Problemy związane z kierunkowskazami.

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kamilos123

#46 Post autor: kamilos123 »

Witam, mam problem z kierunkowskazami mianowicie po włączeniu kierunkowskazu lewego "klika" on normalnie, po kliku sekundach przyspiesza tempo zarówno na desce rozdzielczej jak i na żarówkach i czasami wyskakuje na desce rozdzielczej że są włączone światła przeciwmgłowe. Bezpieczniki sprawdziłem, zamieniłem też miejscami przekaźniki kierunkowskazów z prawego na lewe i po tym zarówno prawy jak i lewy zaczynają "klikać" szybciej. Wszystkie żarówki są ok. Z góry dzięki za pomoc :)

tomek.kos3n

#47 Post autor: tomek.kos3n »

kamilos123
po lewej stronie w bagażniku, za ta osłoną od apteczki ( tam gdzie odkręcasz lampę) jest przekaźnik , u mnie osobiście oberwał z kombinerek i póki co działa :) najprawdopodobniej jest on winny właśnie temu szybkiemu migotaniu.

Przymierzałem się do wymiany na nowy , ale skoro po wstrząso terapii działa ? :lol:
włącz kierunkowskaz i zdejmij tą osłonę w bagażniku , na pewno będziesz słyszał gdzie cyka
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 22:30 przez tomek.kos3n, łącznie zmieniany 1 raz.

tapatic
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2014, 20:14
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kielce
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: x18xe1
Gender:

#48 Post autor: tapatic »

Mam przepaloną kontrolkę lewej zielonej strzałki w liczniku odpowiadającej za lewy kierunek. Prawa strzałka miga. Wymieniłem wszystkie żarówki w liczniku i nadal nie działa ta kontrolka.
Zobaczyłem tutaj fotografię licznika, na której widać 2 ledy dla lewego kierunkowskazu. Jakie to są ledy i jak je wymienić?
tapatic

jarekswd

#49 Post autor: jarekswd »

witam kupiłem zośkę z szybko działającymi kierunkami,czasami przez krótką chwilę działa normalnie,sprawdziłem żarówki są ok zamieniałem przekaźniki czyściłem przewody masowe w tylnej lewej lampie i dalej nic dodam że nie mam haka.proszę o pomoc

jarekswd

#50 Post autor: jarekswd »

naprawiłem :) przyczyną był przekaźnik (moduł) instalacji do tylnego haka znajdujący się przy tylnej lewej lampie.po wylaniu wody umyciu i osuszeniu wszystko wróciło donormy :piwo:

bracki7

#51 Post autor: bracki7 »

Hej!
Zgodnie z tematem. Nie działają mi TYLNE kierunkowskazy. Kontrolka w środku miga szybko. Tylne kierunki świecą ledwo, ledwo.
Prawdopodobnie sam sobie zrobiłem kuku. Podłączyłem przyczepkę. Przez przejściówkę. Reszta świateł na przyczepce działa, nie działał tam tylko lewy kierunkowskaz. O dziwo żarówka działała, tylko coś nie łączyło. Dałem kumplowi pogrzebać tam śrubokrętem (w podłączonej do auta przyczepce) i stało się jak w temacie. Również po odłączeniu przyczepki.

Bezpieczniki działają, żarówki są sprawne. Co mogło się zepsuć?

Aha, najciekawsze jest to, że awaryjne pięknie działają tak w aucie jak i w przyczepce..
Ktoś ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam,
Sławek.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2016, 19:59 przez bracki7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#52 Post autor: Rybka »

Zerknij na przekaźniki kierunkowskazów.
Lub masa w tylnych lampach.
Zrób masę na "krótko" jakimś przewodem.


Edit:
Jaką przejściówkę stosujesz 7/13 czy 13/7 ?
Gdzie babrał tym wkrętakiem?

Skoro awaryjne działają ok a kierunki nie to moim zdaniem uwalony multitimer.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2016, 20:31 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

bracki7

#53 Post autor: bracki7 »

A gdzie znajdę ten "multimer"?
Przejściówka to 13/7.
I jak spiąć na krótko masę? Przepraszam, ale mam lewe ręce do elektroniki. Przekaźniki wymienie, ale to wszystko:)

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#54 Post autor: Rybka »

Multitimer jest w skrzynce bezpieczników, taka czarna szeroka wtyczka.
Masy nie sprawdzaj bo skoro awaryjne działają z tyłu to musi być ok.
A napisz mi jeszcze gdzie majstrował kolega tym wkrętakiem

bracki7

#55 Post autor: bracki7 »

Podpieliśmy przyczepkę. Zauważyłem, że nie działa lewy kierunkowskaz. Kolega zdjął obudowę tego światła i jął majstrować przy włączonych światłach i włączonym, acz nie działającym w przyczepce lewym kierunkowskazie. Po paru próbach dociśnięcia języczka, na którym opiera się żarówka bo "nie styka", przestał działać również kierunkowskaz w aucie. Jak się po chwili okazało, prawy również przestał działać...

Jakieś sugestie?
Jutro pojadę do sklepu i spróbuje wymienić ów multimer.:) Zobaczymy czy się uda.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#56 Post autor: Janus »

bracki7 pisze: Jakieś sugestie?
Jutro pojadę do sklepu i spróbuje wymienić ów multimer.:) Zobaczymy czy się uda.
Kolego - wyjęty multitimer można rozebrać. W środku jest jedna duża płytka drukowana. U mojego wuja kiedyś przestały działać kierunki (L i P) - tylko szybko mrugały. Awaryjne działały normalnie. Po rozebraniu okazało się, że jedna ścieżka prądowa na krawędzi płytki uległa spaleniu. Po oczyszczeniu i przylutowaniu zworki z kawałka drucika miedzianego multitimer działa do dzisiaj (a to już kilka lat...) :)
Janusz

bracki7

#57 Post autor: bracki7 »

No i tak. Pan elektryk zrobił mi kierunkowskazy. Powiedział też, że uszkodzony jest sterownik haka. GM09121634. Takie coś jak tutaj. http://allegro.pl/modul-sterownik-haka- ... 85695.html

Czy to się da naprawić? Ktoś ma jakieś doświadczenia?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#58 Post autor: Janus »

Za 80zł to kupiłbym moduł i odpuściłbym naprawianie ;) chyba że na spokojnie hobbystycznie, mając juz drugi sprawny modul
Janusz

bracki7

#59 Post autor: bracki7 »

Tak zrobię. :)

Ale mam jeszcze jedno pytanie. Ponieważ cała sprawa zaczęła się od przyczepki. Czy przyczepka może być na tyle.. nie wiem, zepsuta, by po jej podłączeniu znowu mi coś siadło?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#60 Post autor: Janus »

bracki7 pisze:Tak zrobię. :)

Ale mam jeszcze jedno pytanie. Ponieważ cała sprawa zaczęła się od przyczepki. Czy przyczepka może być na tyle.. nie wiem, zepsuta, by po jej podłączeniu znowu mi coś siadło?
Nie przyczepka tylko instalacja w przyczepce :) generalnie trzeba by wziąć miernik w łapki i sprawdzić czy pomiędzy każdym z kabli a kablem masowym/masą przyczepki nie ma zwarcia.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”