Strona 30 z 43

: 30 gru 2014, 22:32
autor: Skasowany użytkownik 16629
Twemu ojcu chyba świeci check (kontrolka z silnikiem a nie z kluczykiem)... też z tym walczę od zakupu, wymieniłem przepływkę na używaną (lepsza, ale nie idealna, ale o tym za chwilę), więc wywalało mi błąd sondy 1, wymieniłem (drogie ustrojstwo, ale warto), więc teraz wywala rzadziej błąd P0170, podejrzewam przepływomierz, bo po wymianie na inny używany jest lepiej na ssaniu i zimnym silniku, ale to nie do końca to, więc trzeba kupić nowy (to jest jeszcze droższe, więc trzeba uzbierać funduszy). Niestety tak samo jak u was-nawet jak się check zaświeci to auto chodzi tak samo, rwie do przodu aż miło, nic nie kuleje, obroty trzyma równo tylko ta kontrolka wk.... podjedź do kogoś znajomego, który posiada nawet najprostszy interfejs (ja mam elma, tanio i wystarczy mi na razie) i odczyta błędy, to się może coś rozjaśni

: 31 gru 2014, 07:43
autor: janekW67
witek10000 pisze:Podepnę się do tematu. Tatusiek posiada Zośke 1.8 X18XE1, wczoraj pojawiła się ikonka silniczka, gaśnie często przy puszczenie gazu, przy przyciśnięciu wraca, najlepiej to widać na piątym biegu. Panowie co to mogłoby być? Zośka od roku jeździ na LPG. Gdy kontrolka się zapala nie ma żadnej straty mocy, zwija asfalt aż miło. Tylko denerwuje samo to, że się świeci.
Proponuję auto do gazownika na kontrolę i regulację.

: 31 gru 2014, 10:58
autor: MARCEL!
Też myślę, że kwestia regulacji gazu, wymiany filtrów gazu. No i przydałoby się przepustnicę przeczyścić..

: 03 sty 2015, 09:58
autor: witek10000
Chyba był problem z paliwem. Wlaliśmy klasycznego uszlachetniacza (denaturat) i 10 litrów 98 oktanowego paliwka z BP i jak się troche przepalila Zośka na tym to już po błędzie ani śladu. Glupia rzecz a działa
Edit:
Problem wrócił a szkoda. Było już ok :/

: 09 lut 2015, 19:10
autor: ekmir
Od niedawna pojawił się taki problem - zapala się żółta kontrolka "samochodzik z kluczykiem"
Objaw ten jeśli już występuje, to w zasadzie tylko na wolnych obrotach.
Reset - za pomocą kluczyka w stacyjce.

Co może być przyczyna takiego zachowania Zafiry A 2.0 DTI ?

: 09 lut 2015, 19:13
autor: SD72
ekmir pisze:Od niedawna pojawił się taki problem - zapala się żółta kontrolka "samochodzik z kluczykiem"
Objaw ten jeśli już występuje, to w zasadzie tylko na wolnych obrotach.
Reset - za pomocą kluczyka w stacyjce.

Co może być przyczyna takiego zachowania Zafiry A 2.0 DTI ?
Mirku podlaczyles cos zeby bledy sprawdzic :?:

Mysle ze podstawa ;)

: 09 lut 2015, 19:14
autor: Rybka
Strzelam p0400 czyli pompa vacum mówi :papa:
Na wolnych obrotach wciskaj mocno kilka razy hamulec.
Zobacz czy pedał nie stwardnieje i czy pomarańczowa kontrolka się nie zapali

Najlepiej to musisz odczytać jakimś fejsem jaki błąd wyskakuje.

: 09 lut 2015, 19:47
autor: miodzik
Rybka pisze:Strzelam p0400 czyli pompa vacum mówi :papa:
Robert P0400 to EGR ;)

Mirek a po za pojawianiem się auta z kluczykiem masz jeszcze jakieś objawy?

Ja bym w ciemno postawił na P0100 i pochodne.. Czyli przepływomierz ;)

Mirek do odczytania numeru błędu możesz spróbować >>> taj metody <<<

Sprawdź organoleptycznie poprawność podłączenia przepływomierza, przede wszystkim w okolicy jego styków. Złe i zaśniedziałe styki mogą wprowadzać delikatny opór (coś jak wstawienie rezystora) i czasami głupoty do komputera.

Mechanicznie nie koniecznie odczujesz zmiany z autem przy występowaniu tego zjawiska.
Po prostu podczas zwiększania obrotów silnika podbijasz delikatnie napięcie, które może już prawidłowo wysterowywać np przepływkę.

: 09 lut 2015, 19:50
autor: Rybka
Marcin p0400to egr oraz całe podciśnienie czyli pompa vacum ;)

: 09 lut 2015, 20:17
autor: Skasowany użytkownik 6483
Nie wiem jaki masz rocznik auta ale jesli masz EGR podciśnieniowy czyli starego typu to tam szukaj ustarki. Kolega miał dokładnie takie same objawy w Astrze z tym samym silnikiem . Miał auto przedliftowe , rocznik 2000 i własnie EGR mu szwankował i wywalało ten błąd. :)

: 09 lut 2015, 20:26
autor: ekmir
Problem występuje w Zafirze A 2.0 DTI 2003 r. (NJoy)

: 09 lut 2015, 20:31
autor: miodzik
ekmir pisze:Problem występuje w Zafirze A 2.0 DTI 2003 r. (NJoy)
No to jednak mój diabeł starszy ;)

:piwo:

: 13 lut 2015, 11:25
autor: jachu34
Witam serdecznie.
Niestety i u mnie zaczął się pojawiać w/w problem ( tj. Kontrolka z samochodem i kluczykiem ). Na Zafirę przesiadłem się z Astry dopiero miesiąc temu i cały czas jej się uczę.
U mnie problem występuje przy rozgrzanym silniku, gdy go zgaszę i chcę ponownie odpalić to nie da rady, rozrusznik kręci, nie zapala, miga kontrolka samochodu z kluczykiem. Co dodatkowo zaobserwowałem to podczas nieudanych prób odpalenia nie świecą się żadne diody na centralce od gazu, tak jakby nie miała napięcia. Nie jest to regułą, ale zdarza się coraz częściej. Na zimnym silniku problem nie występuje.
Gdy zgaszę samochód i zostawię powiedzmy na noc to odpali odrazu. Ale gdy zgaszę na ciepłym i gdy go próbuje zapalić np. za 10 minut zapali na dwie, trzy sekundy i zgaśnie. Odpalić się da praktycznie dopiero po całkowitym ostygnięciu. Gdy go odpalam po ostygnięciu potrzeba go pokręcić ok. 3 sekund zeby zapalił.
Kluczyki, posprawdzane, baterie powymieniane, z tej strony to raczej nie jest problem.
Pierwszy raz problem wystąpił gdy samochód wrócił z wymiany rozrządu.
Błędy jakie udało mi się odczytać to 1612 , 1613 - brak lub nieprawidłowy sygnał z immo, błąd 22 klucz:2 nieprwidłowa synchronizacja.

: 13 lut 2015, 11:34
autor: miodzik
Dokładnie. Masz problem z immo.

Migające auto z kluczykiem wlasnie ma to wskazuje.

Rozwiazanie problemu - wpierw znaleźć dobra duszyczke w Twojej okolicy z Op-comem niech Ci sprawdzi adaptacje kluczykow. Ale do tego bedzie potrzebny CarPASS.

Tylko dziwi mnie ze na zimnym silniku nie masz problemów z immobilizerem..
jachu34 pisze:błąd 22 klucz:2 nieprwidłowa synchronizacja.
Sprawdź zachowanie auta jeszcze na innym kluczyku.

Ta informacja wskazuje na błąd kluczyka który jest w prowadzony w pamięć pod pozycję nr 2.

: 13 lut 2015, 12:45
autor: jachu34
Na zimnym NIGDY się nie zdażyło, żeby nie chciał zapalić, wyłącznie na ciepłym.
Samochód sprawdzony na dwóch kluczykach, przy każdym dzieje się to samo.
Na środę mam umówionego elektryka.
O co chodzi z tym błędem kluczyka wprowadzonego w pamięć pod pozycję nr.2?