[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie tyle wypalanie, co sygnalizuje, że poprzednie wypalanie (kilka) zostało przerwane i filtr jest już nasycony w takim stopniu, że kolejny proces , który nie zostanie zakończony może doprowadzić do unieruchomienia samochodu. Rozgrzej silnik i zabierz samochód na wycieczkę puki jeszcze jeździ. Jeżeli zapchasz filtr konieczne będzie wypalanie serwisowe, a to nic dobrego.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Podepnij auto pod kompa i sprawdź nasycenie.
Jak się wypali - sprawdź jeszcze raz i zobacz do ilu procent się wypalił.
Jak się wypali - sprawdź jeszcze raz i zobacz do ilu procent się wypalił.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam. Cała prawda o filtrach DPF
https://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0
https://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0
-
- Przeglądacz
- Posty: 76
- Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
- Imię: przekus
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Panowie i Panie przelewki się skończyły chcąc przetestować autko i DPF wybrałem się na mazury dodam, że ruszając z domu zaczęła mi mrugać kontrolka świec żarowych. Wpadam na trasę po przejechaniu 50km zaczyna sie wypalać DPF wypalał się przez jakies 40km i świece przestały mrugać(tutaj trochę mi ulżyło). Za kolejne 100km dpf zaczął sie znów wypalać myślę sobie jest zapchany niech mu tak będzie jak wrócę to coś z nim zrobię. Na mazurach jeździłem w sumie z 50km w trakcie tego wypalał mi sie po raz trzeci po miasteczkach i wsiach, oczywiście czekałem na wypalenie ale dla niego w wolnym tępię wypalanie uznawane jest za nieudane (rozumiem pewnie zawalony) i znów zaczęły mrugać świece. Przed powrotem do domu sprawdzam stan oleju no i niestety jest ponad stan z 0,5cm (wcześniej było po środku min-max) No nic wrócić trzeba do domu pojechałem dpf znów zaczął sie wypalać pierw po wsiach gdzie zakończył nieudanie potem na trasie gdzie swiece znow zgasly. Jestem w domy wyspałem sie ide na następny dzień sprawdzam stan oleju a tutaj z 10cm ponad normę
Teraz co robić?.........
1) Czy mogło się już coś posypać przez taki stan oleju?
2) Czy jest możliwość że to nie wina filtra DPF?
3) Czy od razu wymienić olej czy poczekać na sprawdzanie nasycenia, czy tez wyrywać DPF of razu?
4)Obecnie autko stoi boje sie nawet odpalić, nie wiem czy mogę z takim olejem jechac 15km na wymiane oleju czy kupić olej i tylko wjechać na kanał?
5) Może też sie do tego przyczynił mój olej 10W40 ?
Dodam tylko ze kabelek do diagnozy ma mi przyjść w ciągu tygodnia.
Zaklepałem sobie dzisiaj tez termin w zakładzie do usunięcia DPF + nowy soft (termin za 2 tygodnie) - po miesięcznym zachowaniu tego filtra
Autko mam lekko ponad miesiąc przejechałem niecałe 2000 km i od początku coś nie gra z tym DPF (juz wiem czemu trafił do polski )
Pozdrawiam
Przemek
ps. Sorki Bodek za nowy temat
Teraz co robić?.........
1) Czy mogło się już coś posypać przez taki stan oleju?
2) Czy jest możliwość że to nie wina filtra DPF?
3) Czy od razu wymienić olej czy poczekać na sprawdzanie nasycenia, czy tez wyrywać DPF of razu?
4)Obecnie autko stoi boje sie nawet odpalić, nie wiem czy mogę z takim olejem jechac 15km na wymiane oleju czy kupić olej i tylko wjechać na kanał?
5) Może też sie do tego przyczynił mój olej 10W40 ?
Dodam tylko ze kabelek do diagnozy ma mi przyjść w ciągu tygodnia.
Zaklepałem sobie dzisiaj tez termin w zakładzie do usunięcia DPF + nowy soft (termin za 2 tygodnie) - po miesięcznym zachowaniu tego filtra
Autko mam lekko ponad miesiąc przejechałem niecałe 2000 km i od początku coś nie gra z tym DPF (juz wiem czemu trafił do polski )
Pozdrawiam
Przemek
ps. Sorki Bodek za nowy temat
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Olej jak najbardziej do wymiany. W tej wersji silnika jest zdaje się mniejszy filtr, który częściej się zapycha, ale 100 km na trasie nie powinno powodować kolejnego wypalenia. Dodatkowo, poziom oleju nie powinien się zmieniać tak szybko. Musiałbyś sprawdzić nasycenie filtra przed i po wypalaniu oraz temperaturę w trakcie wypalania. Może rzeczywiści jest już tak zapchany, że regeneracja niewiele daje. A może problemem jest któryś z czujników, który uniemożliwia poprawne przeprowadzenie procesu regeneracji.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
1.7 ma mniejszy, ten jest taki sam jak Z19DTFlora pisze:.....W tej wersji silnika jest zdaje się mniejszy filtr, który częściej się zapycha, ...
przekus pisze:.............
5) Może też sie do tego przyczynił mój olej 10W40 ?
..........
Kto Ci wlał taki olej do auta z DPF, a tak w ogóle do tego auta
Ostatnio zmieniony 10 sie 2016, 22:23 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Przeglądacz
- Posty: 76
- Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
- Imię: przekus
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Da się to sprawdzić pod op-com?A może problemem jest któryś z czujników, który uniemożliwia poprawne przeprowadzenie procesu regeneracji.
No niestety pojechałem do jednego z większych serwisów gdzie wymieniają olej u mnie w mieście i takie badziewie mi nalali (ja dopiero sie skapnołem na kolejny dzien ze powienem miec inny olej czytając to forum). Miałem go wymienić po wakacjach, ale coś czuje że skończy się na wycięciu DPF i tutaj pytanie po wycięciu ma znaczenie jaki olej wleje?Kto Ci wlał taki olej do auta z DPF, a tak w ogóle do tego auta
Ostatnio zmieniony 10 sie 2016, 22:56 przez przekus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Wymień olej od razu to po pierwsze. Zostaje ci albo czyszczenie mechaniczne filtra albo jego fizyczne usunięcie, ewentualnie posprawdzaj nasycenie i czy sterowanie działa prawidłowo ale chyba z tego nic już nie będzie
10w40 i auto z dpf - brawo mechanik (dobrze, że nie nalał kujawskiego). To pokazuje poziom wiedzy niektórych "fachowców" na temat smarowania silnika. Przy okazji wymiany oleju zrób porządną płukankę bo masz pewnie syf niezły w silniku - przy spuszczaniu oleju po płukance nich sobie pokapie jak najdłużej. Jak nie będzie dpf-a w silniku to możesz stosować olej wysokopopiołowy (bez normy C) ale na Boga nie 10w40. I nie daj sobie wcisnąć nic z beczki a najlepiej żadnego Castrola ani Mobila bo tylko kasy wydasz na co najwyżej przeciętny olej.
Mam nadzieję, że nowy soft zostanie wgrany przez dobrych fachowców i nie będzie góry niutonometrów od dołu bo to mocno wpływa na sprzęgło i dwumasę (ogólnie na cały układ przeniesienia napędu).
10w40 i auto z dpf - brawo mechanik (dobrze, że nie nalał kujawskiego). To pokazuje poziom wiedzy niektórych "fachowców" na temat smarowania silnika. Przy okazji wymiany oleju zrób porządną płukankę bo masz pewnie syf niezły w silniku - przy spuszczaniu oleju po płukance nich sobie pokapie jak najdłużej. Jak nie będzie dpf-a w silniku to możesz stosować olej wysokopopiołowy (bez normy C) ale na Boga nie 10w40. I nie daj sobie wcisnąć nic z beczki a najlepiej żadnego Castrola ani Mobila bo tylko kasy wydasz na co najwyżej przeciętny olej.
Mam nadzieję, że nowy soft zostanie wgrany przez dobrych fachowców i nie będzie góry niutonometrów od dołu bo to mocno wpływa na sprzęgło i dwumasę (ogólnie na cały układ przeniesienia napędu).
-
- Przeglądacz
- Posty: 76
- Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
- Imię: przekus
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
oczywiście jakbym chciał wypalić mechanicznie filer muszę teraz wymienić olej na zgodny z DPF spróbować wypalić i ponownie wymienić olej?
Co do softu to chciałem to zrobić w tej firmie bo mam blisko http://www.evorider.com/ są tam filmiki jak podkręcali inne auta można z tego wywnioskować czy robią to dobrze?
Co do softu to chciałem to zrobić w tej firmie bo mam blisko http://www.evorider.com/ są tam filmiki jak podkręcali inne auta można z tego wywnioskować czy robią to dobrze?
Ostatnio zmieniony 11 sie 2016, 11:16 przez przekus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Zajrzałem i porównałem osiągi po "tuningu" dla silnika 1.9 - o ile są to prawdopodobne wartości to ktoś raczej nie przykładał się do ich wymyślania.
1.9 100 KM 260 Nm
-Astra 151 KM 348 Nm
-Zafira 130 KM 320 Nm
1.9 120 KM 280 Nm
-Astra 159 KM 365 Nm
-Zafira 159 KM 335 Nm
-Zafira 175 KM 370 Nm
1.9 150 KM 320 Nm
-Astra 175 KM 398 Nm
-Zafira 175 KM 370 Nm
1.9 100 KM 260 Nm
-Astra 151 KM 348 Nm
-Zafira 130 KM 320 Nm
1.9 120 KM 280 Nm
-Astra 159 KM 365 Nm
-Zafira 159 KM 335 Nm
-Zafira 175 KM 370 Nm
1.9 150 KM 320 Nm
-Astra 175 KM 398 Nm
-Zafira 175 KM 370 Nm
Witam. Posiadam Opla Zafira 1.9 CDTI 150 KM 2006R.Mam problem z DPF. Ostatnio był wypalanie poprzez podpięcie komputera. Od tamtego czasu przejechałem ok 700 km i znowu się właczyło. Na desce zapaliła się pomarańczowa kontrolka samochód zza płaskim kluczem auto straciło na mocy. Próbowałem wypalić podczas jazdy jaki na postoju utrzymując stałe obroty ok 3000. Nie poskutkowało.Proszę o rade. Dziękuję.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
1901Thomas pisze:Sprawdziłem metodą gaz/hamulec oto następujące kody ECN :
190 175
16 1450
1953 13
1 10905
Czy mogę prosić o pomoc w tej sprawie
1614
Anony Mous pisze:P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033prymus pisze:błąd 1109
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033
już o tym pisałem:
Błąd P1109 jest związany z nastawnikiem sterującym klapami wirowymi w kolektorze ssącym w z19dth. Wszystko zaczyna się od źle działającego egr. Duże ilości zbierającej się sadzy, którą egr przepuszcza do kolektora ssącego (dolotowego) unieruchamiaja powoli klapy wirowe, które przy okazji są felernie łożyskowane. Efekt jest taki, że listwa już nie chodzi swobodnie na łożyskowaniu, może nawet spaść z uwagi na napotkany opór. I podobno lepiej żeby spadła, bo jak chodzi opornie może uszkodzić ten nastawnik.
Tak więc czyszczenie kolektora, sprawdzenie czy listwa spadła czy nie, czy łożyskowanie chodzi jak należy czy może chodzi bardzo opornie i nastawnik wyrzuca błąd.
Ale musisz mieć też pewność, że egr jest w pełni sprawny i czysty, łącznie z przepustnicą.
Thomas pisze:Sprawdziłem metodą gaz/hamulec oto następujące kody ECN :
1953 13
dobrze odczytałeś ten błąd:
Ostatnio zmieniony 11 sie 2016, 19:56 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.