, a tak w ogóle do tego auta :!:
No niestety pojechałem do jednego z większych serwisów gdzie wymieniają olej u mnie w mieście i takie badziewie mi nalali (ja dopiero sie skapnołem na kolejny dzien ze powienem miec inny olej czytając to forum). Miałem go wymienić po wakacjach, ale coś czuje że skończy się na wycięciu DPF i tutaj pytanie po wycięciu ma znaczenie jaki olej wleje?
Ostatnio zmieniony 10 sie 2016, 22:56 przez przekus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#428 Post autor: tomek evo »

Wymień olej od razu to po pierwsze. Zostaje ci albo czyszczenie mechaniczne filtra albo jego fizyczne usunięcie, ewentualnie posprawdzaj nasycenie i czy sterowanie działa prawidłowo ale chyba z tego nic już nie będzie :(
10w40 i auto z dpf - brawo mechanik (dobrze, że nie nalał kujawskiego). To pokazuje poziom wiedzy niektórych "fachowców" na temat smarowania silnika. Przy okazji wymiany oleju zrób porządną płukankę bo masz pewnie syf niezły w silniku - przy spuszczaniu oleju po płukance nich sobie pokapie jak najdłużej. Jak nie będzie dpf-a w silniku to możesz stosować olej wysokopopiołowy (bez normy C) ale na Boga nie 10w40. I nie daj sobie wcisnąć nic z beczki a najlepiej żadnego Castrola ani Mobila bo tylko kasy wydasz na co najwyżej przeciętny olej.
Mam nadzieję, że nowy soft zostanie wgrany przez dobrych fachowców i nie będzie góry niutonometrów od dołu bo to mocno wpływa na sprzęgło i dwumasę (ogólnie na cały układ przeniesienia napędu).

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#429 Post autor: przekus »

oczywiście jakbym chciał wypalić mechanicznie filer muszę teraz wymienić olej na zgodny z DPF spróbować wypalić i ponownie wymienić olej?

Co do softu to chciałem to zrobić w tej firmie bo mam blisko http://www.evorider.com/ są tam filmiki jak podkręcali inne auta można z tego wywnioskować czy robią to dobrze?
Ostatnio zmieniony 11 sie 2016, 11:16 przez przekus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#430 Post autor: Flora »

Zajrzałem i porównałem osiągi po "tuningu" dla silnika 1.9 - o ile są to prawdopodobne wartości to ktoś raczej nie przykładał się do ich wymyślania.

1.9 100 KM 260 Nm
-Astra 151 KM 348 Nm
-Zafira 130 KM 320 Nm

1.9 120 KM 280 Nm
-Astra 159 KM 365 Nm
-Zafira 159 KM 335 Nm
-Zafira 175 KM 370 Nm

1.9 150 KM 320 Nm
-Astra 175 KM 398 Nm
-Zafira 175 KM 370 Nm

Thomas

#431 Post autor: Thomas »

Witam. Posiadam Opla Zafira 1.9 CDTI 150 KM  2006R.Mam problem z DPF. Ostatnio był wypalanie poprzez podpięcie komputera. Od tamtego czasu przejechałem ok 700 km i znowu się właczyło. Na desce zapaliła się pomarańczowa kontrolka samochód zza płaskim kluczem auto straciło na mocy. Próbowałem wypalić podczas jazdy jaki na postoju utrzymując stałe obroty ok 3000. Nie poskutkowało.Proszę o rade. Dziękuję.

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#432 Post autor: przekus »

Tomasz sprawdź metoda gaz hamulec jaki wyskakuje Ci błąd, przyczyn może być wiele niekoniecznie DPF
Obrazek

Thomas

#433 Post autor: Thomas »

Sprawdziłem metodą gaz/hamulec oto następujące kody ECN :
190 175
16 1450
1953 13
1 10905
Czy mogę prosić o pomoc w tej sprawie

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#434 Post autor: Bodek »

Thomas pisze:Sprawdziłem metodą gaz/hamulec oto następujące kody ECN :
190 175
16 1450
1953 13
1 10905
Czy mogę prosić o pomoc w tej sprawie
1901

1614
Anony Mous pisze:
prymus pisze:błąd 1109
P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033

już o tym pisałem:
Błąd P1109 jest związany z nastawnikiem sterującym klapami wirowymi w kolektorze ssącym w z19dth. Wszystko zaczyna się od źle działającego egr. Duże ilości zbierającej się sadzy, którą egr przepuszcza do kolektora ssącego (dolotowego) unieruchamiaja powoli klapy wirowe, które przy okazji są felernie łożyskowane. Efekt jest taki, że listwa już nie chodzi swobodnie na łożyskowaniu, może nawet spaść z uwagi na napotkany opór. I podobno lepiej żeby spadła, bo jak chodzi opornie może uszkodzić ten nastawnik.

Tak więc czyszczenie kolektora, sprawdzenie czy listwa spadła czy nie, czy łożyskowanie chodzi jak należy czy może chodzi bardzo opornie i nastawnik wyrzuca błąd.

Ale musisz mieć też pewność, że egr jest w pełni sprawny i czysty, łącznie z przepustnicą.
Thomas pisze:Sprawdziłem metodą gaz/hamulec oto następujące kody ECN :
1953 13

dobrze odczytałeś ten błąd: :nie_wiem: :mysli:
Ostatnio zmieniony 11 sie 2016, 19:56 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Thomas

#435 Post autor: Thomas »

Raczej tak 1953 13

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”