Zafira 1.8 - szarpie, dusi się ...

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#46 Post autor: szura217 »

To nic trudnego. Wiesz gdzie jest filtr powietrza pod maską? Jak tak to na rurze idącej w stronę silnika jest taka puszka z przewodami - przepływomierz, wystarczy odpiąć tą wtyczkę
Obrazek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#47 Post autor: janekW67 »

Możesz sam to zrobić. Wystarczy wypiąć wtyczkę.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#48 Post autor: lawless »

U mnie też tak było po wypięciu wtyczki była zmiana. .Gdzieś już chyba był na forum ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=bUEb6uwAxQU
Przepływkę wymieniłem i jest ok :D
Ostatnio zmieniony 19 lis 2017, 20:57 przez lawless, łącznie zmieniany 1 raz.
Myśl samodzielnie!

af2p
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2011, 13:20
Lokalizacja: Zielona Góra
Model:

#49 Post autor: af2p »

W sumie mniej więcej wiem, dziękuję za rady, jutro postaram się zadziałać.

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#50 Post autor: szura217 »

af2p, udało Ci się sprawdzić?
Obrazek

sleepy

#51 Post autor: sleepy »

Witam.
Pozwólcie że opiszę swój przypadek, wraz z rozwiązaniem, silnik Z18XE. Rozwiązanie znalazłem sam przy pomocy interfejsu ELM327, woltomierza, internetu i poświęconego czasu.
Problem 1. Szarpanie na zimnym silniku, zwykle przy ruszaniu. Odczytałem że przepływomierz pokazuje ok 2 g/s na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku. Znalazłem na necie że silnik benzynowy wolnossący o pojemności 1,8 powinien mieć zapotrzebowanie na powietrze przy powyższych warunkach ok 3,5 g/s. Czyszczenie nie pomogło. Nowy przepływomierz załatwił sprawę. Szarpanie ustąpiło, silnik ogólnie odzyskał moc.

Problem 2. Silnik zimny po nocy odpalony pracuje ok, po 10-15 min zaczyna się dławić, pojawia się błąd "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze" (P0303). Bezpośrednią przyczyną jest brak sterowania wtryskiwaczem 3 cylindra na ciepłym silniku. Doszedłem do tego podpinając woltomierz do każdego z wtryskiwaczy. Po włączeniu zapłonu sterownik na kilka sekund podaje napięcie na wtryskiwacze, na każdym wystąpiło to napięcie oprócz wyryskiwacza 3, przewody od sterownika do wtryskiwacza dobre, zatem sterownik silnika jest problemem. Wysłałem go do regeneracji (koszt ok 400 zł, firma z Wrocka oferująca takie usługi na portalu aukcyjnym). Pomogło, a przy okazji rozwiązał się problem nr 3: brak aktywności drugiej sondy lambda (P0140).
To takie max streszczenie, całość kosztowała mnie niepotrzebny zakup sondy lambda i cewki zapłonowej oraz wizytę u pseudomechanika. Pozdrawiam i życzę udanych napraw.

Skasowany użytkownik 24733

#52 Post autor: Skasowany użytkownik 24733 »

sleepy pisze: 25 lis 2017, 13:13 Odczytałem że przepływomierz pokazuje ok 2 g/s na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku.
Jakim programem odczytałeś te wartości?
Jaki przepływomierz kupiłeś bo widzę, że rozpiętość cenowa jest znaczna...

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#53 Post autor: donald7000 »

Pany ;) szanowne czy polecacie ta cewkę ?

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-opel- ... c#imglayer

Andrej50

#54 Post autor: Andrej50 »

Witam mam podobny problem, jak w innych postach pisza ,wymiana cewki.sond lambda NTK i przeplywowki SIEMENS nic nie daly. Na zimnym silniku nie rusze, obroty skacza , po uplywie ok. 2 min. mozna dodac gazu, ale auto jest mulowate i nie rowno pracuje. Ciekawostka: Po wylaczeniu wtyczki miernika przeplywu masy powietrza problemy znikaja. Auto pracuje normalnie, bez problemu, przejechalem 500 km na jeden rzut i nie zauwazylem problemow i wiekszego zuzycia paliwa. Problem jednak jest, caly czas swieca kontrolki check i trakcji. co wy na to?
P.S. Przepraszam za pisownie , ale nie mam Polskiej klawiatury.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#55 Post autor: janekW67 »

Skoro odpiąłeś przepływomierz i zauważyłeś poprawę, no to znalazłeś przyczynę szarpania.
Odnośnie palących się kontrolek, to sprawdź czujnik ABS-u.
Oczywiście!

Andrej50

#56 Post autor: Andrej50 »

Zgadza sie. Przeplywomierz wymienilem i na podlaczonym dalej szarpie. Kontrolki sie swieca bo przeplywomierz nie jest podpiety. na podpietym szarpie i Check zapala sie po 40 km.

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#57 Post autor: Piotr7704 »

Jaki ten przepływomierz ? Nowy? Używany?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2018, 17:06 przez Piotr7704, łącznie zmieniany 1 raz.

Andrej50

#58 Post autor: Andrej50 »

Używany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”