[B] Pszczyna - 1.9CDTI Z19DT 166 Km 2007r
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Z OXIMO się nie przydadzą z uwagi iż są 3x szersze
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Po lekturze co do oleju skrzyni biegów (rodzaju, wymiany oraz poziomu) postanowiłam wymienić obecny GM 1940 182 ( obecnie zalecany GM 1940004 w kolorze słomkowym). na Petronas Tutelia Car Matryx 75w85 i to w ilości 2,7 L ponieważ Opel błędnie podaje objętość w litrach a powinno być w Kg i wówczas biorąc współczynnik 0,85 (przy 15 st) wyjdzie nam i taką pojemność powinien Opel podawać 2,7l dla skrzyni M32 .
Moment dokręcenia dla skrzyni M32 korek spustowy( GM 93190368 )-20Nm
WLEWOWY moment dokręcenia to 30Nm
Oryginalny korek z podkładką do 6 biegowej manualnej skrzyni biegów F40 i M32 – 2060940 / Opel 11099271(IMBUS nr osiem)
GM 90348712 / 7 05 824 (TORX )
średnica: 18mm
skok gwinty: 1.5
długość gwintu: 9mm
długość całkowita: 16,5mm
Moment dokręcenia dla skrzyni M32 korek spustowy( GM 93190368 )-20Nm
WLEWOWY moment dokręcenia to 30Nm
Oryginalny korek z podkładką do 6 biegowej manualnej skrzyni biegów F40 i M32 – 2060940 / Opel 11099271(IMBUS nr osiem)
GM 90348712 / 7 05 824 (TORX )
średnica: 18mm
skok gwinty: 1.5
długość gwintu: 9mm
długość całkowita: 16,5mm
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Rzekomo tak ,jest wiele opinii innych użytkowników tej skrzyni , a z tego co czytałem M32 ma szerokie zastosowanie Astry J do 2012r bo była modyfikacja i są dodatkowe kanały olejowe do osadzenia łożysk ,Insignia ,Fiat Croma ,Punto 3 , Stilo , Dablo ,Alfa 159 ,nawet Iveco Itp.
Warto wpisać w wyszukiwarkę ,,wymiana oleju skrzyni M32"i zgłębić temat zwłaszcza doprowadzanie temperatury czy właściwa pojemność
Warto wpisać w wyszukiwarkę ,,wymiana oleju skrzyni M32"i zgłębić temat zwłaszcza doprowadzanie temperatury czy właściwa pojemność
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pomocny zakup ,automatyczne bezpieczniki pomocne w szukaniu awarii 5A,6A,8A,25A
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dziś kolejna batalia z klaksonem :
Więc dzięki koledze fredas wszedłem w posiadanie kierownicy która zamiast styków mechanicznych ma płytkę drukowaną a klakson realizowany poprzez mikro styki.
W tym przypadku musimy wymienić mocującą blachę ,zamienić śruby (inny gwint) , oraz wyciąć gumy stabilizujące wcześniejszy zestaw gdyż inaczej Airbag będzie wystawał nad kierownicę 4mm.
Na zdjęciu kierownica dawcy ,widać jak dno jest płaskie.
Zdjęcia do wglądu i należy porównywać ze wcześniejszymi .
Więc dzięki koledze fredas wszedłem w posiadanie kierownicy która zamiast styków mechanicznych ma płytkę drukowaną a klakson realizowany poprzez mikro styki.
W tym przypadku musimy wymienić mocującą blachę ,zamienić śruby (inny gwint) , oraz wyciąć gumy stabilizujące wcześniejszy zestaw gdyż inaczej Airbag będzie wystawał nad kierownicę 4mm.
Na zdjęciu kierownica dawcy ,widać jak dno jest płaskie.
Zdjęcia do wglądu i należy porównywać ze wcześniejszymi .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No to kolejne upgrade.
Upgrade systemu podciśnienia układu turbosprężarki 1.9 cdti jtd z19dth z19dt Astra Vectra Zafira
W maju 2007 weszły zmiany w silnikach 1,9 CDTI, JTD, JTDM Dla obu typów :
Z1,9 DT 8V 120km 88kw (DTL 100km –74kw)
Z1,9DTH 16V 150km 110kw (DTJ 120km - 88kw)
Jedna ze zmian dotyczyła likwidacji zbiornika ciśnienia turbosprężarki, (lokalizacja z tyłu silnika na dole).(860071 OPEL, 55187748 GENERAL)
Wraz z przewodami sterowania podciśnienia - zasilania (93184754, 58 51 706, 55559284, 5851959)
Zdjęcie Nr.1.
Turbina jest sterowana zaworem zwanym ,,gruszką ‘’ który steruje przepływem spalin, zawór ten sterowany jest podciśnieniem.
Pierwotnie ciśnienie wędrowało poprzez zbiornik który ulegał awarii (pękał).
Zdjęcie Nr.2.
Po likwidacji zakładamy nowy typ:
Dla Z19DT 93189412, 5841071 (sama metalowa rurka )
Dla Z19DTH 5556883, 851292 ( dodatkowo z wężykiem)
Z uwagi na wysokie koszty zakupu rurki 350zł (2017r), można wykonać domowym sposobem:
1 - Odcinamy kawałek potrzebnej rurki najlepiej nożem do rurek miedzianych CO , lub brzeszczotem i wygładzić zakończenie .
2 – Za pomocą klucza oczkowego nr6 nasadzonego na rurkę można ją wyprofilować odpowiednio wyginając kluczem miejsce w miejsce co 1-2 mm.
3 - Za pomocą zagniatarki do przewodów hamulcowych zrobić tzw. grzybek by wężyk nie spadał lecz gdy wężyk nałożymy głębiej i zabezpieczymy opaską zaciskową będzie dobrze.
Tzw. skrót zdjęcie Nr.3.
Zdjęcie Nr.4 Przed zmianami oraz po zmianach.
Efekt Zdjęcie Nr.5 Rurkę warto wzmocnić dodatkowym uchwytem.
Upgrade systemu podciśnienia układu turbosprężarki 1.9 cdti jtd z19dth z19dt Astra Vectra Zafira
W maju 2007 weszły zmiany w silnikach 1,9 CDTI, JTD, JTDM Dla obu typów :
Z1,9 DT 8V 120km 88kw (DTL 100km –74kw)
Z1,9DTH 16V 150km 110kw (DTJ 120km - 88kw)
Jedna ze zmian dotyczyła likwidacji zbiornika ciśnienia turbosprężarki, (lokalizacja z tyłu silnika na dole).(860071 OPEL, 55187748 GENERAL)
Wraz z przewodami sterowania podciśnienia - zasilania (93184754, 58 51 706, 55559284, 5851959)
Zdjęcie Nr.1.
Turbina jest sterowana zaworem zwanym ,,gruszką ‘’ który steruje przepływem spalin, zawór ten sterowany jest podciśnieniem.
Pierwotnie ciśnienie wędrowało poprzez zbiornik który ulegał awarii (pękał).
Zdjęcie Nr.2.
Po likwidacji zakładamy nowy typ:
Dla Z19DT 93189412, 5841071 (sama metalowa rurka )
Dla Z19DTH 5556883, 851292 ( dodatkowo z wężykiem)
Z uwagi na wysokie koszty zakupu rurki 350zł (2017r), można wykonać domowym sposobem:
1 - Odcinamy kawałek potrzebnej rurki najlepiej nożem do rurek miedzianych CO , lub brzeszczotem i wygładzić zakończenie .
2 – Za pomocą klucza oczkowego nr6 nasadzonego na rurkę można ją wyprofilować odpowiednio wyginając kluczem miejsce w miejsce co 1-2 mm.
3 - Za pomocą zagniatarki do przewodów hamulcowych zrobić tzw. grzybek by wężyk nie spadał lecz gdy wężyk nałożymy głębiej i zabezpieczymy opaską zaciskową będzie dobrze.
Tzw. skrót zdjęcie Nr.3.
Zdjęcie Nr.4 Przed zmianami oraz po zmianach.
Efekt Zdjęcie Nr.5 Rurkę warto wzmocnić dodatkowym uchwytem.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No to dziś wymiana rurki-kolanka spryskiwaczy pod deflektorem wody, opisany jako ZAWÓR JEDNOKIERUNKOWY
ZAWÓR JEDNOKIERUNKOWY
1452941 OPEL
13171805 GENERAL MOTORS
I tu uwaga to nie ZAWÓR JEDNOKIERUNKOWY A ZWYKŁE KOLANKO (samiec-samica) , żadnego zaworka tam nie ma ani kulki
ZAWÓR JEDNOKIERUNKOWY
1452941 OPEL
13171805 GENERAL MOTORS
I tu uwaga to nie ZAWÓR JEDNOKIERUNKOWY A ZWYKŁE KOLANKO (samiec-samica) , żadnego zaworka tam nie ma ani kulki
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zmora naszych aut-klamka klapy bagażnika Opel Astra H III / Zafira B – 6240398 / GM 13223919
Standard pękająca guma, padający mikro styk i gnijące konektory we wtyczce którą warto wymienić na solidniejszą tu z zasilacza PC-ta.
Z uwagi na cenę zakup zamiennika, dość solidny z małym mankamentem ( jest o 1mm węszą ) przez co słabo zaskakuje w listwę więc warto osadzić na silikonie 300°C.
Standard pękająca guma, padający mikro styk i gnijące konektory we wtyczce którą warto wymienić na solidniejszą tu z zasilacza PC-ta.
Z uwagi na cenę zakup zamiennika, dość solidny z małym mankamentem ( jest o 1mm węszą ) przez co słabo zaskakuje w listwę więc warto osadzić na silikonie 300°C.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wymieniony zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego na nowy FEBI 47868.
Tu waga sprzedawcy oferują zbiornik z czujnikiem a w zbiorniku nie ma ,,pływaka", tym bardziej iż na zbiornik są dwa oznaczenia:
460029937
13127129 WITH LEVEL SENSOR (z czujnikiem poziomu)
13127128 WITHOUT LEVEL SENSOR (bez czujnika poziomu)
Lecz bez oznaczenia który?!
Tu sprawdzone Nr.
Opel OE 1304242
GM 93183141
Opel 1304702
GM 93179551
FEBI 47868
ESEN SKV 17SKV338,
FEBI BILSTEIN 103549
Automega 210158410
Tu waga sprzedawcy oferują zbiornik z czujnikiem a w zbiorniku nie ma ,,pływaka", tym bardziej iż na zbiornik są dwa oznaczenia:
460029937
13127129 WITH LEVEL SENSOR (z czujnikiem poziomu)
13127128 WITHOUT LEVEL SENSOR (bez czujnika poziomu)
Lecz bez oznaczenia który?!
Tu sprawdzone Nr.
Opel OE 1304242
GM 93183141
Opel 1304702
GM 93179551
FEBI 47868
ESEN SKV 17SKV338,
FEBI BILSTEIN 103549
Automega 210158410
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2323
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pękła tylna lewa sprężyna , więc trzeba nowe.
Zakup KYB6767 +gumy:
Górna
Opel GM 424763
GM 424763
GM 90538498
GM 424764
GM 90576351
TOPRAN 206 455
Magnum Technology A8X004MT
FEBI BILSTEIN 38228
SWAG 40 93 8228
MEYLE 614 742 0001
ORIGINAL IMPERIUM 50378
VAICO V40-0562
OPTIMAL F8-7847
MAXGEAR 72-4256 19zł
ORIGINAL IMPERIUM 31774
Magnum A8X015
Dolna IZOLACJA, SPRĘŻYNY TYLNA, DOLNA GM 90538496
TEDGUM 00504084 14zł
NTY AD-PL-006
OGRANICZNIK,SPRĘŻYNA OSI TYLNEJ PLASTIKOWA NAKŁADKA-KAPSEL
GM 90538493
Opel 423965
Zakup KYB6767 +gumy:
Górna
Opel GM 424763
GM 424763
GM 90538498
GM 424764
GM 90576351
TOPRAN 206 455
Magnum Technology A8X004MT
FEBI BILSTEIN 38228
SWAG 40 93 8228
MEYLE 614 742 0001
ORIGINAL IMPERIUM 50378
VAICO V40-0562
OPTIMAL F8-7847
MAXGEAR 72-4256 19zł
ORIGINAL IMPERIUM 31774
Magnum A8X015
Dolna IZOLACJA, SPRĘŻYNY TYLNA, DOLNA GM 90538496
TEDGUM 00504084 14zł
NTY AD-PL-006
OGRANICZNIK,SPRĘŻYNA OSI TYLNEJ PLASTIKOWA NAKŁADKA-KAPSEL
GM 90538493
Opel 423965
- Załączniki
-
- d1c091bb4faea7578cfea6aedf43.jpg (33.11 KiB) Przejrzano 2023 razy
-
- pobrany plik (1).jpg (9.31 KiB) Przejrzano 2023 razy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253