Witam,
ma ktoś namiary na elektronika/firmę zajmującą się naprawą pomp ZF? Moja działa ale jak się okazało z powodu wilgoci miała swoje humory (teraz wymieniona na drugą). Jednak tą zdemontowaną po osuszeniu i oczyszczeniu chciałbym sprawdzić ponieważ wydaje się całkiem ok więc mogłaby jeszcze posłużyć.
[B]Wspomaganie pompa wspomagnia uszkodzona
- amper633
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 maja 2018, 19:43
- Imię: Kacper
- Auto: Opel Zafira B CDTI 1.9 COSMO
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
Witam zmagam się z problemem wyłączania się wspomagania podczas jazdy . O dziwo nie wyskakuje żaden błąd przed w trakcie i po usterce. Czasami jest dzień że działa wszystko pięknie i mogę robić kilometry , a czasami jest tak że nie działa od rana do pierwszego wyłączenia silnika ,a czasami że cały dzień nie działa. Wymieniony płyn na nowy febi + płykanka układu, brak wycieków z magla , brak stuków z magla ,bezpieczniki/przekaźniki sprawdzone , akumulator poprawne napięcia na postoju i podczas pracy ( mierzone miernikiem ). Jedyne co dziś zauważyłem to że po uruchomieniu silnika miałem napięcie 11.5V i wspomaganie działało , lecz gdy wyłączyło wspomaganie to nagle wzrosło w tym samym momencie do 14.5V. Czy to coś z Pompą wspomagania czy może alternator świruje ? Bardzo proszę o pomoc bo mam trasę większa przed sobą.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Akumulator zamontowany w samochodzie musi być systematycznie podładowywany przez alternator, Za prawidłowe napięcie w naszym aucie odpowiada regulator napięcia. Uszkodzony może spowodować nie doładowywanie akumulatora ( napięcie mniejsze niż 13.80 V ) co spowoduje problemu z odpalaniem. Równie szkodliwe dla akumulatora jest ładowanie go zbyt wysokim prądem ( napięcie wyższe niż 14.5 V ). aucie "gotuje się".
Napięcie 11.5V jest stanowczo za małe i może sugerować iż alternator nie został wzbudzony.
Dokonać dodatkowego pomiaru bezpośrednio na zaciskach + alternatora a jego obudową. Wyniki tego pomiaru porównujemy z napięciem na alternatorze. Przy poprawnej instalacji elektrycznej samochodu różnica wskazań woltomierza nie powinna być większa niż 0,1V. Większa różnica pomierzonych wartości świadczy o wadach instalacji (kiepskie klemy na zaciskach akumulatora, brak masy na korpusie silnika, wadliwie podłączony alternator, itp)
Lub sama maglownica ma wewnętrzny przelew rysunek poglądowy
Napięcie 11.5V jest stanowczo za małe i może sugerować iż alternator nie został wzbudzony.
Dokonać dodatkowego pomiaru bezpośrednio na zaciskach + alternatora a jego obudową. Wyniki tego pomiaru porównujemy z napięciem na alternatorze. Przy poprawnej instalacji elektrycznej samochodu różnica wskazań woltomierza nie powinna być większa niż 0,1V. Większa różnica pomierzonych wartości świadczy o wadach instalacji (kiepskie klemy na zaciskach akumulatora, brak masy na korpusie silnika, wadliwie podłączony alternator, itp)
Lub sama maglownica ma wewnętrzny przelew rysunek poglądowy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253