kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
dejna

#46 Post autor: dejna »

Kolega MieHor ma racje (temat rzeka)... najszybciej będzie jak podłaczysz samochód pod komputer i zdjagozujesz usterke... generalnie elektronika Oplowska jest taka, że to może być jakaś pierdołą ale również może to być poważna awaria... jeżeli auto traci moc przy pojawieniu się tej kontrolki to czym prędzej zrób diagnostyke

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#47 Post autor: BajBus »

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=375
tu jest temacik od kontrolki z "samochód z kluczykiem...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

PERAJ

#48 Post autor: PERAJ »

witam panowie piszę dalej o tej awarii następny mechanik poległ i tak dalej jeżdżę z tą awarią

kicaj

#49 Post autor: kicaj »

jeszcze raz co wymieniles co sprawdziles? blad kasujesz i sie pojawia?

dejna

#50 Post autor: dejna »

PERAJ pisze:a wcześniej powiedział że turbinę oglądał i że jest ok i ciśnienie też daje bardzo dobre
a jak on to stwierdził? rozbierał turbine, wyjmował ją... turbo w zoskach jest tak usytuowane, że na oko to niewiele można powiedzieć...

PERAJ

#51 Post autor: PERAJ »

witam .po wykasowaniu błędu tak jak pisałem do 130km/h na 5 biegu jest ok. potem zapala się kontrolka i silnik jest słabszy,lecz po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka mogę uruchomić silnik i jest znowu wszystko ok do tej prędkość .i jeszcze jedno dziwne zachowanie mojej zafiry jest takie że jak jest ciepło znaczy się ponad 15 stopni to długo muszę kręcić zanim zapali a jak jest niższa temperatura to pali prawie no dotyk i w tedy zapala się kontrolka świec tak jak powinna.a co do rzeczy które miałem wymienione to wszystkie odpowiedzialne za ciśnienie .i jak nie przynosiło skutku wkładał moje z powrotem a kodów błędów nie podawał :( :( może coś podpowiecie

PERAJ

#52 Post autor: PERAJ »

dejna pisze:a jak on to stwierdził? rozbierał turbine, wyjmował ją... turbo w zoskach jest tak usytuowane, że na oko to niewiele można powiedzieć...
patrzał na techo-2 jakie parametry czyli ciśnienie wytwarza turbina

kicaj

#53 Post autor: kicaj »

a co z czujnikiem polozenia walka rozrzadu?

kowalczyk

#54 Post autor: kowalczyk »

koledzy jako że mój temat dotyczy tego nieszczesnego samochodu z kluczykiem mam pytanko czy ktoś wie gdzie moge w wawie i okolicach kupić taniej czujnik doładowania powietrza byłem na kompie i wyszło że sie zepsuł może jakiś auto złom z oplami czy tylko sklep choc tam mi krzykneli 250 zeta jest to zafcia 2,0 dti 16v 101kw

kris

#55 Post autor: kris »

Koledzy czy to co opiszę niżej to normalne:
Procedura jakbym chciał sprawdzić błędy (hamulec i gaz do podłogi i kluczyk na poz II) w czasie gdy trzymam wciśnięte pedały kontrolka z kluczem miga natomiast gaśnie gdy puszczam - błędów żadnych nie pokazuje. Normalnie jak przekręcam na zapłon kontrolka gaśnie razem z resztą (abs, poduszki itd) i nie miałem problemów jak narazie z jej zapalaniem podczas jazdy.
Czy taki miganie przy odczytywaniu błędów powinno być? Czy każda zafira bez względu na to czy jest komputer pokładowy czy nie ma możliwość odczytywania błędów?

kicaj

#56 Post autor: kicaj »

nie wiem czy ta metoda dziala w przypadku twojego silnika, poczytaj, poszukaj na forum o zczytywaniu bledow dla twojego silnika.moze metoda "na drucik" zadziala

piszesz przy sprawdzaniu ze ci kontrolka miga, ile razy miga i w jakim systemie?

tu znajdziesz cos wiecej http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=38851#324452

kris

#57 Post autor: kris »

Zasadniczo to błędów nie chce zczytywać bo niedawno byłem pod techem i nic nie było. Przy sprawdzaniu miga dość dużo ale nie wiem czy cały czas bo sprawdzałem zaledwie do około 10 razy mignięcia potem puszczałem pedały.

progan

#58 Post autor: progan »

Witam.
Ponownie temat nieszczęsnej lampki z kluczykiem (podpinam się do postu, aby nie zakładać kolejnego... i proszę na początek nie krzyczeć, że wystarczy poszukać, bo siedzę już któryś dzień przy kompie i czytam, ale czasami zamiast znaleźć ulicę, wystarczy zapytać, a nie chodzić po mieście - więc pytam :-))
Kontrolka zapala się czasami podczas jazdy. I tu brak reguły - różne sposoby jazdy, różne warunki, temperatury - chociaż najczęściej, gdy chcę załączyć tempomat. Tempomat nie załącza się, ale po pewnym czasie zapala się pomarańczowa kontrolka - no i wtedy spadek mocy silnika. Aby zgasła, wystarczy nacisnąć na 3 do 5 sek. pedał hamulca (np. delikatnie w czasie jazdy na luzie). Wiele już przeczytałem o tej kontrolce i nadal brak pomysłu. Gdy odkupiłem samochód, to tempomat działał (w czasie jazdy do domu sprawdzałem i wtedy nie podpadło mi że coś jest nie tak, bo zawsze zadziałał). Teraz to już sprawa przypadku. Najczęściej udaje mi się go uruchomić na 5-tym biegu. Sprawa prędkości (że działa powyżej 40km/h jest mi znana, tak jak to, że można go uruchomić, gdy po załączeniu silnika naciśnie się na hamulec, aby usunąć komunikat 'Kontrola światła hamowania'). Problem chyba zaczął się w momencie, gdy wyjąłem klocki hamulcowe, aby sprawdzić dlaczego tak niemiłosiernie piszczą (ale to już wyjaśniłem - po prostu taki ich urok :-), twarde i tak już będzie). Wyczytałem także, że powodem załączenia się lampki, może być uszkodzony przewód czujnika klocków, więc większość wymienia go wraz z nowymi klockami. Tutaj rodzi się pytanie; po jakiego diabła wymienia się kabelki? Czy one są takie liche, że trzeba je wymienić wraz z klockami? Moje wizualnie wyglądają dobrze, przejście mają (sprawdzenie omomierzem). Próbowałem jeździć z podpiętymi i z wypiętymi czujnikami - nadal kontrolka się załącza. Płyn hamulcowy ma prawidłowy stan. Dodam jeszcze, że na komputerze (wyświetlacz w samochodzie) mam komunikat 'Rem-voeringen' ('Klocki hamulcowe'), ale klocki są w jak najlepszym stanie (chyba niedawno wymieniane). Podpiąłem więc przez OBD laptopa i w AB-COM sczytałem kod błędu. Był to: P0703 - (B) Bremslichtschalter Signal inkorrekt. Skasowałem ten błąd i pojeździłem trochę. Kontrolka nadal się zapala, ale błąd już mi się nie pojawia na kompie (PC), jest tylko nieugięty komunikat 'Rem-...' na kompie w samochodzie.
Szukam więc pomocy i odpowiedzi na pytania;
1) jak usunąć/skasować komunikat 'Rem-voeringen' (z wyświetlonym CHECK)?
2) co jest powodem, że podczas jazdy załącza się kontrolka 'samochodu z kluczykiem'?
3) dlaczego gaśnie po naciśnięciu na pedał hamulca?

kris

#59 Post autor: kris »

Co do pkt 1. pewnie masz coś z czujnikiem. łatwe sprawdzenie to wypięcie go ze złącza które jest nad kołem koło amortyzatora. W końcówce która zostanie zewrzyj oba piny ze sobą - błąd powinien zniknąć odrazu. Jeżeli nie to druga strona to samo. Je miałem tak daltego, że pęknięta była końcówka która wchodzi do klocków. Więc uciąłem cały czujnik przy złączu i zwarłem kabelki. Jak bede wymieniał klocki to kupie sobie i czujnik wtedy nowy.

dejna

#60 Post autor: dejna »

Dokładnie zrób to co proponuje kris... generalnie jest tak, że jak wymienia sie klocki to wypada też wymienić czujnik bo takie własnie mogą sie pojawiać "niespodzianki" (albo zewrzeć)

a co do pkt 2 i 3 jeżeli to jest powiązanie z pkt 1 to powinno przestać tak pokazywać "kluczyk" a jeżeli dalej bedzie się pojawiać to już chyba szukać błędu gdzieś w układzie hamulcowym..

-----------

sprawdz bezpiecznik, który odpowiada za światła hamowania i tempomat... moze tu tez jest problem... powinien być 20A i znajduje sie w 5 rzędzie od strony pasażera - drugi od dołu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”