wypadanie zapłonu -zośka benzynka

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#46 Post autor: gaco12 »

balandzik pisze:Mam taki problem, może ktoś coś podpowie.
Po remoncie silnika w Zafirze A 1,8 z 2003 roku pojawiło się wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Silnik na wolnych obrotach chodzi idealnie, równo. Komputer nie wskazuje żadnego błędu. Po wkręceniu na wyższe obroty prawie od razu pojawiają się błędy - wypadanie zapłonu. Czasami kontrolka check zaczyna mrugać. Pomaga wyłączenie zapłonu i ponowne odpalenie silnika.
Mechanik wymieniał listwę zapłonową, czujnik położenia wału, z elektrykiem sprawdzaliśmy sterownik silnika, okablowanie. Wszyscy zarzekają się, że wszystko jest prawidłowo, no ale nie jest, bo nie chodzi. Elektryk orzekł przestawienie rozrządu, więc w poniedziałek auto wraca do mechanika, ale ten od razu zastrzegł, że objawy nie pasują i nic to nie da, zresztą już go sprawdzał. Może ktoś zna podobny przypadek? I mógłby podpowiedzieć, gdzie szukać?


Kolego sprawdz przepływomierz czy jest dobry.
Ja po wymianie cewki zapłonowej na nowa miałem dalej wypadanie zapłonów na 2 cylindrach.
Tez nie wiedziałem czemu tak sie dalej robi.
Zmieniłem przepływomierz na drugi bo szwankował i od tej pory jak reka odjoł. Nie ma juz wypadania zapłonów i auto chodzi idealnie :) :)
Ostatnio zmieniony 24 mar 2017, 20:07 przez gaco12, łącznie zmieniany 1 raz.

balandzik

#47 Post autor: balandzik »

gaco12 pisze:Kolego sprawdz przepływomierz czy jest dobry.
Ja po wymianie cewki zapłonowej na nowa miałem dalej wypadanie zapłonów na 2 cylindrach.
Tez nie wiedziałem czemu tak sie dalej robi.
Zmieniłem przepływomierz na drugi bo szwankował i od tej pory jak reka odjoł. Nie ma juz wypadania zapłonów i auto chodzi idealnie :) :)
Przepływomierz niedawno wymieniałem (na oryginalną używkę), nie pomogło, więc był regenerowany ECU - sygnał z przepływomierza był sprawdzany i jest idealny. ECU był w regeneracji, bo przepływomierz nie chodził i teraz działa prawidłowo.

balandzik

#48 Post autor: balandzik »

Zauważyłem jeszcze, że problem pojawia się, gdy silnik jest bardziej obciążony, np jazda pod górkę, ale też gdy wkręci się go na wysokie obroty.

balandzik

#49 Post autor: balandzik »

Dodam jeszcze kody błędów, jakie występują:
P0301 do P0304 - wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
P1372 cewka zapłonowa cylinder 2-wczesny błąd aktywacji
P03040 - czujnik położenia wałka rozrządu - usterka

dziś auto wróciło z kolejnego serwisu, gdzie podmieniano czujnik wału, listwę zapłonową i dalej nic... Wszyscy wskazują na uszkodzenie komputera, chyba będę musiał go odesłać do reklamacji...

balandzik

#50 Post autor: balandzik »

Historii ciąg dalszy... Po wymianie komputera błąd wypadania zapłonu nadal ten sam, pojawia się przy obciążeniu silnika (jazda pod górę). Mechanik z Bosch service zasugerował jeszcze zbyt duże ciśnienie oleju, które wypycha szklanki. Sprawdzimy za parę dni.

KrystianNh
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:50
Imię: Krystian
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira A 2.0T Stage2
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z20let

#51 Post autor: KrystianNh »

balandzik pisze:Historii ciąg dalszy... Po wymianie komputera błąd wypadania zapłonu nadal ten sam, pojawia się przy obciążeniu silnika (jazda pod górę). Mechanik z Bosch service zasugerował jeszcze zbyt duże ciśnienie oleju, które wypycha szklanki. Sprawdzimy za parę dni.
A sprawdzałeś świece? Jakiej firmy są jaki jest ich stan ile przebiegu mają?Moze któras mokra od oleju np?

balandzik

#52 Post autor: balandzik »

KrystianNh pisze:
balandzik pisze:Historii ciąg dalszy... Po wymianie komputera błąd wypadania zapłonu nadal ten sam, pojawia się przy obciążeniu silnika (jazda pod górę). Mechanik z Bosch service zasugerował jeszcze zbyt duże ciśnienie oleju, które wypycha szklanki. Sprawdzimy za parę dni.
A sprawdzałeś świece? Jakiej firmy są jaki jest ich stan ile przebiegu mają?Moze któras mokra od oleju np?
Były wymieniane, ale będę je sprawdzać jeszcze raz.

treg79

#53 Post autor: treg79 »

Koledzy, nie chcę zakładać nowego tematu, więc pozwolę sobie dopisać się tutaj.
Zośka 2.2 benzyna Direct. Kupiłem pół roku temu.
Kilka dni temu, bez wcześniejszych objawów silnik klekocze jak stary diesel i brak mocy.
Check engine jest. Kod odczytany po kablu P0301, po wykasowaniu zawsze wraca ten sam błąd . Założone inne świece, kupiona i założona inna cewka i bez zmian. Na wolnych obrotach jako tako, jak próbuję wkręcić do 3000 od razu składają obroty i auto albo gaśnie, albo dusi się okrutnie. Odpinałem przepływomierz, bez zmian.
Ratujcie bo wymiękam.
ECU? Wtrysk?
Ostatnio zmieniony 08 lis 2017, 20:26 przez treg79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#54 Post autor: janekW67 »

Być może EGR się zacina.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#55 Post autor: Dziadek13 »

P0301 "Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów"
Sprawdź kompresje na cylindrze. Są jakieś inne objawy ? Jakiś dym z rury wydechowej ?
Ostatnio zmieniony 09 lis 2017, 08:18 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

treg79

#56 Post autor: treg79 »

Kompresję sprawdzę tylko pożyczę sprzęt od kumpla.
Dymu z rury brak.

EGR? Można to jakoś sprawdzić?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#57 Post autor: Tazz »

A cewka i świece nie pływają w oleju?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#58 Post autor: Morfi_pl »

treg79 pisze:Koledzy, nie chcę zakładać nowego tematu, więc pozwolę sobie dopisać się tutaj.
Zośka 2.2 benzyna Direct. Kupiłem pół roku temu.
Kilka dni temu, bez wcześniejszych objawów silnik klekocze jak stary diesel i brak mocy.
Check engine jest. Kod odczytany po kablu P0301, po wykasowaniu zawsze wraca ten sam błąd . Założone inne świece, kupiona i założona inna cewka i bez zmian. Na wolnych obrotach jako tako, jak próbuję wkręcić do 3000 od razu składają obroty i auto albo gaśnie, albo dusi się okrutnie. Odpinałem przepływomierz, bez zmian.
Ratujcie bo wymiękam.
ECU? Wtrysk?
na początek polecam czynności z TISa
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis0211/pl/documents_2010/Cruze/SM-T/92221938.pl.html#2221938

treg79

#59 Post autor: treg79 »

Sytuacja uległa zmianie - teraz pokazuje P0302 :)

W czasie dłubania pod maską, zauważyłem, że w czasie wymiany filtra powietrza w warsztacie, spadła rura doprowadzająca powietrze do filtra.
Założyłem ją z powrotem, ale nie sądzę, żeby miało to wpływ.
W załącznku dzisiejsza Spark Map z programu Scan XL.
Czy jest może wśród kolegów, ktoś kto potrafi ją rozszyfrować?
Załączniki
Spark Map.jpg

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#60 Post autor: Morfi_pl »

to co miales z cylindrem pierwszym teraz masz z drugim :-)

co do wykresu
https://www.autocentrum.pl/motoslownik/map-manifold-absolute-pressure-sensor/

pytanie dlaczego wykres zaczyna się od 400 obrotów a kończy już na 2800 ?

nie podmieniłeś czegoś pomiędzy cylindrem 1 i 2 ? to co podmieniłeś może być wadliwe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”