[B] Szarpanie silnika
- radmar1702
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Model:
Witam ja jakieś 2 tys km temu wymieniłem EGR na nowz orginał i od niedawna przy gwatownzm wciskaniu pedau gayu na 1 i 2 biegu sporadzcynie ale mniej na 3 autko sie dusio jak bz nagle paliwa nie dostawalo i szarpie. natomiast gdz peda wciskam powoli a nie gwatownie w podoge to autko nawet sie nie yaksytusi. jaki moze byc problem
-----------/// Uprzejmie proszę o jakiś porządek w tym poście, bo mam problem ze zrozumieniem sensu. Wiecej dbalości o ortografię i interpunkcję ////
-----------/// Uprzejmie proszę o jakiś porządek w tym poście, bo mam problem ze zrozumieniem sensu. Wiecej dbalości o ortografię i interpunkcję ////
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 09:30 przez radmar1702, łącznie zmieniany 1 raz.
radmar1702 pisze:Witam ja jakieś 2 tys km temu wymieniłem EGR na nowz orginał i od niedawna przy gwatownzm wciskaniu pedau gayu na 1 i 2 biegu sporadzcynie ale mniej na 3 autko sie dusio jak bz nagle paliwa nie dostawalo i szarpie. natomiast gdz peda wciskam powoli a nie gwatownie w podoge to autko nawet sie nie yaksytusi. jaki moze byc problem
-----------/// Uprzejmie proszę o jakiś porządek w tym poście, bo mam problem ze zrozumieniem sensu. Wiecej dbalości o ortografię i interpunkcję ////
Wystarczy wcisnąć ctrl+shift i klawiatura się przestawi
- radmar1702
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Model:
przepraszam za błędy. Prosił bym teraz o pomoc a nie czepianie się detali.[img]http://[/img] Witam ja jakieś 2 tys. km temu wymieniłem EGR na nowy orginał i od niedawna przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu na 1 i 2 biegu sporadycznie ale mniej na 3 autko się dusi jak by nagle paliwa nie dostawało i szarpie. natomiast gdy pedał wciskam powoli a nie gwałtownie w podłogę to autko nawet się nie zająknie. Jaki może byc problem ???
Sprawdź:
1.Wtryskiwacze ...kontrola metoda przelewową.(można dodać do paliwa dodatek czyszczący wtryskiwacze)
2.Filtr paliwa kiedy wymieniany?
3.Aktualizacja softu w ASO
4.Szczelność w układzie dolotowym na złączach EGR (uszczelki nowe)
Na razie tyle, napisz coś więcej o historii napraw samochodu i takie tam.........
1.Wtryskiwacze ...kontrola metoda przelewową.(można dodać do paliwa dodatek czyszczący wtryskiwacze)
2.Filtr paliwa kiedy wymieniany?
3.Aktualizacja softu w ASO
4.Szczelność w układzie dolotowym na złączach EGR (uszczelki nowe)
Na razie tyle, napisz coś więcej o historii napraw samochodu i takie tam.........
- radmar1702
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Model:
Usterka zlokalizowana powodem było przebicie z kostki od egr na obudowę filtra paliwa w wyniku gwałtownego ruszania z 1 biegu jak i tez później 2 silnik się unosi tzn. pod pływem siły obciążenia co powodowało przebicie przewodu na obudowę filtra w wyniku czego występował błąd w ecu silnika typu P0703 i było chwilowe szarpanie samochodu.
Witam wszystkich Forumowiczów.
Ja również przerabiałem wymianę zaworu EGR na nowy, co z kolei wiązało się z szarpaniem przy 1800-2000obr/min.
Tak od początku - Oczywiście zaczęło się od pojawiania się błędu, który wskazywał na zawór EGR. Po wymianie zaworu w jednym z warsztatów w moim mieście, pojawiło się słynne szarpanie, wymienili więc go z powrotem na stary, gdyż stwierdzili, że nowy zawór jest chyba uszkodzony i został reklamowany przez warsztat (producent uznał reklamacje - zwrócono mi kaskę). Dzięki informacją jakie wyczytałem na tym forum, dowiedziałem się , że nie musiała być to winna samego zaworu, a jak wspominaliście Koledzy dużą rolę odgrywa tu właśnie sterownik silnika.
Udałem się więc do serwisu Opla, gdzie oczywiście zaproponowałem wgranie nowego softu lub ewentualnie zastosowanie wspomnianej zaślepki EGR (patrzyli na mnie jak na idiotę). Chcieli mi najlepiej wymienić wszystkie możliwe rzeczy, które mogłyby mieć na to wpływ - o sumach tych zaworków, turbinkach, itp. nie chcę nawet wspominać. Dopiero po ok. 2 godzinach kombinacji i podpinania kolejnych części na krótko i jazdach próbnych w końcu się poddali i wgrali mi na moją prośbę nowy soft. Po powrocie z jazdy próbnej miny pracowników serwisu były nie ciekawe. Co najlepsze oni o żadnych zaślepkach, czy wgrywaniu w takich sytuacjach softu nawet nie słyszeli. Czy serwisy Opla nie konsultują się ze sobą? Przecież gdyby nie to forum, to wydałbym pewnie sporo forsy, stracił mnóstwo czasu i nerwów.
Podsumowując mój długi wywód. Dobrze , że są tacy Zapaleńcy i Zafiromaniacy ,którzy zawsze chętnie podpowiedzą i udzielą porady.
Pozdrawiam
Moraś
Ja również przerabiałem wymianę zaworu EGR na nowy, co z kolei wiązało się z szarpaniem przy 1800-2000obr/min.
Tak od początku - Oczywiście zaczęło się od pojawiania się błędu, który wskazywał na zawór EGR. Po wymianie zaworu w jednym z warsztatów w moim mieście, pojawiło się słynne szarpanie, wymienili więc go z powrotem na stary, gdyż stwierdzili, że nowy zawór jest chyba uszkodzony i został reklamowany przez warsztat (producent uznał reklamacje - zwrócono mi kaskę). Dzięki informacją jakie wyczytałem na tym forum, dowiedziałem się , że nie musiała być to winna samego zaworu, a jak wspominaliście Koledzy dużą rolę odgrywa tu właśnie sterownik silnika.
Udałem się więc do serwisu Opla, gdzie oczywiście zaproponowałem wgranie nowego softu lub ewentualnie zastosowanie wspomnianej zaślepki EGR (patrzyli na mnie jak na idiotę). Chcieli mi najlepiej wymienić wszystkie możliwe rzeczy, które mogłyby mieć na to wpływ - o sumach tych zaworków, turbinkach, itp. nie chcę nawet wspominać. Dopiero po ok. 2 godzinach kombinacji i podpinania kolejnych części na krótko i jazdach próbnych w końcu się poddali i wgrali mi na moją prośbę nowy soft. Po powrocie z jazdy próbnej miny pracowników serwisu były nie ciekawe. Co najlepsze oni o żadnych zaślepkach, czy wgrywaniu w takich sytuacjach softu nawet nie słyszeli. Czy serwisy Opla nie konsultują się ze sobą? Przecież gdyby nie to forum, to wydałbym pewnie sporo forsy, stracił mnóstwo czasu i nerwów.
Podsumowując mój długi wywód. Dobrze , że są tacy Zapaleńcy i Zafiromaniacy ,którzy zawsze chętnie podpowiedzą i udzielą porady.
Pozdrawiam
Moraś